Welke winterbroek?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hoi,

Aangezien ik pas dit voorjaar ben begonnen met het fietsen op een manier waarvan ik vind dat er bescherming voor nodig is heb ik totaal geen verstand van bijbehorende winterkleding. Ik ben aan het rondkijken in de webshops maar ik vind bij de lange DH broeken bijna alleen maar flashy modellen waar ik eigenlijk niet zo van hou....nou ja, ik vind het wel mooi maar niet voor mezelf hahaha.
Ik ben op zoek naar een broek die geschikt is voor winterse temperaturen, waar mijn kniebeschermers onder passen, waar ik ook fatsoenlijk mee bergop kan fietsen, die niet flashy is, die niet tegen me kettingbladen komt want daar heb ik er gewoon drie van, die nog een beetje tegen water kan, die bombproof is, die comfortabel zit zodat je er niet uitziet alsof je een bowlingbal probeert uit te schijten.....Het mag best wat kosten maar dan moet ie ook van een goede zware kwaliteit zijn en wat abuse kunnen hebben. 'K ga nog wel eens onderuit namelijk sinds dat mijn vroegtijdige midlife crisis me op het idee bracht om mijn grenzen op de fiets maar eens op te gaan zoeken....
Iemand een goede suggesties?
Waar moet ik op letten?
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

.....................
Laatst gewijzigd door Bowiex op vr 10 januari 2020, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Bowiex schreef:
Gebbetje schreef:Ik ben op zoek naar een broek:.... die comfortabel zit zodat je er niet uitziet alsof je een bowlingbal probeert uit te schijten.....
:~

Oh komt dat door de fietsbroek.. :winkie:

Ik heb even snel gekeken maar Google is niet heel scheutig met resultaat.
Ja, ik weet 't...er staan fietsbroeken zat op maar de combinatie tussen omhoog, onopvallend, koubestendig en ruimte voor bescherming eronder....lastig.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Hier zit vast wel iets tussen voor je
http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... oryID=1099" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Gloster schreef:Hier zit vast wel iets tussen voor je
http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... oryID=1099" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar heb ik al gekeken, maar dan zou ik elke broek moeten aanklikken om een heel verhaal te lezen zodat ik erachter kom of die broek ook de eigenschappen heeft die ik zoek...en er staan er nogal wat op, op het internet. Vandaar dat ik hier vraag of iemand zo'n broek heeft met die eigenschappen of zo'n broek kent. Ik was na een broek of 10 het helemaal zat. Ik weet wel dat het een heleboel wensen zijn die ik heb maar....wie niet waagt...Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet iemand is die deze eigenschappen ook zoekt in een fietsbroek.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Ik rij in de winter XC/AM en ook woon-werk met de Endura Singletrack. Ook weleens een koud dagje in een bikepark aangehad en dat beviel prima! Bij valpartijen heb ik de stof nog niet kapot gekregen, ook op het asfalt, terwijl m'n huid wel kapot was.

Naast fietsen heb ik er ook een winterhike in gelopen, in combinatie met regenbroek bleef ik heerlijk droog en warm terwijl we tot de heupen in de sneeuw liepen.

Ik zou bijna zeggen: look no further...
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

pvdh schreef:Ik rij in de winter XC/AM en ook woon-werk met de Endura Singletrack. Ook weleens een koud dagje in een bikepark aangehad en dat beviel prima! Bij valpartijen heb ik de stof nog niet kapot gekregen, ook op het asfalt, terwijl m'n huid wel kapot was.

Naast fietsen heb ik er ook een winterhike in gelopen, in combinatie met regenbroek bleef ik heerlijk droog en warm terwijl we tot de heupen in de sneeuw liepen.

Ik zou bijna zeggen: look no further...
Klinkt goed :-q Maar is dus ook geschikt om protectie onder te dragen? En geschikt voor drie voorbladen, zodat de broek niet in de tandwielen terechtkomt?
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

De broek heeft straps om te voorkomen dat 'ie in de tandwielen schiet. Ik zou niet weten of hij over kneepads heen gaat, het is dan ook geen DH/FR specifieke broek. Die ene keer in het bikepark heb ik plastic pads gehuurd en er overheen gedaan, ik zou moeten kijken of m'n 661 pads er ook onder passen. Als je het echt wil weten ;)
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

pvdh schreef:De broek heeft straps om te voorkomen dat 'ie in de tandwielen schiet. Ik zou niet weten of hij over kneepads heen gaat, het is dan ook geen DH/FR specifieke broek. Die ene keer in het bikepark heb ik plastic pads gehuurd en er overheen gedaan, ik zou moeten kijken of m'n 661 pads er ook onder passen. Als je het echt wil weten ;)
Als het niet veel moeite is zou dat wel mooi zijn om ze even te passen, aan de andere kant is het misschien een goed idee om de protectie over de broek aan te trekken. Zo'n broek is tenslotte kwetsbaarder...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Als het echt koud is draag ik een korte DH broek gecombineerd met beenstukken. M'n knie/scheenbeschermers doe ik daar dan overheen en dat is lekker warm.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

George schreef:Als het echt koud is draag ik een korte DH broek gecombineerd met beenstukken. M'n knie/scheenbeschermers doe ik daar dan overheen en dat is lekker warm.
Kijk, dat is een goed plan, beenstukken heb ik nog wel liggen uit mijn xc tijd *ahum*. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Misschien zo'n onderbroek aanschaffen met zeem en wat paddingachtige protectie, korte dh/fietsbroek erover en de beenstukken eronder. :-q Geen gedoe met ketting en tandbladen. En dan een dunne lange regenbroek in de kamelerug voor als het regent of echt hard vriest. Dat is wat ik eerst maar eens ga proberen. Scheelt ook een hoop in de aanschaf aangezien ik dan alleen die onderbroek nodig heb.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Als het koud is rijd ik ook met een "korte" freeride broek met daaronder mijn lange xc winterbroek, met zeem en al, en dan mijn knie/scheen beschermers, 3 jaar geleden was het in het begin van het seizoen in Wberg maar 3 graden, heb het met deze combinatie niet koud gehad, zelfs niet in de lift.
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Da Bikert schreef:Als het koud is rijd ik ook met een "korte" freeride broek met daaronder mijn lange xc winterbroek, met zeem en al, en dan mijn knie/scheen beschermers, 3 jaar geleden was het in het begin van het seizoen in Wberg maar 3 graden, heb het met deze combinatie niet koud gehad, zelfs niet in de lift.
Ik denk inderdaad dat ik dat maar eens ga proberen.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Ik hoop deze vandaag binnen te krijgen.

Afbeelding

Paar goede reviews over gelezen en naar mijn idee ziet het er nog goed uit ook.

Voor meer plaatjes en een verhaaltje;

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=79073" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moest wel even zoeken naar een maat 34 (regulier heb ik 32/33) maar heb deze uiteindelijk gevonden via http://www.bikester.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik ben bang dat ie te 'baggy' is voor mij. Ik denk dat de binnenkant van de broek tegen de ketting/tandwielen zal komen, aangezien ik gewoon drie bladen aan de voorkant heb. Ook denk ik dat het kruis te laag zit zodat hij achter mijn zadel blijft haken als ik na een steil stuk weer terug boven het zadel wil komen. Ik hou het voorlopig even op een korte fietsbroek met een strakke lange winterbroek/beenstukken eronder, met de kniebeschermers daar weer overheen is het warm genoeg verwacht ik.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie