Fietskeuze voor all mountain/enduro

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

George schreef:Waarom? Dat lees ik namelijk nergens, heb je er al op gereden?
Ik vind de Stereo mooier dan de AMR Plus, daarnaast is ie ook nog is 600,- goedkoper. Weliswaar 2012 model tegen een 2013 model maar goed. De AMR Plus is mn 2e keus. Volgende week vrijdag ga ik naar B2B om de Stereo te bekijken en eventueel mee te nemen, mocht hij er nog staan, anders ga ik voor de AMR Plus. Ik heb gister bij de Ghost-dealer in Hengelo te horen gekregen dat hij nog 2599,- moet kosten. Helaas net iets boven mn budget maar misschien kan ik dan wat van de prijs af krijgen.
Capralicious!
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

DaBuzzzzz schreef:Als je een Stereo 18inch wil 'voelen' stuur maar een PB. Ik rijd ook op zo'n lekkere allrounder. Gisteren in Spaarne ook het downhillstukje gepakt , inclusief de 2e en de laatste jump de parkeerplaats op
Bedankt voor het aanbod, maar ik was sowieso van plan bij B2B langs te gaan om een proefrit te maken en niet zomaar de fiets in 20" van internet te bestellen. Ik had bij het matentabel gezien dat 20" wel moet lukken met 1,82 mtr? Anders doe ik nog wat aanpassingen. Ik heb op andere sites gelezen dat het een goeie 'mini' downhiller is dus ik denk dat het met de all mountain skills wel goed moet komen. Ik heb zin om m op te halen!
Capralicious!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

even buiten cube en ghost, gek genoeg spreken die merken mij totaal niet aan..., twijfel ik tussen de canyon strive, rose uncle jimbo, en de commencal meta AM. Iemand enige ervaring met 1 van die 3?
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

commencal meta AM is een mooie!
You can never be too Specialized
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

de commencal meta is ook getest op de happy bike days en het ziet er naar uit dat men het een goede bike vond. Daarentegen had de strive een hogere score, maar het is toch moeilijk te vergelijken, het is allemaal zo subjectief die scores. Dus het blijft een moeilijke keuze..
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

Waar wil je voornamelijk gaan rijden?
You can never be too Specialized
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ik rij voornamelijk in de ardennen (woon daar ook), maar ook in zuid-Frankrijk/Zwitserland in de vakantie (daar eventueel een bikepark).
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

Canyon strive lijkt iets meer te kunnen hebben, denk ook dat je uiteindelijk daar blijer mee zal zijn.
Vooral om dat je ook in het buitenland wil gaan rijden. Met de Canyon lijkt mij een niet al te zware downhill ook goed te doen.
You can never be too Specialized
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Ik heb de Stereo gereserveerd. Als alles goed gaat ga ik donderdag ff naar Vlaardingen heen om te kijken of de fietsmaat (20") wel goed voor mij (1.82 mtr) is. Ik heb er zin in.
Capralicious!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

giantdave schreef:Ik heb de Stereo gereserveerd. Als alles goed gaat ga ik donderdag ff naar Vlaardingen heen om te kijken of de fietsmaat (20") wel goed voor mij (1.82 mtr) is. Ik heb er zin in.
Mijn vrouw heeft een Stereo en bevalt heel goed :-q
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ga je geen spijt van krijgen!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Gebbetje schreef:
giantdave schreef:Ik heb de Stereo gereserveerd. Als alles goed gaat ga ik donderdag ff naar Vlaardingen heen om te kijken of de fietsmaat (20") wel goed voor mij (1.82 mtr) is. Ik heb er zin in.
Mijn vrouw heeft een Stereo en bevalt heel goed :-q
Weten jullie ook hoeveel veerweg de Stereo op het achterwiel heeft? Het is heel raar, op de ene site word gezegd dat er 140 mm op zit en een andere site heeft het weer over 150 mm. Ik was altijd in de veronderstelling dat hij over 150 beschikte, maar word nu behoorlijk in twijfel gebracht. Weet iemand dit precies?
Capralicious!
philip92
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 01:57
Mijn mountainbike: YT Tues DH 2011, Specialized Camber expert

Weet vrijwel zeker 150mm, 140 klinkt te weinig or een stereo.
You can never be too Specialized
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Achterkant is 150, voorkant 140 (hoewel ik zelf de voorkant ook gewoon op 150 heb gezet)
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

maaf schreef:Achterkant is 150, voorkant 140 (hoewel ik zelf de voorkant ook gewoon op 150 heb gezet)
Heb je een Fox vork of een RS Revelation? Rare verhouding ook als je achter een cm meer hebt dan voor. Normaal is zoiets altijd andersom.
Capralicious!
Plaats reactie