"kolere" wat een afdaling! :)

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Eergisteren 's avonds nog met wat vrienden op pad. Petite montée, grande descente texte die me :wink: . Dus plastic mee voor knieën en ellebogen. Eerste stuk met de bus omhoog en daarna nog een uurtje steil omhoog trappen via de GTA (Grande Traversee des Alpes) boven aangekomen op de col. Eerste stuk over de graat door 't gras, over de rotsen, op, neer, op, neer. Stukje fiets dragen en genieten van het geweldige uitzicht! Mt. Ventoux rechts, Barre des Ecrins links, geweldig! Eerste stuk over de graat en door de bossen naar beneden daarna lekker technisch met alleen maar switchbacks, niet normaal, super. Met Denis (een wedstrijd downhiller) voor me was de trail een stuk gemakkelijker te overzien en kon ik over mijn eigen limiet gaan qua snelheid dan als ik zelf voorop had gereden 8) . De remmetjes maakten het mooie ploink ploink geluid als we even stopten om te genieten. De weinige foto's die ik heb gemaakt zijn natuurlijk weer niet van de mooiste stukjes..... (Een GoPro zou toch wel eens erg gaaf zijn!). Volgende keer zal ik wat meer foto's van de track zelf maken. Deze paadjes staan weer niet op de Ign kaarten of andere gidsjes maar als je een keer in de buurt bent van Laragne moet je maar een pb'tje sturen, dan krijg je het gps bestand.
Kortom, ik zat de rest van de avond met een grandioze smile op m'n face! :-D

De equipe bereid zich voor...
Afbeelding
easy via de route for :-D estier omhoog
Afbeelding
op de col
Afbeelding
We kwamen boven uit het bos
Afbeelding
Niet alles was te fietsen.... ;)
Afbeelding
uitzicht naar het dal toe
Afbeelding
de afdaling ging over een soortgelijke graat
Afbeelding
Tja, hier ligt een slordige €15000 op de grond aan lichtmetaal. Nou moet er geen auto de bocht uitvliegen... :winkie:
Afbeelding
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja en dan zou die helmcamera inderdaad uitkomst bieden om ons iets meer te showen... :wink:
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Ziet er gaaf uit daar. Een camera met wat fraaie trackbeelden is inderdaad welkom.
Overigens respect voor le mustache!
boshoven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 5 augustus 2012, 08:25
Contacteer:

zo dit ziet er vet uit
mooie trail
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Jelle1707 schreef:Overigens respect voor le mustache!
Ja, zeker. Doet 'gewoon' nog mee aan de Megavalanche! (56jr) :o Dit jaar alleen niet de officiële race met een gekneusde duim dus deed die alleen mee aan de Mega Infinity en eindigde 115e van de 250.

Zal binnenkort eens m'n gewone camera op m'n shirt tapen en video'en, kijken of dat een beetje bruikbaar beeld geeft. Iemand dat wel eens geprobeerd?
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb ooit een camerahoesje gekocht voor mijn Canon Ixus en die met 2 tierips aan de schouderband van mijn camelback vastgemaakt. Werkte best goed, al stuitert het wel wat meer.. Daarna heb ik bij de Mediamarkt een stuurbevestigingklem voor een camera gekocht, en die zo aangepast dat ik met 3 tierips ik hem op mijn helm kon monteren. En dat leverde nog behoorlijk goede resultaten op!
Bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=T_jcHDQu4cY&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Keroner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 10:21

Hoop luxe hoor in Nederland. Alleen veel te PLAT!!!
:D
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

M'n compu gerepareerd en een beetje wezen stoeien met Basecamp en hier is de tracklog waar verschillende mensen om vroegen: http://adventures.garmin.com/en-US/by/c ... JZcjrGIUuA" onclick="window.open(this.href);return false;

(Hoop dat dit gaat werken met die link....).
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Gisteren een mooie uitbreiding gereden op dit tochtje. Ipv gelijk Crete des Celles af te dalen, verder omhoog gefietst en nog een extra bergje gepakt.
Een mooie tocht om het nieuwe rubber achter te testen (maxxis ardent)
Afbeelding
Halverwege omhoog, joeppie! :wink:
Afbeelding
Nu nog met een schone fiets
Afbeelding
De typische marnes, vaak erg leuk speel terrein
Afbeelding
Toen werd het natter en natter en een hele kunst om hier met droge voeten over te komen
Afbeelding
Toen kleefde er zoveel modder aan de fiets dat er niet meer te fietsen viel. M'n wielen wouden niet meer draaien tussen voorvork en achterbrug. Stokje zoeken en bagger wegschrapen......
Afbeelding
Het hoogste punt, Montagne de Peyssier 1550 meter
Afbeelding
Adembenemend! Waarschijnlijk de laatste keer dit jaar zo hoog voordat de sneeuw komt
Afbeelding
Over het graatje genieten
Afbeelding
Nog een blik naar beneden naar het waterballet
Afbeelding
En de afdaling over Crete des Celles (de graat die in de schaduw ligt helemaal terug naar het dal toe, 1000 meter afdalen :-D )
Afbeelding
De hoge bergen kregen afgelopen week een meter sneeuw!
Afbeelding
Helemaal genieten, dat begrijpen jullie!!!
Laatst gewijzigd door mvdlans op zo 2 december 2012, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Koenta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 21:33
Mijn mountainbike: Ghost AMR 7500

Waanzinnig!
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Mooie foto's :-q Ooit wil ik ook zulke tripjes gaan doen.

De rocky bevalt wel zo te zien, maar je zadel staat ook wel erg downhill. :~ vind je dat prettig fietsen?
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

DaanCramer schreef:De rocky bevalt wel zo te zien, maar je zadel staat ook wel erg downhill. :~ vind je dat prettig fietsen?
Meer een race positie, de punt staat omlaag ipv omhoog. :wink:
Ik had net weer m'n oude zadel er op gezet omdat ondanks het 'nieuwe' zadel m'n ass altijd tegen strubbelt. In ieder geval staat de punt nu nog te laag maar ik krijg de inbussen onderweg met m'n multitool niet los zonder die mooie coating van m'n verstelbare zadelpen af te strippen..... Dus het was gewoon zo fietsen en voor de volgende keer de zadelpunt een tikkie omhoog.
Anyway, m'n zadelpunt zal ik altijd iets naar beneden afstellen omdat het hier altijd eerst omhoog gaat voordat het weer naar beneden gaat. En ik heb met een te hoge zadelpunt nogal snel last van een slapend zakie.....
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Prachtig uitzicht. Hoe bevalt de Ardent ?
Biking skills or Hospital bills
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Tja, kan ik nog weinig zinnigs over zeggen. :wink: Omhoog ging prima, in de blub was 't prut maar daar zou iedere band gelijk vol lopen met bagger. En de graat naar beneden ligt altijd in de schaduw dus die was nu bevroren en er lag een pak bladeren bovenop. Kortom, zodra je je rem aanraakte achter slipte die. :winkie: Zou met de Albert net zo zijn geweest.
Ik heb het idee dat je je fiets in de bocht echt goed plat moet leggen want naast de doorlopende enkele middenrij noppen heb je, behalve een sporadische halve nop, een flinke opening tot de zijnoppen. Meer nog als bij de Albert. Maar goed, zoals ik al zei, met de gladde ondergrond ging het alleen maar achter slippend de switchbacks om dus kan nog weinig zinnigs over de grip zeggen. Slippen doet die goed! :-q
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
khalidstunting
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 november 2012, 15:21
Contacteer:

gaaff
Check it out
http://www.facebook.com/khalidmtbstunt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/stuntbiker14" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks to
http://www.righteousstuntmetal.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie