Hoeveel vingers houd jij op je rem tijdens een afdaling?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ik heb de indruk dat niet iedere antwoorder doorheeft dat er nogal verschil zit in remdiscipline bij crosscountry mountainbiking en Freeride-downhill, waar we hier over praten (immers, we zitten in dat subforum).

Een aantal die-hard XC'ers zie ik antwoorden plaatsen alsof zij "de passie preken". Ik denk/vrees echter, dat "wij" (ja, ook ik ben zo'n XC'er) nog wel wat kunnen leren van de wat meer doorgewinterde downhillers.

Hou dus vooral even in ogenschouw op welke doelgroep je reageert, en vanuit welke discipline.

(en nee, hier hoeft niet op geregeerd te worden, neem het in je op als je je aangesproken voelt, en leg het naast je neer als je dat niet denkt ;) )

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
VanGnehuisen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 14:38

Met mn af&toe uitjes naar bikepark-en over de grens ( Belgie en Duitsland ) had ik voorheen altijd kramp in de vingers aan de eind vd dag _ ik ben toen geswitched van remmen en aanzienlijk minder kramp aan het eind van de dag, inmiddels rijd ik ook met 1 vinger aan de remhendel... als er geremd moet worden = )

( juicy ultimate brakelevers / code remklauwen )
Plaats reactie