Kniebeschermers en elleboogbeschermers: Tips please!

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

De zomervakantie komt er aan! En daarmee ook eindelijk echt speelterrein voor m'n Canyon! (Ardennen daar gelaten, dat liep niet volledig volgens plan...) 8)

Het plan is om onder andere richting Les Gets te gaan. Met deze plaats in het vooruitzicht, de fiets die ik heb, mijn verslaving voor hogere snelheden, mijn voorkeur voor technischere afdalingen, mijn (on)kunde en mijn bezorgde moeder ( :oops: ) lijkt het mij niet verstandig om daar enkel met mijn Giro Xen te verscheinen. Mijn Giro is wel al een AM helm, dit zeggen ze er zelf over:
Giro schreef:The Xen is the original and now iconic all-mountain helmet. Its smooth low-profile style hints at skate-style influence, but its big vents, light weight, and expanded rear coverage define it as a high performance helmet for the modern mountain biker.
Die blijft dus! (Heb ik bij de aanschaf al rekening mee gehouden) Nu rest alleen nog de vraag welke kniebeschermers en elleboogbeschermers. De eisen die ik hiervoor heb zijn de volgende:
  1. Zwart met eventuele witte opdruk (Het moet natuurlijk wel bij mijn fiets en helm passen :P)
  2. Ook geschikt om mee omhoog te fietsen, in mijn rugzak van 10L passen EN kniebeschermers EN elleboogbeschermers niet ook nog.
  3. Onder de € 100.- incl. verzendkosten.
De kandidaten die ik heb gevonden:

Kniebeschermers: Elleboogbeschermers: Voor welke zouden jullie gaan? En heeft iemand tips over de maatvoering?

Alvast bedankt,
Maurice
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kniebeschermes werden hier al besproken (o.a. Rage).

Heb zelf de 661 Kyle Strait, wat de voorloper van de Rage zou moeten zijn. Beste set die ik ooit gehad heb (is no5) en wat mij betreft een aanbeveling waardig. Enige nadeel is dat het aan- en uittrekken niet het makkelijkste is, zonder schoenen uit te trekken kan ik me niet voorstellen dat het ooit zal lukken... Wat maatvoering heb ik bij 661 gewoon de sizechart van de website gevolgd.


Wat betreft elleboogbeschermers.... uhh geen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

cheeta schreef:Kniebeschermes werden hier al besproken (o.a. Rage).

Heb zelf de 661 Kyle Strait, wat de voorloper van de Rage zou moeten zijn. Beste set die ik ooit gehad heb (is no5) en wat mij betreft een aanbeveling waardig. Enige nadeel is dat het aan- en uittrekken niet het makkelijkste is, zonder schoenen uit te trekken kan ik me niet voorstellen dat het ooit zal lukken... Wat maatvoering heb ik bij 661 gewoon de sizechart van de website gevolgd.


Wat betreft elleboogbeschermers.... uhh geen.
Ik sluit me naadloos bij cheeta z'n aanbeveling aan.
+1 dus
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Thanks guys!

(Waarom heb ik dat topic met de zoekfunctie niet gevonden? Mompelt iets over blond...)

Mijn voorkeur ging ook al naar de 661 Rage uit omdat je daar veel mensen mee ziet fietsen. Zal daarom niet zo slecht zijn, zeker nu ik dat andere topic heb gelezen!

En elleboogbeschermers zie ik toch wel degelijk het nut van in, bij de laatste val in La Roche lagen mijn ellebogen wel open en mijn knieën niet. Klinkt ook logisch: Als je een mooie rol over de stenen maakt maken je ellebogen wel contact en je knieën niet.
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
eefsanders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 21 april 2011, 23:39
Mijn mountainbike: Scott Genius 20
Contacteer:

hardlopertje schreef:Thanks guys!

(Waarom heb ik dat topic met de zoekfunctie niet gevonden? Mompelt iets over blond...)

Mijn voorkeur ging ook al naar de 661 Rage uit omdat je daar veel mensen mee ziet fietsen. Zal daarom niet zo slecht zijn, zeker nu ik dat andere topic heb gelezen!

En elleboogbeschermers zie ik toch wel degelijk het nut van in, bij de laatste val in La Roche lagen mijn ellebogen wel open en mijn knieën niet. Klinkt ook logisch: Als je een mooie rol over de stenen maakt maken je ellebogen wel contact en je knieën niet.
Goede keuze om voor de 661 Rage kniebeschermers te gaan, ze zitten echt prima.
Elleboogbeschermers draag ik zelf ook niet, had ik wel moeten doen gezien het uiterlijk van mijn ellebogen nu.
Er bestaan trouwens ook 661 Rage elleboogbeschermers.
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Dan denk ik dat het de 661 Rage worden.

Iemand een adres waar ze de 661 Rage Elbow verkopen? Ik vind hem alleen op CRC maar ik bestel liever in Duitstland of Nederland...
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

+1 voor de rage, voor Enduro gebruik prima.
Elleboog bescherming los nog nooit gebruikt.
Biking skills or Hospital bills
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Volgens mij heeft downhillsport.nl ook de rage elbow. Zoals ik al in het andere topic meldde, de kniwbeschermers zijn top!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hoi,

Ik heb elleboog en kniebeschermers van O'neal (sinner geloof ik) en ze bevallen prima. Ik moet zeggen dat dit mijn eerste setjes zijn dus vergelijken kan ik niet. Elleboogbescherming raad ik je wel aan hoor! Ik was bang dat het erg oncomfortabel zou zitten maar het valt me reuze mee. Ik maak meerdere keren per week tochten van 40-80 km in het Teutoburgerwald maar heb er, zelfs tijdens lange klimmen, geen last van. De beschermende delen kun je eruit halen zodat ze goed wasbaar zijn.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

@ Mu

Helaas, ze hebben alleen de Riot.

@ Gebbertje

Ik weet inderdaad vrij zeker dat ik ook elleboogbeschermers wil, die O Neal zien er ook wel mooi uit!

Ik denk dat ik maar voor de 661 Rage Knee ga in combinatie met de 661 Riot Elbow. Als ik de ervaringen hierzo lees is iedereen positief over 661! Nu alleen nog de maat bepalen, Downhillsport.nl/Fietsshop Uitgeest gaat hem niet worden. Dat is anderhalf uur rijden met de auto... Vanavond maar eens gaan meten en vergelijken met de sizing chart van 661.

Wordt vervolgd!
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Hier ook O'neal sinners.
Elleboogbeschermers bevallen echt super. Alleen als het echt koud is, dan is het vervormbare spul gewoon keihard. Maar dat heb ik ook maar 1 keer gehad (biken in -5 doe je toch niet vaak). Ze zitten prima. Enige puntje wat mij af en toe irriteert is het klitteband aan de binnenkant van de beschermers (waardoor je het foam eruit kan halen en het stof kan wassen). Maar dit is een kwestie van bescherming weer effe uitdoen en het klittenband net effe wat anders dichtdoen.
Qua pasvorm: ik vind de verhouding qua boven-en onderkant niet helemaal kloppen: deel wat om mijn bovenarm zit, dat zit best strak, terwijl het bij mijn onderarmen los zit. Of dat ligt aan mijn verhoudingen of aan de beschermers, geen idee.

Ik heb vorige week ook de kniebeschermers ervan gekocht. Hoe die bevallen weet ik niet, want heb daarna niet meer gefietst.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

maaf schreef:Hier ook O'neal sinners.
Elleboogbeschermers bevallen echt super. Alleen als het echt koud is, dan is het vervormbare spul gewoon keihard. Maar dat heb ik ook maar 1 keer gehad (biken in -5 doe je toch niet vaak). Ze zitten prima. Enige puntje wat mij af en toe irriteert is het klitteband aan de binnenkant van de beschermers (waardoor je het foam eruit kan halen en het stof kan wassen). Maar dit is een kwestie van bescherming weer effe uitdoen en het klittenband net effe wat anders dichtdoen.
Qua pasvorm: ik vind de verhouding qua boven-en onderkant niet helemaal kloppen: deel wat om mijn bovenarm zit, dat zit best strak, terwijl het bij mijn onderarmen los zit. Of dat ligt aan mijn verhoudingen of aan de beschermers, geen idee.

Ik heb vorige week ook de kniebeschermers ervan gekocht. Hoe die bevallen weet ik niet, want heb daarna niet meer gefietst.
Hier ook hetzelfde met de elleboogbeschermers. Bovenkant lekker strak maar niet te strak en aan de onderkant een stuk losser. Het irriteert niet en doet volgens mij ook niet af aan de werking. Ook ik heb een de eerste keer last gehad met de klittebandsluiting aan de binnenkant, daar waar je de bescherming eruit kunt halen, maar dat gebeurt je ook echt alleen de eerste keer want daarna snap je gewoon hoe je het op de juiste manier weer erin geplaatst moet worden.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Om trouwens mijn verhaal aan te vullen:
Kniebeschermers gisteren voor het eerst getest. Ze zitten heerlijk. Zowel aan de boven- als onderkant is strakker te trekken door elastiek. In mijn geval was het niet heel erg nodig om ze strakker te trekken. Ze blijven goed op hun plek zitten. Bij het bewegen van de knieen vormt het SasTec-spul zich prima naar je knie. Met die harde platen-bescherming mis je een stukje flexibiliteit, waardoor de bescherming gaat schuren. Dit blijft allemaal prima op zijn plek, waardoor je huid ook niet gaat irriteren.

En nog een aanvulling op de elleboogbeschermers:
Eergisteren heb ik ze mogen testen waarvoor ze bedoeld zijn. Mooi schuiver gemaakt en vol op mijn elleboog gevallen. Wel in losse ondergrond, maar er lagen her en der wel wat boomstronken. Klein schaafwondje op mijn elleboog, waarschijnlijk door het beetje verschuiven van de bescherming. Maar gezien de vaart waarmee ik mezelf door het bos lanceerde vond ik dat bijzonder meevallen.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Kniebeschermers gisteren voor het eerst getest. Ze zitten heerlijk.



Hier hetzelfde.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

maaf schreef:Om trouwens mijn verhaal aan te vullen:
Kniebeschermers gisteren voor het eerst getest. Ze zitten heerlijk.
Bij een test hoort natuurlijk ook een crash: hoe beschermen ze?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie