Renealkema schreef:Het doet me altijd denken aan de motoren van Ducati... Compact en klein. Zo heb je altijd totale controle. Is denk ik ook iets persoonlijks...
Je doet de natuurkunde nu wel heel veel geweld aan.. (iets met dynamica en vectoren)
Een compact en klein frame zal op lage snelheid wellicht wat meer controle geven maar never ever op hogere.. Ik kan mij niet voorstellen dat dat iets persoonlijks is. Een flauwe HA zorgt er nou eenmaal voor dat de fiets minder nerveus is en daarmee eenvoudig te 'sporen'.
Of hoe verklaar jij bijvoorbeeld het inmense succes van angleset's?
EDIT; typo
Laatst gewijzigd door hardlopertje op za 7 september 2013, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
klopt zeker! Alleen komt er vaak springen, bochten, gaps, etc. bij. Toch fijn als je je fiets dan snel kan "omgooien". Met een lagere (M) fiets, is de wendbaarheid toch echt beter...
Bij Nukeproof adviseren ze om tot 1.85 m op een M te fietsen.... Komt toch ergens vandaan?
De Nukeproof is zeker slack. Zeker als je het vergelijkt met mijn Force die weer wat steil is. Niet goed of slecht trouwens. Alles heeft een voor- en nadeel.
De Nukeproof zal stabieler zijn op snelheid, steile secties etc. De Force is weer wat wendbaarder, flowy singletrail stijl. De Nukeproof is alleen een small dus ik zit wat snel tegen het stuur en wat meer boven het stuur dan me lief is. Die ene keer dat ik er een stukje DH in Les Crosets mee gedaan heb vond ik het een stabiel fietsje. Zeker een fijn apparaat.
En dan stap ik nu weer op mijn eigen carbon gebakkie (scheelt toch goed 2 kilo tov van de Nukeproof)
Tja. Wat is gewicht.... Ik heb meer plezier!! 14,5 kg is toch niet zo zwaar? 170mm veerweg! Een fiets die alles kan? Wat een fun! Ik heb trouwens gewoon een M.
Volgens mij heb je de fiets helemaal nog niet aangeschaft en ben je aan het oefenen om je vrouw/vriendin/moeder/whatever te overtuigen van de noodzaak van deze fiets. Als dat zo is ben je in ieder geval geslaagd
Zonder dollen: ik sluit me aan bij kusanagi, case closed
Ik zie de specialized enduro carbon wel zitten. Enkel heb ik wat schrik voor de klimcapaciteiten van de bike. Een rit in de Ardennen,... Zou dit wel zo vlot gaan met deze bike.
allemaal afhankelijk van je reverentie, verwacht geen XC kwaliteiten maar boven kom je sowieso het duurt alleen iets langer.
Wat voor trails wil je rijden? Een Stumpjumper voldoet namelijk ook wel voor (bijna) heel de Ardennen, maar wil je ook een bike die in het Buitenland Alpen enz. tot zijn recht komt en een DH baan niet vreemd is zou ik een echte enduro bak nemen.
Met een beetje mazzel wordt mijn Specialized Enduro Carbon Expert 29er deze week geleverd...Heb sowieso op zaterdag 5 oktober een Downhill Clinic gepland staan in Winterberg met hopelijk deze bike... Week erna ga ik naar Malmedy om deze fiets aan de kaak te stellen. Zal daarna mijn ervaringen met jullie delen... Echter Specialized NL had mij min of meer toegezegd dat ik de fiets eind augustus zou krijgen (modeljaar 2014). Tis nu ondertussen eind september... Duimen dus voor mij...
CdaleTaurine schreef: Specialized NL had mij min of meer toegezegd dat ik de fiets eind augustus zou krijgen (modeljaar 2014). Tis nu ondertussen eind september......