De ultieme enduro bike? gebruikerservaringen...

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Renealkema schreef:Het doet me altijd denken aan de motoren van Ducati... Compact en klein. Zo heb je altijd totale controle. Is denk ik ook iets persoonlijks...
Je doet de natuurkunde nu wel heel veel geweld aan.. :wink: (iets met dynamica en vectoren)

Een compact en klein frame zal op lage snelheid wellicht wat meer controle geven maar never ever op hogere.. :tong Ik kan mij niet voorstellen dat dat iets persoonlijks is. Een flauwe HA zorgt er nou eenmaal voor dat de fiets minder nerveus is en daarmee eenvoudig te 'sporen'.

Of hoe verklaar jij bijvoorbeeld het inmense succes van angleset's?

EDIT; typo
Laatst gewijzigd door hardlopertje op za 7 september 2013, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

klopt zeker! Alleen komt er vaak springen, bochten, gaps, etc. bij. Toch fijn als je je fiets dan snel kan "omgooien". Met een lagere (M) fiets, is de wendbaarheid toch echt beter...
Bij Nukeproof adviseren ze om tot 1.85 m op een M te fietsen.... Komt toch ergens vandaan?
There's always a bigger fish...
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Nukeproof heeft op de Mega AM ook een HA van 66graden, dat is ook redelijk slack. Niet?!

En tot 1.85m een M adviseren is relatief gangbaar ;)
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

De Nukeproof is zeker slack. Zeker als je het vergelijkt met mijn Force die weer wat steil is. Niet goed of slecht trouwens. Alles heeft een voor- en nadeel.

De Nukeproof zal stabieler zijn op snelheid, steile secties etc. De Force is weer wat wendbaarder, flowy singletrail stijl. De Nukeproof is alleen een small dus ik zit wat snel tegen het stuur en wat meer boven het stuur dan me lief is. Die ene keer dat ik er een stukje DH in Les Crosets mee gedaan heb vond ik het een stabiel fietsje. Zeker een fijn apparaat.

En dan stap ik nu weer op mijn eigen carbon gebakkie ;) (scheelt toch goed 2 kilo tov van de Nukeproof)
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

Tja. Wat is gewicht.... Ik heb meer plezier!! 14,5 kg is toch niet zo zwaar? 170mm veerweg! Een fiets die alles kan? Wat een fun! Ik heb trouwens gewoon een M.
There's always a bigger fish...
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Je hoeft niet heel de tijd je fiets/keuze te verdedigen hoor ;)

Ik vind het een bruut ding , en mijn vriendin is er happy mee. Dus case closed lijkt me ;)
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

klopt. :-q
There's always a bigger fish...
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

:)
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

Renealkema schreef:klopt. :-q
Volgens mij heb je de fiets helemaal nog niet aangeschaft en ben je aan het oefenen om je vrouw/vriendin/moeder/whatever te overtuigen van de noodzaak van deze fiets. Als dat zo is ben je in ieder geval geslaagd :winkie:

Zonder dollen: ik sluit me aan bij kusanagi, case closed :P
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

Mooi. Kan ik hem eindelijk kopen!! :roll:
There's always a bigger fish...
bosse
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 21 mei 2007, 17:47
Mijn mountainbike: c'dale

Ik zie de specialized enduro carbon wel zitten. Enkel heb ik wat schrik voor de klimcapaciteiten van de bike. Een rit in de Ardennen,... Zou dit wel zo vlot gaan met deze bike.
dirten
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

allemaal afhankelijk van je reverentie, verwacht geen XC kwaliteiten maar boven kom je sowieso het duurt alleen iets langer.

Wat voor trails wil je rijden? Een Stumpjumper voldoet namelijk ook wel voor (bijna) heel de Ardennen, maar wil je ook een bike die in het Buitenland Alpen enz. tot zijn recht komt en een DH baan niet vreemd is zou ik een echte enduro bak nemen.
Renealkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 22:00
Mijn mountainbike: Nukeproof mega AM 2013

Bovendien haal je de schade weer in in het afdalen! Dat is weer iets sneller, dus haal je de tijd weer in!
There's always a bigger fish...
CdaleTaurine
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 14:10

Met een beetje mazzel wordt mijn Specialized Enduro Carbon Expert 29er deze week geleverd...Heb sowieso op zaterdag 5 oktober een Downhill Clinic gepland staan in Winterberg met hopelijk deze bike... Week erna ga ik naar Malmedy om deze fiets aan de kaak te stellen. Zal daarna mijn ervaringen met jullie delen... Echter Specialized NL had mij min of meer toegezegd dat ik de fiets eind augustus zou krijgen (modeljaar 2014). Tis nu ondertussen eind september... Duimen dus voor mij...
illuminatastigmata
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1171
Lid geworden op: wo 23 november 2005, 15:05

CdaleTaurine schreef: Specialized NL had mij min of meer toegezegd dat ik de fiets eind augustus zou krijgen (modeljaar 2014). Tis nu ondertussen eind september......


Wat wil je met zo'n nickname :winkie:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!!
Plaats reactie