Bikepark Groningen 2012

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Mensen,

Het seizoen is weer begonnen. Op ons bikepark hebben we op een paak plekken nog wat last van sompige klei, maar er wordt alweer veel gereden (en gemountanboard). We zijn al een tijdje aan het shapen en hebben vorig weekend groot onderhoud gepleegd. Tijd dus voor een nieuw afspraakjes en nieuws topic.

De veranderingen:
Op de 4x zijn de ribbels voor de rockgarden eruit gehaald. In plaats hiervan is een (mini) drop gemaakt.
Op de 4x is de bypass langs de rockgarden aangepast zodat deze voor xc rijders, mountainboarders, maar ook voor downhillers erg leuk is geworden. De proline op de 4x is teruggebracht naar 1 jump (van een meter of 8!)

Op de downhill is de finale jump verhoogd, de lip van de transfer verhoogd en komt er een shore voor snelheidbehoud.

Er is een extra lijntje gemaakt naar een jump die naast de laatste jump van de 4x ligt voor de hoogvliegers onder ons.

Verder hebben we veel energie gestoken in afwatering, zodat (hopen we) er voortaan eerder en langer gereden kan worden, maar het blijft klei.

De plannen:
We proberen dit jaar, in samenwerking met pedalpark een dirtline en een pumptrack te realiseren.
Verder hebben we nog plannen waar we op dit moment nog niks over kunnen melden.

De wedstrijden:
In ieder geval zal de minidownhill editie Groningen op 2 september plaatsvinden. We hopen uiteraard op een grote opkomst.
We zijn bezig een eigen tijdsregistratie te maken. Als die klaar is, gaan we een paar 4x jams inplannen. Deze zullen bij lange na niet zo groots worden als de 4x wedstrijden die jullie bij ons gewend zijn, vanwege financien en de toch wat teruglopende belangstelling.

Internet:
De website van Bikepark Groningen krijgt binnenkort een nieuw jasje en zal dan up-to-date gehouden worden.
Op facebook zijn wij te volgen via: http://www.facebook.com/bikeparkgroningen

See you @Bikepark Groningen
reijm zelf
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 21 oktober 2008, 22:22
Mijn mountainbike: Vip 4x, Ziggurat, Ged, Roscoe, Scatch, Triton, Gt en een Session 88

Goed bezig, we hebben er zin in!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

http://www.youtube.com/watch?v=57CFkpXkr2s
de 4x in groningen blijkt ook echt geschikt voor mountainboarders, een andere tak van sport, maar wel gaaf! Nicky Geerse (pro boarder) liet zijn skills zien, afgelopen zondag.
Giant Anthem 3
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: do 11 juni 2009, 13:40
Mijn mountainbike: Giant XTC Advanced en Trek Scratch Air
Contacteer:

Holy shit, die gast kan boarden zeg!
Plaats reactie