Bikepark Utrecht - Let's Dig!

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
bobby
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 21:44
Mijn mountainbike: YT- TuEs FR - Giant Trance - Commencal Maxmax
Contacteer:

Hey all

Om even te voldoen aan de vraag naar beeldmateriaal, heb ik snel de beelden van de eerste dag achter elkaar geplakt. We zijn ondertussen al veeeeeeel verder met de bouw, maar zo kunnen jullie wel een indruk krijgen van het terrein en globaal al wat lijnen zien. http://www.youtube.com/watch?v=en5EZfxXq0c" onclick="window.open(this.href);return false;

Even wat dingen die dus ondertussen al anders zijn: De startheuvel (waar je de graafmachiene op ziet staan) is samen met de kombochten die daarna komen al geshaped en zijn nu veel groter. Er ligt al een grootse kombocht aan het eind van de 4X, enkele dirts en 4X sections zijn al geshaped, het hek is dichtgemaakt en men is bezig met een pumptrack.
Volgende keer dat ik er ben zal ik wat opnamens maken voor een recentere/mooiere vid, maar dit is het voor nu eventjes.

Verder wordt er nu dus door een fanatieke groep bikers aan gewerkt, maar meer hulp is altijd welkom! Des te sneller kan er ook gereden worden. Voor de mensen die twijfelen over het ontwerp of willen weten hoe het er precies uitziet, kom gewoon een keer langs (pb even of post hier wat, dan probeer ik te regelen dat er iemand is) en kom het irl bekijken! Het met eigen ogen zien zegt immers meer dan 1000 woorden.

Grtz bobby
raggertje
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 18:14

leuk filmpje bobby!

Vandaag de trilplaat gekocht en lekker wezen trillen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De grond wordt lekker hard nu...
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1944
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Gekocht nog wel! ;)

Heb je de op en aflopen die ik gisteren mooi geprep'd had aangetrild?
Autoplay
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 15:27

Gaaf filmpje Bobby. gelukkig vandaag gezien dat we al een stuk verder zijn. Is het gelukt met de trilplaat?

We hebben wel mazzel met de regen die de laatste dagen gevallen is, dat was wel even nodig.
Autoplay
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 15:27

Afgelopen week de eerste meters gereden! De lijnen lijken er goed in te liggen en de eerste airtime is geweest. De grote brokken van het park zijn dus klaar! Naar verwachting zal over een kleine maand het park grotendeels afgerond zijn. Alle handjes zijn welkom om het in die periode te redden, dus als je verwacht regelmatig te komen rijden: steek de handen uit de mouwen en help het mede mogelijk maken!
oscarito
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 7 mei 2009, 11:53

gaaf!
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Vandaag maar weer eens die kant op om te zien wat er nog moet gebeuren.

Scheppen, biken en eind van de middag bbq'en.
Neem je schep, bike en een lap vlees mee en join us!
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Tof middagje/avondje gisteren. Uiteraard weer hard gewerkt om e.e.a. bij te dragen aan het bikepark.

Afbeelding
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

zie nu pas dit topic.. goed initiatief!

hoe is de planning nu? kan er al gereden worden?
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Autoplay
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 15:27

Tot nu toe wordt alleen gereden door de crew om de lijnen te bekijken en te optimaliseren. Als je toch in de gelegenheid bent om deze kant op te komen moet je dat zeker niet laten. Er is genoeg werk te verrichten dus je hulp is van harte welkom!

Neem voor meer informatie over planning van werkzaamheden even contact op met raggertje!
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Vandaag is 't bikepark weer helemaal op de schop gegaan! Na alle feedback van rijders hebben we besloten het rigoureus om te gooien.

Werkelijk alle dirts zijn omgegooid, alles plat en opnieuw beginnen! Onder toeziend oog van Sjors middenberm herrijzen er nieuwe dirts.

We hebben dus weer hard hulp nodig bij het shapen van de nieuwe dirts. Zaterdag gaat er weer hard gewerkt worden, dus neem je hark en schep mee en kom shapen!
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Ligt de 4X lijn er nog of is die ook om gegooid? Helaas nog niet de tijd gehad om hem te rijden maar het zag er tijdens de MDC top uit.
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

De eerste dubbel op de fourcross lijn hebben we langer gemaakt, verder is 'ie nog hetzelfde.
reaper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: di 19 juni 2007, 13:18
Mijn mountainbike: Transition Sentinel Pinot Noir

helaas het hele wekend werken, ik zo eventueel vrijdag wel kunnen.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Blijven het wel tafels? Of komen er dubbels?
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Plaats reactie