NK 4X, en slopestylecompetitie in Groningen op 26 Augustus.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

EDIT: nieuwe foto's gespot: http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 044#405044

dit ziet er al wel een heel stuk beter uit :-D
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Naais, maar ze mogen op sommige plaatsen wel hele grote waarschuwingsborden neerzetten voor het burgervolk dat vaak op de baan te vinden is (volgens mij spotte ik laatst zelfs een degelijke stadsfiets op de baan).

Als er namelijk een koter af keilt en ongelukkig terecht komt zal de verantwoordelijke afdeling van de gemeente vast gaan roepen dat het allemaal toch te gevaarlijk is met die houten steigers op die heuvel .... :-?

Maar an sich ziet het er allemaal best spannend uit. Nu maar hopen dat het niet gaat regenen, want anders vrees ik voor een afgelast evenement (glijd zo lekker op dat hout zonder gaas...)

Wellicht een idee voor de organisatie om de plekken waar 'drops' zitten te merken, net zoals dat in Bikepark Winterberg gebeurt? (in Winterberg gebruiken ze daar kleine pionnen voor, u vast wel bekend)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Arnetteman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert 2015 Carbon 29"

voorspellingen zijn ok. Deze week wordt nog wel wat regen verwacht maar niet super veel.
Aan het einde van deze week zal het gaan opklaren en het weekend wordt beter weer verwacht.

Dank voor de tips met betrekking tot markering van drops e.d., we denken hier nog even over na.
Floris Schurer Fotografie - http://www.florisschurer.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
cHoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: vr 12 augustus 2005, 09:31
Mijn mountainbike: Ik heb geen mountainbike, Ik heb Mountain Cycles
Contacteer:

Wicked DJ schreef:Naais, maar ze mogen op sommige plaatsen wel hele grote waarschuwingsborden neerzetten voor het burgervolk dat vaak op de baan te vinden is (volgens mij spotte ik laatst zelfs een degelijke stadsfiets op de baan).

Als er namelijk een koter af keilt en ongelukkig terecht komt zal de verantwoordelijke afdeling van de gemeente vast gaan roepen dat het allemaal toch te gevaarlijk is met die houten steigers op die heuvel .... :-?

Maar an sich ziet het er allemaal best spannend uit. Nu maar hopen dat het niet gaat regenen, want anders vrees ik voor een afgelast evenement (glijd zo lekker op dat hout zonder gaas...)

Wellicht een idee voor de organisatie om de plekken waar 'drops' zitten te merken, net zoals dat in Bikepark Winterberg gebeurt? (in Winterberg gebruiken ze daar kleine pionnen voor, u vast wel bekend)
Er staat een bord waarop staat dat de stichting niet aansprakelijk is voor energelei letsel of schade.
Al mag er in mijn mening wel net zo'n bord bij beneden aan de baan, alleen 1 bord boven aan de baan vind ik te weinig, veel mensen bv. lopen beneden al de baan naar boven.
Partner In Management Position, that make's you the ho!

Done a update in Fury
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wicked DJ schreef:Maar an sich ziet het er allemaal best spannend uit. Nu maar hopen dat het niet gaat regenen, want anders vrees ik voor een afgelast evenement (glijd zo lekker op dat hout zonder gaas...)
Naar ik begrepen heb komt er nog gaas op, ik maakte me ook al zorgen :tong

Wat meer borden ed. lijkt me idd. wel wijs en als gebruiker een beetje uitkijken ook (als je omhoog loopt bijvoorbeeld). Toen ik er vrijdag was heb ik nog even een paar jochies + hond vaderlijk toegesproken dat over de baan lopen niet zo'n goed plan was. Dat kun je makkelijker doen als je omhoog gaat dan als je naar beneden komt...

Voor de slopestyle lijken me wat (a la winterberg) borden in de trant van 'geen toegang zonder bescherming' of 'alleen voor geoefende bikers' me ook wel handig.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1945
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

cHoc schreef:Er staat een bord waarop staat dat de stichting niet aansprakelijk is voor energelei letsel of schade.
Een bord wat nul rechtswaarde heeft in het geval er toch wat gebeurd...
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

ze hebben er sinds vrijdag nog een northshore bij gebouwd , damn, wordt echt leuk zo..ik hoop echt vanharte dat de ondergrond flink kan drogen..
xxMartenxx
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 5 oktober 2005, 20:58
Mijn mountainbike: Kona Stuff
Contacteer:

Zijn er ook ook fotos van de drops? :-{
Mvg,

Marten van der Wal
Bikepark Heerenveen Crew
*Pinkbike Bikepark Heerenveen*
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

op de link bovenaan deze pagina zie je een paar pics van de shores, volgens mij zijn dat ze allemaal (1 met 2 mogelijkheden: rijden, of droppen)
xxMartenxx
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 5 oktober 2005, 20:58
Mijn mountainbike: Kona Stuff
Contacteer:

ja die fotos had ik al gezien,, ik persoonlijk had er meer van verwacht vindt dit nou niet echte ''Big drops'' :-{ maar ik kan er naast zitten. :-q Maar goed we zullen zondag zien :wink:
Mvg,

Marten van der Wal
Bikepark Heerenveen Crew
*Pinkbike Bikepark Heerenveen*
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

xxMartenxx schreef:ja die fotos had ik al gezien,, ik persoonlijk had er meer van verwacht vindt dit nou niet echte ''Big drops'' :-{ maar ik kan er naast zitten. :-q Maar goed we zullen zondag zien :wink:
mm ik heb erop gestaan en echt laag is het ook niet, komt meteen een scherpe kombocht achteraan, dus je zal toch wel moeten weten wat je doet..en niet iedereen dropt van 5 meter to flat.. :wink:
xxMartenxx
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 5 oktober 2005, 20:58
Mijn mountainbike: Kona Stuff
Contacteer:

ben er even wezen kijken, vindt het er tot mijn grote spijt heel slordig uit zien :-{
Mvg,

Marten van der Wal
Bikepark Heerenveen Crew
*Pinkbike Bikepark Heerenveen*
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

xxMartenxx schreef:ben er even wezen kijken, vindt het er tot mijn grote spijt heel slordig uit zien :-{
wat vind je er precies slordig aan..de constructie , de lijn..??
( kritiek is goed, maar nutteloos zonder onderbouwing)
larzveenz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Limited Edition fixed.

xxMartenxx schreef:ben er even wezen kijken, vindt het er tot mijn grote spijt heel slordig uit zien :-{
Ik heb algelopen weekend ook even een paar mensen gesproken en zij zeiden, dat prioriteit 1 nu is om alles klaar te krijgen voor de wedstrijd.
Ik geef toe, het ziet er hier en daar uit alsof er verbouwd is (en dat is eigenlijk ook zo), maar over een paar weken, als er weer gras over groeit (letterlijk dan), ziet het er vast nog mooier uit. Maar ze doen het heel goed daarzo, het is al een hele klus om iets dergelijks überhaupt op de rails te krijgen. :-q
De lijn vind ik juist wel mooi, ook omdat je kunt kiezen welke drop / dirts je neemt en het feit dat er meerdere mogelijkheden zijn. Bovendien zien de North Shore-constructies er heel stevig uit en dat zijn ze ook. :-D
xxMartenxx
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 5 oktober 2005, 20:58
Mijn mountainbike: Kona Stuff
Contacteer:

yves schreef:
xxMartenxx schreef:ben er even wezen kijken, vindt het er tot mijn grote spijt heel slordig uit zien :-{
wat vind je er precies slordig aan..de constructie , de lijn..??
( kritiek is goed, maar nutteloos zonder onderbouwing)
het is rommelig terrein is niet echt mooi vlak, hoeft ook niet perfect maar hier en daar dikke klei brokken, dikke ''riet/gras'' stengels uit de ramps.. beetje rommelig allemaal.
De NS ziet er wel goed uit inderdaad :-q
Mvg,

Marten van der Wal
Bikepark Heerenveen Crew
*Pinkbike Bikepark Heerenveen*
Plaats reactie