biketrip

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

De biketrip is er gekomen en was super! Helaas heb ik geen foto's, omdat ik veel te veel met het biken zelf bezig was.

Ik ben in Bischofsmais, Bad Wildbad en en Todtnau geweest.

Ik zal de min en plus puntjes op een rijtje zetten:

Todtnau:Tracks: 2 stuks, DH is zeker leuk, en best lang.
FR saai, pyste en een paar kleine sprongen.
Wel een goede lift maar een beetje langsaam. Ik kan het geen bikepark noemen eigenlijk, maar als je toch in Bad Wildbad bent is het voor een dagje best leuk. GEEN NORTHSHORE is jammer.

Bad Wildbad:Door veel regenval waren de tracks extra technisch maar desondanks wel heel vet!
DH 1:Zwaar maar super vet als je je flow gevonden hebt.
DH 2: was er zo slecht aan toe dat ik die maar 1 keer gedaan heb, maar als hij goed geprepareerd is dan is hij ook tof.
FR: Veel losse stenen en een paar kleine sprongen. Al beter dan in Todtnau maar ook niet echt mijn ding.
FRX is mooi, mooie tafels maar wel erg kort.
NS ook leuk
De liften zijn verschrikkelijk: Om het halfuur gaat er een treintje,als je die dus net mist duurt het dus een uur voor je weer boven bent.
Als je de downhill wilt rijden moet je dan ook nog een stukje met een sleeplift die echt heel slecht is, en dan nog een stukje zelf trappen! Pfoeee je moet er wat voor over hebben. De tracks komen uit in Bad Wildbad, waar je tussen de muffe kuuroortgangers weer op het treintje moet wachten

Bischofsmais: DH zeer gaaf, lekker lang, lekkere flow in te vinden.
Je kunt zelf een lijn maken, dus overal omheen, of kleine sprongen nemen of voor de grote sprongen gaan.
FR Ook mooi, heel zwaar en technisch
FRX een aantal mooie xen, heerlijke flows.
NS 2 stuks, allebij heel mooi maar de You go first is voor pros only ben ik bang.

Liftjes waren ook zeer goed en snel.

Kortom bikepark Bischofsmais heeft absoluut gewonnen.
Ik vind het zelfs een beter park dan Winterberg!
Meer, spannendere en langere tracks. Goede voorzieningen: Bikewash, campimg (2euris p nacht) goede shop, goede EHBO etc. het is alleen een beetje ver!
Kijk eens in het DH/FR carpool topic onder let's ride!
Inzane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 18 september 2002, 13:21
Mijn mountainbike: Specialized Demo, Enduro
Contacteer:

Elias Den Otter schreef:.

Bad Wildbad:Door veel regenval waren de tracks extra technisch maar desondanks wel heel vet!
DH 1:Zwaar maar super vet als je je flow gevonden hebt.
DH 2: was er zo slecht aan toe dat ik die maar 1 keer gedaan heb, maar als hij goed geprepareerd is dan is hij ook tof.
FR: Veel losse stenen en een paar kleine sprongen. Al beter dan in Todtnau maar ook niet echt mijn ding.
FRX is mooi, mooie tafels maar wel erg kort.
NS ook leuk
De liften zijn verschrikkelijk: Om het halfuur gaat er een treintje,als je die dus net mist duurt het dus een uur voor je weer boven bent.
Als je de downhill wilt rijden moet je dan ook nog een stukje met een sleeplift die echt heel slecht is, en dan nog een stukje zelf trappen! Pfoeee je moet er wat voor over hebben. De tracks komen uit in Bad Wildbad, waar je tussen de muffe kuuroortgangers weer op het treintje moet wachten
BWB staat gewoon bekend om het feit dat het vooral smorgens vochtig is en naarmate de middag vordert, het er toch wel droger wordt.. 's zomers moet je als je serieus hard gaat rijden zeker een paar minuten op elkaar wachten omdat anders het zonlicht teveel reflecteert in je opgeworpen stof.

BWB staat ook bekend om de stenen, en dat is de uitdaging, niet 1 run is het zelfde, soms wordt je ingehaald door de stenen die je zelf los rijdt. dat is gewoon de pure karakteristiek van BWB, en in mijn ogen ook de charme.

als het drukker is maar ook vaak 's zomers gaat de lift/trein om het kwartier, neemt niet weg dat het halfuur schema precies te doen is als je gewoon doorrijdt in je run. maar ik kan me voorstellen dat het ook leuk is om stukken ff terug te lopen of als je op elkaar gaat wachten etc.

verder, als je de lift uit komt en je gaat meteen links kom je dus gewoon bij de start vd oude dh uit, en als je daar verder gaat kom je bij de nieuwe dh uit, maar dan mis je net het beginstuk, maar het missen van het beginstuk, daar mis je imo nix aan :)

de FR's zijn leuk, maar BWB heeft zulke mooie niet aangegeven rollercoaster banen straight down, je moet ze weten te vinden..

big up, zane
Alles kapot
Chris Dirt
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 575
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 12:01
Mijn mountainbike: Rose-Enduro/Freeride ''uncle jimbo'' met rockshox lyrik, avid elixir, fox float rp23

klinkt heeel goed allemaal,ben voor dit jaar al helemaal volgeboekt :wink:. eerst ga ik zelf naar winterberg dit jaar en malmedy.maar dit is zker wel wat voor volgend jaar :-q
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

zeker doen, je kunt op youtube ook de tracks bekijken. tim in bmais is heel vet!
Kijk eens in het DH/FR carpool topic onder let's ride!
Plaats reactie