Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 26 januari 2020, 23:07 Het zou inderdaad leuk zijn als er “gevorderde” routes zouden zijn in Nederland ipv de “voor iedereen geschikte”.Je kan zelf wel wat uitdaging zoeken op bestaande routes maar het blijft natuurlijk braaf.

Zou dit dan toch te maken hebben met onze verzorgingsstaat of wellicht toch een juridisch verhaal dat het in Nederland moeilijker maakt dan in andere landen?
Wat mij het meeste opviel was de Wielerexperience in Roosendaal. Daar heb je 3 niveaus op de berg, en de eerste keer dat ik daar kwam zat ik net 2 maanden op de mtb, en reed ik al 98% van de "expert" route (alleen de hoogste drop niet). Na 2 maanden kun je in geen enkele sport een "expert" zijn, dus die gradatie is erg overdreven. (Drop trouwens een maandje later ook gedaan).

Maar dit is wel wat ik al een tijdje roep, als je alleen in NL rijdt en je op de bestaande routes blijft, dan ben je niet echt aan het mtb-en in mijn ogen.
Niet dat je perse naar het buitenland moet, maar je moet wel wat creatiever zijn wil je het in interessant maken. En dat is vooral door juist NIET op de routes te rijden ;)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat het inderdaad aan “ons” kleine groepje ligt. De Nederlandse routes liggen er voor recreatie en sport voor elk type rijder.

Afgelopen vrijdag zag ik ook voornamelijk 55+ers rijden (met een beestachtige conditie moet ik zeggen :o ). Weekenden zie je ook veel ouders met kroost op bijv. Austerlitz.

Dus ja, die “gevorderde” behoefte is in verhouding heel erg klein en zullen uit moeten wijken naar Bikeparken oid.

Ik kan gelukkig prima leven met de situatie zoals hij nu is. Uitdaging is ook nog best te vinden rond de routes.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Bermification of Mountainbiking, een globaal probleem.

Luister naar wat inzichten en ervaringen van bikers op deze wereld.

https://www.vitalmtb.com/features/The-I ... iking,2822

Een leuke combihoe mountainbiken leuk kan blijven. Aangelegde route, overhoop gereden paden door de bosbouw en doordat er gekapt is kun je ook wat andere dingetjes rijden. Is een tijdelijke situatie Zoals die nu op Treek is. Moet er maar even van genieten.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooie Podcast!!

Flowtrails are boring and dumbing down mountainbike skills :lol:

Maar goed, de mensen die reageerde op de vraag waren natuurlijk wel allemaal experienced riders dus hun reactie is wel te verwachten maar ik vind dat ze wel een punt hebben.

Ik zet deze podcast als nieuw onderwerp in de Lounge bar. Erg benieuwd naar de reacties.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mark-V schreef: ma 27 januari 2020, 09:31
MacReal schreef: ma 27 januari 2020, 07:24 Het lijkt daar inderdaad goed te doen op die foto.
Wat die foto niet verteld, is dat mijn band verdwijnt in het mulle zand, zelfs in het uitgesleten spoor. Daar uit komen is vrij lastig.
Er zal vast iemand zijn die dat kan, maar ik zie het mezelf absoluut niet doen.
Waar is het precies? Misschien dat ik het weleens ga bekijken als ik in de buurt ben ;)
En het zand zal nu niet zo mul zijn toch?
Goede vraag, er zit geen gps in mijn antieke gopro. Geen idee dus.
Ook geen idee of deze trail nog open is. Sommige werden voor alleen deze rit opengesteld.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Voor 2 jaar geleden hebben we een 2x ride georganiseerd waar oa dingen inzaten zoals op de foto. Daar was toch niet heel veel belangstelling voor. Het lijkt ook wel of hier iets harder geroepen wordt dan meedoen als het er op aankomt. :-D De Trailtoer bestaat ook al jaren en er komen best veel foto,s en filmpjes langs hier op het forum dus dat is ook allemaal niet nieuw.

Afbeelding

Overigens hebben we het er wel over gehad om richting het voorjaar weer wat te organiseren in Nunspeet. Er is hier een motor-trialterrein waar veel obstakels liggen en waar je leuk kan spelen. Het is wel een afgesloten terrein waar geen vrije toegang is.
Laatst gewijzigd door kan niet meer op ma 27 januari 2020, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kan niet meer schreef: ma 27 januari 2020, 22:51 Het lijkt ook wel of hier iets harder geroepen wordt dan meedoen als het er op aankomt. :-D De Trailtoer bestaat ook al jaren en er komen best veel foto,s en filmpjes langs hier op het forum dus dat is ook allemaal niet nieuw.
Wellicht zijn de "vrije rijders" ook precies de mensen die niet graag in groep, club of wedstrijdverband fietsen ;)

Ik heb mij opgegeven voor de 5 van Rhenen maar zie er eigenlijk wel tegenop om met 30+ personen op een Singletrack te gaan rijden , ga maar heen met het idee van een soort social event waarbij wellicht ook nog gefietst wordt :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Maak je niet druk, fietsen is daar bijzaak. :wink:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

kan niet meer schreef: ma 27 januari 2020, 22:51 Voor 2 jaar geleden hebben we een 2x ride georganiseerd waar oa dingen inzaten zoals op de foto. Daar was toch niet heel veel belangstelling voor. Het lijkt ook wel of hier iets harder geroepen wordt dan meedoen als het er op aankomt. :-D De Trailtoer bestaat ook al jaren en er komen best veel foto,s en filmpjes langs hier op het forum dus dat is ook allemaal niet nieuw.

Afbeelding

Overigens hebben we het er wel over gehad om richting het voorjaar weer wat te organiseren in Nunspeet. Er is hier een motor-trialterrein waar veel obstakels liggen en waar je leuk kan spelen. Het is wel een afgesloten terrein waar geen vrije toegang is.
Klinkt goed!!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

kan niet meer schreef: ma 27 januari 2020, 22:51... waar oa dingen inzaten zoals op de foto.
Die heb ik volgens mij in de december editie toch 2~3x gereden...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Mijn "viral" video uit de begintijd.

https://youtu.be/X--b3Y-bWuU

Screenshot:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

void schreef: wo 29 januari 2020, 10:50 Mijn "viral" video uit de begintijd.

https://youtu.be/X--b3Y-bWuU

Screenshot:

Afbeelding
Looks cold! 👍😎
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mark-V schreef: wo 29 januari 2020, 11:19
void schreef: wo 29 januari 2020, 10:50 Mijn "viral" video uit de begintijd.

https://youtu.be/X--b3Y-bWuU

Screenshot:

Afbeelding
Looks cold! 👍😎
Zeg maar..... Looks cool :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Back to the roots? Moest voor een cursus weer wat versnellingen op mijn long-low-slack 29er zetten, dus van de nood een deugd gemaakt en geprobeerd hoe wat simpele trials moves hierop gaan. Even wennen, 64 graden balhoofdhoek werkt ook niet mee voor voorwielmoves, maar grote lol. Flex deluxe met die grote wielen :D

https://www.pinkbike.com/video/512058/
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

DaanJ schreef: vr 21 februari 2020, 11:08 Back to the roots? Moest voor een cursus weer wat versnellingen op mijn long-low-slack 29er zetten, dus van de nood een deugd gemaakt en geprobeerd hoe wat simpele trials moves hierop gaan. Even wennen, 64 graden balhoofdhoek werkt ook niet mee voor voorwielmoves, maar grote lol. Flex deluxe met die grote wielen :D

https://www.pinkbike.com/video/512058/
Gaat prima toch? 👍👍

yo-eddy schreef: za 25 januari 2020, 21:50 Netjes :-q . ..... voetje losgooien help soms ook goed
Zo bedoel je?

https://www.instagram.com/p/B8lwzwcndB_ ... 2pp4yt1aip

Wel echt minder controle zo als je mis gaat.. :winkie:
Plaats reactie