Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

daniel1975 schreef: zo 26 januari 2020, 12:57 Kort samengevat zeg je eigenlijk dat het allemaal zo gemakkelijk mogelijk moet zijn zodat de lokale wegrenners en beginners er ook overheen kunnen.
Of begrijp ik je verkeerd?
Daarom pleit ik ook voor technische opties (aparte lijnen en/of obstakels) waar je als zondagsrijder gewoon omheen kunt. Het verschil tussen fietspad en MTB route is soms maar moeilijk zichtbaar in NL :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat cheetah zegt is heel treffend. Voor veel bikers is het ondenkbaar dat je moet afstappen omdat je iets niet kunt.
Als we die mentaliteit nu eens zouden kunnen veranderen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

daniel1975 schreef: zo 26 januari 2020, 12:57Kort samengevat zeg je eigenlijk dat het allemaal zo gemakkelijk mogelijk moet zijn zodat de lokale wegrenners en beginners er ook overheen kunnen.
Daar draait het vaak op uit, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er zoveel sympathie is voor boswielrenners en beginners omdat een veel grotere groep die zich als echte MTB'er beschouwt, al jaren op een MTB rijdt, ... het niet ziet zitten dat ze ofwel moeten afstappen ofwel chicken runs zouden moeten rijden. Met andere woorden worden de BWR en beginners gewoon als excuus gebruikt..!

En dat terwijl iedereen het moment tegenkomt dat het afstappen of chicken run is, maar klaarblijkelijk moet dat vooral ergens ver weg zijn waar je niet te vaak (of helemaal niet) komt.


Maar omdat 320,000 mensen (of zoiets) er klaarblijkelijk niet op zitten te wachten en slechts 7 wel (of daar 3 kinderen in zijn meegerekend of dat die nog niet stemgerechtig worden beschouwd, is mij niet bekend), vermaak ik me wel zo veel mogelijk in het buitenland. Om bij het onderwerp (en sub-forum) te blijven: filmpje wat MTB'en leuk maakt, ondanks de chicken runs!
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

MacReal schreef: zo 26 januari 2020, 00:27

Helemaal met je eens hoor! Met een tocht als deze worden ook echt de jongens van de mannen gescheiden.
Beetje jammer van die twee meiden voor me die ook alles reden, maar dat terzijde :winkie:
Je kan dit ook anders zien. Zo een Rampage is een soort turnen, maar dan op de fiets. Je hoort bij wijze van spreken Hans van Zetten "en hij staat!" roepen. Voor zoiets moet je van jongs af aan beginnen en geen gram teveel wegen. Dit is weliswaar ietsje eenvoudiger, maar toch. Het is een hele prestatie om meiden van 16 te kunnen volgen. Turnend zou je dat vast niet lukken. :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

cheeta schreef: zo 26 januari 2020, 18:47 Om bij het onderwerp (en sub-forum) te blijven: filmpje wat MTB'en leuk maakt, ondanks de chicken runs!
Dat laatste stuk kwam me bekend voor van een ander filmpje ... https://www.facebook.com/watch/?v=1905961822954786
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Willem Altes schreef: zo 26 januari 2020, 19:18 ... en geen gram teveel wegen. ...
Afbeelding

Kyle Strait...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Willem Altes schreef: zo 26 januari 2020, 19:18
Je kan dit ook anders zien. Zo een Rampage is een soort turnen, maar dan op de fiets. Je hoort bij wijze van spreken Hans van Zetten "en hij staat!" roepen. Voor zoiets moet je van jongs af aan beginnen en geen gram teveel wegen. Dit is weliswaar ietsje eenvoudiger, maar toch. Het is een hele prestatie om meiden van 16 te kunnen volgen. Turnend zou je dat vast niet lukken. :winkie:
Is totaal geen vergelijk, route van Trailtour is gewoon XC(O) dat staat echt mijlenver van Rampage of. Dat is als Epke Zonderland vergelijken met lopen over een evenwichtsbalk...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: za 25 januari 2020, 21:50 Dat zal je nog tegenvallen met die diepe sporen, vertekend aardig op beeld vermoed ik zo
Dat zal dan wel, want op zich lijkt het best goed te doen (misschien een klein hopje erbij)

Afbeelding
yo-eddy schreef: za 25 januari 2020, 21:50 Netjes :-q . ..... voetje losgooien help soms ook goed
Thanks, en ja dat doe ik ook weleens, maar ik vind het netter om gewoon met 2 voeten op de pedalen te blijven. Daarnaast heb je ook meer controle met 2 voeten, mocht je ineens ergens vanaf moeten hoppen.
Je heupen naar je stem toe brengen helpt trouwens ook goed. ;)

Vandaag nog een balkje van 43mm gereden, maar ik ga er eentje maken van 18mm (kopse kant van een standaard multiplex plaat). Dan 2 lengtes lang, dus zo'n 5 meter.
Dat is wel leuk om een beetje mee te oefenen en op dn duur misschien s een 180 op te proberen ;)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het zou inderdaad leuk zijn als er “gevorderde” routes zouden zijn in Nederland ipv de “voor iedereen geschikte”.Je kan zelf wel wat uitdaging zoeken op bestaande routes maar het blijft natuurlijk braaf.

Zou dit dan toch te maken hebben met onze verzorgingsstaat of wellicht toch een juridisch verhaal dat het in Nederland moeilijker maakt dan in andere landen?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: zo 26 januari 2020, 23:07 Het zou inderdaad leuk zijn als er “gevorderde” routes zouden zijn in Nederland ipv de “voor iedereen geschikte”.Je kan zelf wel wat uitdaging zoeken op bestaande routes maar het blijft natuurlijk braaf.

Zou dit dan toch te maken hebben met onze verzorgingsstaat of wellicht toch een juridisch verhaal dat het in Nederland moeilijker maakt dan in andere landen?
Vooral met de wens van de massa "fietsers" voor wie de routes worden aangelegd. Deze massa zorgt voor draagvlak naar terreinbeheerders. In het buitenland is het gewoon wat moeilijker om routes makkelijk te maken :wink:

Maar Nederland maakt het wel erg bont met het gepamper op de trails.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als al die mopperaars nou eens samen een stuk bos kopen (volgens mij heeft Yo Eddy al een aardig stukje grond ;-) ) dan kunnen ze daar doen wat ze willen. Maar mopperen dat iemand anders zijn grond niet zo inricht als een paar experts willen is als klagen dat je buurman zijn oprit als parkeervak heeft ingericht in plaats van als kartcircuit.....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Willem Altes schreef: zo 26 januari 2020, 19:18
MacReal schreef: zo 26 januari 2020, 00:27

Helemaal met je eens hoor! Met een tocht als deze worden ook echt de jongens van de mannen gescheiden.
Beetje jammer van die twee meiden voor me die ook alles reden, maar dat terzijde :winkie:
Je kan dit ook anders zien. Zo een Rampage is een soort turnen, maar dan op de fiets. Je hoort bij wijze van spreken Hans van Zetten "en hij staat!" roepen. Voor zoiets moet je van jongs af aan beginnen en geen gram teveel wegen. Dit is weliswaar ietsje eenvoudiger, maar toch. Het is een hele prestatie om meiden van 16 te kunnen volgen. Turnend zou je dat vast niet lukken. :winkie:
Als je het zo bekijkt is het een beste prestatie indd :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mark-V schreef: zo 26 januari 2020, 22:57
yo-eddy schreef: za 25 januari 2020, 21:50 Dat zal je nog tegenvallen met die diepe sporen, vertekend aardig op beeld vermoed ik zo
Dat zal dan wel, want op zich lijkt het best goed te doen (misschien een klein hopje erbij)

Afbeelding
yo-eddy schreef: za 25 januari 2020, 21:50 Netjes :-q . ..... voetje losgooien help soms ook goed
Thanks, en ja dat doe ik ook weleens, maar ik vind het netter om gewoon met 2 voeten op de pedalen te blijven. Daarnaast heb je ook meer controle met 2 voeten, mocht je ineens ergens vanaf moeten hoppen.
Je heupen naar je stem toe brengen helpt trouwens ook goed. ;)

Vandaag nog een balkje van 43mm gereden, maar ik ga er eentje maken van 18mm (kopse kant van een standaard multiplex plaat). Dan 2 lengtes lang, dus zo'n 5 meter.
Dat is wel leuk om een beetje mee te oefenen en op dn duur misschien s een 180 op te proberen ;)
Het lijkt daar inderdaad goed te doen op die foto.
Wat die foto niet verteld, is dat mijn band verdwijnt in het mulle zand, zelfs in het uitgesleten spoor. Daar uit komen is vrij lastig.
Er zal vast iemand zijn die dat kan, maar ik zie het mezelf absoluut niet doen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: zo 26 januari 2020, 23:38 Als al die mopperaars nou eens samen een stuk bos kopen (volgens mij heeft Yo Eddy al een aardig stukje grond ;-) ) dan kunnen ze daar doen wat ze willen. Maar mopperen dat iemand anders zijn grond niet zo inricht als een paar experts willen is als klagen dat je buurman zijn oprit als parkeervak heeft ingericht in plaats van als kartcircuit.....
.... alleen in Nederland .... nergens anders zie ik deze pamper mentaliteit, dus ik heb niet het idee dat we iets raars voorstellen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

MacReal schreef: ma 27 januari 2020, 07:24 Het lijkt daar inderdaad goed te doen op die foto.
Wat die foto niet verteld, is dat mijn band verdwijnt in het mulle zand, zelfs in het uitgesleten spoor. Daar uit komen is vrij lastig.
Er zal vast iemand zijn die dat kan, maar ik zie het mezelf absoluut niet doen.
Waar is het precies? Misschien dat ik het weleens ga bekijken als ik in de buurt ben ;)
En het zand zal nu niet zo mul zijn toch?
Plaats reactie