Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

38x10 schreef: vr 26 augustus 2022, 18:38 Kwestie van opvoeden!
;-)

Eerst een trackwalk bij een moeilijk stuk
Afbeelding

Lijnen bedenken.
Gaaf om te zien dat jullie zo veel plezier gehad hebben. Een trackwalk is verstandig, maar niet altijd haalbaar.

Wat beelden van Portes du Soleil https://youtu.be/wCIq1Ug5KDI. Heb 1 dagje het Zwitserse deel daarvan gedaan. Om zowel Champery en Morgins mee te pakken vanuit Morzine moet je aardig haasten, zeker met een groep. Het meeste is daarom blind (vandaar de beroerde rijstijl).

Je kunt op zo'n dag moeilijk trails van 500 hoogtemeter volledig gaan trackwalken, laat staan überhaupt een gedeelte. Het lijkt me nog weleens leuk de trails daar wat beter te verkennen. Bijvoorbeeld La Tobogane bij Morgins heeft een mooie combi van jumps en wortel secties.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

PdS heb ik alleen nog maar in de winter (op de ski's dus) gedaan, maar staat hoog op het lijstje om ook eens op de MTB te doen.
Hafjell is bijna 900 hm's top to bottom, dus het meeste rijden wij in eerste instantie ook blind. Eerlijk gezegd was dit de enige sectie die we niet meteen omlaag gerold zijn. Niet zo goed te zien op de foto en video, maar dit was een bijzonder listig stukje met een paar lastig liggende stenen. Ik laat junior altijd zelf beslissen waar hij af gaat. Hij kiest er dan zelf voor om een sectie meteen te rijden, of toch eerst even af te stappen. Dat levert vaak leuke creatieve lijnen op. En ja, soms ook stukken waarbij papa flink uit zijn comfort zone getrokken wordt :oops:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 789
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

jorrit-dh schreef: vr 26 augustus 2022, 22:35
Gaaf om te zien dat jullie zo veel plezier gehad hebben. Een trackwalk is verstandig, maar niet altijd haalbaar.

Wat beelden van Portes du Soleil https://youtu.be/wCIq1Ug5KDI. Heb 1 dagje het Zwitserse deel daarvan gedaan. Om zowel Champery en Morgins mee te pakken vanuit Morzine moet je aardig haasten, zeker met een groep. Het meeste is daarom blind (vandaar de beroerde rijstijl).

Je kunt op zo'n dag moeilijk trails van 500 hoogtemeter volledig gaan trackwalken, laat staan überhaupt een gedeelte. Het lijkt me nog weleens leuk de trails daar wat beter te verkennen. Bijvoorbeeld La Tobogane bij Morgins heeft een mooie combi van jumps en wortel secties.
Erg mooi, de keuze is ook reuze daar, wij willen graag nog terug. Ik voel een mini meet komen.
\Chatel trackwalk is een suicide mission zelfs als je maar 1 stukje loopt. Wat een tempo en niveau daar, echt wat ik niet gewend was. helaas ook veel mensen in het gips/verband gezien een af/aan vliegende trauma heli, dus wij reden wel met de nodige reserve, en soms is dat zels niet genoeg. Doet bij terugkomst ook wel weer je wenkbrauen fronzen bij het betuttelde boswielrennen onder de noemer mtb hier in NL. Gaat natuurlijk helemaal nergens over :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

yo-eddy schreef: vr 26 augustus 2022, 13:13
Jamis Diablo schreef: vr 26 augustus 2022, 11:37 Ze kunnen goed springen, want dat ziet er cool uit en trainen dat veel.
Denk Insta invloed, ziet er cooler uit dan een filmpje op een enduro / DH trails.
Maar op een DH trail rij ik bij ze weg.
De basis techniek van track lezen, snel lijnen kunnen kiezen en snel schakelen bij verschillende ondergronden hebben ze een stuk minder onder de knie.
Beetje aparte "toon" in je berichtje, de jeugd springt vooral veel omdat het leuk is, verder zijn er zeer weinig Enduro achtige trails in NL om iets anders te oefenen helaas.
Afbeelding
Ironhorse Erik schreef: vr 26 augustus 2022, 18:02
Jamis Diablo schreef: vr 26 augustus 2022, 11:37 Ik zie het ook veel, de voorliefde voor jumplines bij kids van vrienden en jeugd op bikepark Mook / bij de locale freeride club.
Ze kunnen goed springen, want dat ziet er cool uit en trainen dat veel.
Denk Insta invloed, ziet er cooler uit dan een filmpje op een enduro / DH trails.
Maar op een DH trail rij ik bij ze weg.
De basis techniek van track lezen, snel lijnen kunnen kiezen en snel schakelen bij verschillende ondergronden hebben ze een stuk minder onder de knie.
Zit je nu serieus je eigen skills op te hemelen nadat er filmpjes verschijnen van 13, 11 en 9 jarige gassies die fun op de bike hebben ?
Haha. Ok.....misschien bedoel je het niet zo, maar het leest wel zo eigenlijk.

https://youtu.be/NbE0tiDnraw
Zijn dit nu ouders die enkel maar complimenten verwachten als het om hun kinderen gaat?
Overigens is de reactie van Jamis Diablo niet eens onder kritiek te scharen maar een waarneming vanuit zijn eigen beleving. Ik lees daar niet meteen uit dat hij zijn eigen prestaties op zit te hemelen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Ironhorse Erik schreef: za 27 augustus 2022, 12:09
jorrit-dh schreef: vr 26 augustus 2022, 22:35
Gaaf om te zien dat jullie zo veel plezier gehad hebben. Een trackwalk is verstandig, maar niet altijd haalbaar.

Wat beelden van Portes du Soleil https://youtu.be/wCIq1Ug5KDI. Heb 1 dagje het Zwitserse deel daarvan gedaan. Om zowel Champery en Morgins mee te pakken vanuit Morzine moet je aardig haasten, zeker met een groep. Het meeste is daarom blind (vandaar de beroerde rijstijl).

Je kunt op zo'n dag moeilijk trails van 500 hoogtemeter volledig gaan trackwalken, laat staan überhaupt een gedeelte. Het lijkt me nog weleens leuk de trails daar wat beter te verkennen. Bijvoorbeeld La Tobogane bij Morgins heeft een mooie combi van jumps en wortel secties.
Erg mooi, de keuze is ook reuze daar, wij willen graag nog terug. Ik voel een mini meet komen.
\Chatel trackwalk is een suicide mission zelfs als je maar 1 stukje loopt. Wat een tempo en niveau daar, echt wat ik niet gewend was. helaas ook veel mensen in het gips/verband gezien een af/aan vliegende trauma heli, dus wij reden wel met de nodige reserve, en soms is dat zels niet genoeg. Doet bij terugkomst ook wel weer je wenkbrauen fronzen bij het betuttelde boswielrennen onder de noemer mtb hier in NL. Gaat natuurlijk helemaal nergens over :winkie:
Goed plan :-q Ga volgend jaar ook weer een keer die kant op denk ik.

En inderdaad, als je daarvandaan terug komt besef je dat wat hier ooit moeilijk leek daar niet eens beginnersniveau is.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

kan niet meer schreef: za 27 augustus 2022, 13:27
yo-eddy schreef: vr 26 augustus 2022, 13:13

Beetje aparte "toon" in je berichtje, de jeugd springt vooral veel omdat het leuk is, verder zijn er zeer weinig Enduro achtige trails in NL om iets anders te oefenen helaas.
Afbeelding
Ironhorse Erik schreef: vr 26 augustus 2022, 18:02

Zit je nu serieus je eigen skills op te hemelen nadat er filmpjes verschijnen van 13, 11 en 9 jarige gassies die fun op de bike hebben ?
Haha. Ok.....misschien bedoel je het niet zo, maar het leest wel zo eigenlijk.

https://youtu.be/NbE0tiDnraw
Zijn dit nu ouders die enkel maar complimenten verwachten als het om hun kinderen gaat?
Overigens is de reactie van Jamis Diablo niet eens onder kritiek te scharen maar een waarneming vanuit zijn eigen beleving. Ik lees daar niet meteen uit dat hij zijn eigen prestaties op zit te hemelen.
Exact dat, het gaat helemaal niet om jullie kids.
Ik reageer op dit:
yo-eddy schreef: wo 24 augustus 2022, 09:46
MVMVML schreef: wo 24 augustus 2022, 08:33 Dat vind ik het mooiste om te rijden. Niet die megadrops, gaps en tables maar gewoon ruw terrein met veel steen en wortels. :-q
idem :-q ....... probeer ik de jeugd ook te leren, maar die willen vooral veel airtime :winkie:
... die willen vooral veel airtime.

Ik geef mijn bevindingen over jeugd (15-18 jaar) waarmee ik heb gereden in bikeparks en die ook vooral airtime willen.
Niks verkeerds mee bedoeld, gewoon een constatering en zeker geen ophemelen van mijn skills.

Niet te lange tenen, goed lezen en niet altijd direct denken dat het op jullie kroost slaat aub.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dacht ik ook niet...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 789
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Jamis Diablo schreef: za 27 augustus 2022, 14:16 ... die willen vooral veel airtime.

Ik geef mijn bevindingen over jeugd (15-18 jaar) waarmee ik heb gereden in bikeparks en die ook vooral airtime willen.
Niks verkeerds mee bedoeld, gewoon een constatering en zeker geen ophemelen van mijn skills.

Niet te lange tenen, goed lezen en niet altijd direct denken dat het op jullie kroost slaat aub.
Die hebben ook lol op de fiets, en je eigen snellheid afmeten tegenover die gasten, dat doen onze kinderen zelfs al niet meer........
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Cube AIM schreef: vr 26 augustus 2022, 19:56 Als je dit soort lijnen wilt oefenen moet je misschien eens hier bij ons in het mooie Noord-Limburg komen kijken :wink:
Ik wil best nog wel een keer voor gids spelen hoor :-q
Die hou ik even in mijn achterhoofd, thx :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: za 27 augustus 2022, 16:50
Jamis Diablo schreef: za 27 augustus 2022, 14:16 ... die willen vooral veel airtime.

Ik geef mijn bevindingen over jeugd (15-18 jaar) waarmee ik heb gereden in bikeparks en die ook vooral airtime willen.
Niks verkeerds mee bedoeld, gewoon een constatering en zeker geen ophemelen van mijn skills.

Niet te lange tenen, goed lezen en niet altijd direct denken dat het op jullie kroost slaat aub.
Die hebben ook lol op de fiets, en je eigen snellheid afmeten tegenover die gasten, dat doen onze kinderen zelfs al niet meer........
Je snapt nog steeds niet wat ik bedoel. Maar dat schijnt een hardnekkig fenomeen te zijn in jullie regio.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7395
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding

.... tot dit langs de kant staat, is alles in perspectief te zien. :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Dit moeders-met-hun-balletdochters is een geinig topic.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Joepie de schreef: zo 28 augustus 2022, 11:37 Dit moeders-met-hun-balletdochters is een geinig topic.
Was daar ook geen apart topic voor? :-{
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Joepie de schreef: zo 28 augustus 2022, 11:37 Dit moeders-met-hun-balletdochters is een geinig topic.
Plaats anders even een leuk filmpje.
Trol
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Die doen ook aan airtime.
Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie