Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: wo 24 augustus 2022, 08:33 Dat vind ik het mooiste om te rijden. Niet die megadrops, gaps en tables maar gewoon ruw terrein met veel steen en wortels. :-q
idem :-q ....... probeer ik de jeugd ook te leren, maar die willen vooral veel airtime :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

yo-eddy schreef: di 23 augustus 2022, 23:49
FreedomRanger schreef: di 23 augustus 2022, 17:03

Keileuk, man!
(Pappa chickened out on the wall ride :winkie: )
Ja, maar die doe ik soms nog wel eens. De jumps op 03:09 en 03:44 sla ik altijd over :wink:
Ik vind het wel mooi om te zien hoe speels ze lekker rijden. Betekent dat ze nog ver van de limiet zitten :winkie: :
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: wo 24 augustus 2022, 09:46 idem :-q ....... probeer ik de jeugd ook te leren, maar die willen vooral veel airtime :winkie:
Dat, maar deze vindt het minstens zo leuk om een moeilijk stuk te kiezen (liefst zwart...), een stukje track walk te doen, lijnen te kiezen en dan op zijn fiets(je) te springen en omlaag te stuiteren. Waarna papa denkt "ok, dit kan dus" en erachteraan hobbelt. :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

38x10 schreef: wo 24 augustus 2022, 08:27 Hier nog zo'n papa ;-)

Mooie footage weer! Ondergetekende was afgelopen weekend met de mini (9) in Hafjell (Noorwegen) als onderdeel van onze vakantie met het gezin. Ruig en technisch park. Veel wortels en rotsen. Goed om onze vaardigheden aan te scherpen. Ik moet de 30+ gopro beelden nog aan elkaar klussen (ooit...) voor een mooie compilatie, maar onderstaand geeft een aardig beeld van het soort terrein.

https://gopro.com/v/aRLQXq0ZBDp1L
Goed bezig met ze 2e :-q Deze locatie staat al heel lang op mijn " to Ride List " ben benieuwd naar je compilatie.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 24 augustus 2022, 09:46
MVMVML schreef: wo 24 augustus 2022, 08:33 Dat vind ik het mooiste om te rijden. Niet die megadrops, gaps en tables maar gewoon ruw terrein met veel steen en wortels. :-q
idem :-q ....... probeer ik de jeugd ook te leren, maar die willen vooral veel airtime :winkie:
Nou ik vind de ratio airtime-lol-vs-serieuze-kans-op-ernstig-letsel een beetje scheef.

Dus rag gewoon liever over ruw terrein. :winkie:
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

MVMVML schreef: do 25 augustus 2022, 14:28
yo-eddy schreef: wo 24 augustus 2022, 09:46

idem :-q ....... probeer ik de jeugd ook te leren, maar die willen vooral veel airtime :winkie:
Nou ik vind de ratio airtime-lol-vs-serieuze-kans-op-ernstig-letsel een beetje scheef.

Dus rag gewoon liever over ruw terrein. :winkie:
Wat is serieuze kans en ruw terrein. Daar heeft ieder zn eigen waarheid in.

Persoonlijk voel ik me comfortabeler op een jump line (al rijd ik geen echt grote) dan op een moeilijke trail op rotsen. En dan bedoel ik niet een rock garden zoals in Winterberg waar je vrij makkelijk doorheen springt. Maar scherpe rotsen met off camber stukken en waarbij er nauwelijks een ideale lijn is. Dat brengt ook risico's met zich mee, zeker als je er een beetje snel doorheen wil (en momentum is vaak ook nodig voor dat soort trails)

Natuurlijk is die ratio er altijd en dat is een afweging van skills, omstandigheden en risico. Waarbij je misschien iets meer risico neemt als de omstandigheden tegen zitten, maar je de jumps wel goed kent.

Fiets en afstelling speelt ook mee, wat op het ene type terrein lekker rijdt kan op het andere juist tegen werken.

Uiteindelijk is het allebei leuk, ook om jezelf een beetje te challengen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Die jochies groeien op met jumps (BMX) en voelen zich daar comfortabel bij, combineer dat met snelle leercurve en wellicht wat talent en dan gaat het dus snel hard met grote jumps etc. Voor mij zelf voelen risico's bij grote sprongen icm hoge snelheid ook groter dan op een technische rots/wortel afdaling.
Hangt dus erg vd rijder af, en op je 9e leer je makkelijker dan als man van middelbare leeftijd :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zodra je (ik) ga denken "oeh, als ik hier val heeft dat lelijke gevolgen" gaat het fietsen meteen voor geen meter. Soms is dat op een jump line, soms bij een rock garden.

Overigens heb ik in Hafjell een flink stuk huid achtergelaten dankzij het omgekeerde: zonder focus te hard een kombocht te laag (gruis!) insturen bij een heel makkelijk stuk. Voorwiel sloeg weg, en au!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

yo-eddy schreef: ma 22 augustus 2022, 11:22 Achter het grut van 11 en 9 aan op Northshore Winterberg, mannetjes kunnen inmiddels mee als volwaardige DH maatjes, voor het eerst ook wat runs alleen laten rijden :-q
Vet man! Die gasten gaan als een raket!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

38x10 schreef: do 25 augustus 2022, 18:51 Zodra je (ik) ga denken "oeh, als ik hier val heeft dat lelijke gevolgen" gaat het fietsen meteen voor geen meter. Soms is dat op een jump line, soms bij een rock garden.

Overigens heb ik in Hafjell een flink stuk huid achtergelaten dankzij het omgekeerde: zonder focus te hard een kombocht te laag (gruis!) insturen bij een heel makkelijk stuk. Voorwiel sloeg weg, en au!
Is dat niet een beetje als kijken naar die boom waar je niet tegenaan wilt rijden (en het vervolgens wel doet) :winkie:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zie het ook veel, de voorliefde voor jumplines bij kids van vrienden en jeugd op bikepark Mook / bij de locale freeride club.
Ze kunnen goed springen, want dat ziet er cool uit en trainen dat veel.
Denk Insta invloed, ziet er cooler uit dan een filmpje op een enduro / DH trails.
Maar op een DH trail rij ik bij ze weg.
De basis techniek van track lezen, snel lijnen kunnen kiezen en snel schakelen bij verschillende ondergronden hebben ze een stuk minder onder de knie.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jamis Diablo schreef: vr 26 augustus 2022, 11:37 Ze kunnen goed springen, want dat ziet er cool uit en trainen dat veel.
Denk Insta invloed, ziet er cooler uit dan een filmpje op een enduro / DH trails.
Maar op een DH trail rij ik bij ze weg.
De basis techniek van track lezen, snel lijnen kunnen kiezen en snel schakelen bij verschillende ondergronden hebben ze een stuk minder onder de knie.
Beetje aparte "toon" in je berichtje, de jeugd springt vooral veel omdat het leuk is, verder zijn er zeer weinig Enduro achtige trails in NL om iets anders te oefenen helaas.
Uiteindelijk draait het om fietsbeheersing, ervaring en oefenen, vooral juiste lijnen kiezen in rockgardens, wortelsecties etc. is gewoon lastig trainen in NL*.
Maar juist doordat ze goed kunnen springen gaan ze later heel anders (en veel sneller) door lastige secties heen als jij en ik nu. Ik zou willen dat ik zo had leren springen vroeguh :wink:


* En als er dan al iets is dan schijnt dat vaak wettelijk niet te mogen :winkie:

https://www.instagram.com/p/CcDGchdj659/

https://www.instagram.com/p/CYL9OtLKrHx/

of je moet er voor op reis

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Jamis Diablo schreef: vr 26 augustus 2022, 11:37 Ik zie het ook veel, de voorliefde voor jumplines bij kids van vrienden en jeugd op bikepark Mook / bij de locale freeride club.
Ze kunnen goed springen, want dat ziet er cool uit en trainen dat veel.
Denk Insta invloed, ziet er cooler uit dan een filmpje op een enduro / DH trails.
Maar op een DH trail rij ik bij ze weg.
De basis techniek van track lezen, snel lijnen kunnen kiezen en snel schakelen bij verschillende ondergronden hebben ze een stuk minder onder de knie.
Zit je nu serieus je eigen skills op te hemelen nadat er filmpjes verschijnen van 13, 11 en 9 jarige gassies die fun op de bike hebben ?
Haha. Ok.....misschien bedoel je het niet zo, maar het leest wel zo eigenlijk.

Ik zou er trouwens maar niet zo zeker van zijn dat je bij ze weg rijdt. Dit was de eerste keer in Chatel....Vink Lines, denk >40p/u dus bijtrappen had geen zin. Die koters zitten sinds hun 3e hier in het bos en absorberen per jaar meer dan wij in 10 jaar. Dat is natuurlijk heel erg fraai maar soms ook wel frustrerend. Ook voor de papa's.

https://youtu.be/NbE0tiDnraw
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Kwestie van opvoeden!
;-)

Eerst een trackwalk bij een moeilijk stuk
Afbeelding

Lijnen bedenken.

En dan gaan!
https://m.pinkbike.com/video/552533/

Deze voormalig boswielrenner vindt het alleen maar mooi als zijn zoontje hem soms de baas is trouwens.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

yo-eddy schreef: vr 26 augustus 2022, 13:13
* En als er dan al iets is dan schijnt dat vaak wettelijk niet te mogen :winkie:

https://www.instagram.com/p/CcDGchdj659/

https://www.instagram.com/p/CYL9OtLKrHx/

of je moet er voor op reis
Als je dit soort lijnen wilt oefenen moet je misschien eens hier bij ons in het mooie Noord-Limburg komen kijken :wink:
Ik wil best nog wel een keer voor gids spelen hoor :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Plaats reactie