Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dutch schreef: wo 30 november 2022, 21:34
MVMVML schreef: vr 25 november 2022, 17:08 De rode en zwarte tracks in Green Hill zijn best een dingetje :winkie:

https://youtu.be/ILgk7y1y_ek
Wederom leuke beelden, maar waarom staan jullie toch altijd 6 man breed (onderaan/op) de trails de doorgang te blokkeren?
Waar? Ik zit oprecht me af te vragen waar je bedoeld. Misschien bij 2:02? Dat is geen trail, dat is de fireroad (en die voorste zijn wij niet).
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Moest voor jou het weer ff terugkijken.

Niet overal 6 man maar je kunt mijn punt vast volgen.
1:05 kom je de trail af, staan er al wat maar bij uitgang gaat de rem in. En sta je er toch met 3 a 4 in doorgang blauwe links zwarte rechts en filmer rem in.

Idd 2:00 (al dan niet Fireroad, daar komt een en ander langs, ga gewoon aan de kant staan/ laat iig ruimte ipv als een stel nordic walkers de hele breedte in te nemen. :lol:

Op 7:20 staat er een bovenaan te koekeloeren niet oplettend op aankomend wild. (Gaat daar flink hard, slecht op in te spelen)

Hiermee zeg ik niet dat ik zelf nooit eens in de weg sta, helaas ook wel eens gebeurd.
Valt mij gewoon erg vaak op in voorgaand beeldmateriaal. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dutch schreef: za 3 december 2022, 16:23 Moest voor jou het weer ff terugkijken.

Niet overal 6 man maar je kunt mijn punt vast volgen.
1:05 kom je de trail af, staan er al wat maar bij uitgang gaat de rem in. En sta je er toch met 3 a 4 in doorgang blauwe links zwarte rechts en filmer rem in.

Idd 2:00 (al dan niet Fireroad, daar komt een en ander langs, ga gewoon aan de kant staan/ laat iig ruimte ipv als een stel nordic walkers de hele breedte in te nemen. :lol:

Op 7:20 staat er een bovenaan te koekeloeren niet oplettend op aankomend wild. (Gaat daar flink hard, slecht op in te spelen)

Hiermee zeg ik niet dat ik zelf nooit eens in de weg sta, helaas ook wel eens gebeurd.
Valt mij gewoon erg vaak op in voorgaand beeldmateriaal. :-q
Ah ok. Ik denk dat het in de praktijk best meevalt :)
Zoals gezegd: we staan het meeste stil op fireroads en dat is immers de plek om stil te staan als je wenst en zo min mogelijk op de trails zelf. Denk dat de beelden een beetje een vertekening geven. :wink:
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Haha ik dacht ik zeg niets maar het viel mij ook op.

Het is echt super irritant vanuit het oogpunt van de jeugd die achterop zo een clupje hangouderen rijden.

Houdt gewoon die ingangen volledig vrij !

De jeugd zal u erkentelijk zijn.

Deze was een close call......en deze mensen waren al meerdere keren op hun trail blokkeer talent aangesproken, door ons maar ook door anderen.

https://youtu.be/XMgMu5-k4oM?t=70
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Waarom enkel "de jeugd" ?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ironhorse Erik schreef: ma 5 december 2022, 00:32 Haha ik dacht ik zeg niets maar het viel mij ook op.

Het is echt super irritant vanuit het oogpunt van de jeugd die achterop zo een clupje hangouderen rijden.

Houdt gewoon die ingangen volledig vrij !

De jeugd zal u erkentelijk zijn.

Deze was een close call......en deze mensen waren al meerdere keren op hun trail blokkeer talent aangesproken, door ons maar ook door anderen.

https://youtu.be/XMgMu5-k4oM?t=70
Ik zie in jouw filmpje twee jongeren de weg blokkeren. Wel vreemde plek eigenlijk om een drop te bouwen precies voor een fireroad. Ook de trailbuilders zouden moeten weten dat de kans aanwezig is dat daar mensen stil kunnen staan.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Ironhorse Erik schreef: ma 5 december 2022, 00:32 Haha ik dacht ik zeg niets maar het viel mij ook op.

Het is echt super irritant vanuit het oogpunt van de jeugd die achterop zo een clupje hangouderen rijden.

Houdt gewoon die ingangen volledig vrij !

De jeugd zal u erkentelijk zijn.

Deze was een close call......en deze mensen waren al meerdere keren op hun trail blokkeer talent aangesproken, door ons maar ook door anderen.

https://youtu.be/XMgMu5-k4oM?t=70
De jeugd.... als ik dan met een groep negatieve ervaringen heb qua stilstaan op trails is het wel 'de jeugd'.
Laatst gewijzigd door Dennis17e op ma 5 december 2022, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In de eerste plaats valt het in de praktijk mijns inziens niet wel mee... Relatief grote groepen helpen ook niet mee, voor ruim een half dozijn ruimte langs de trail vinden lukt voor de eerste en de tweede daarna wordt dat in de regel toch lastig tot onmogelijk wanneer je er niet heel bewust mee bezig bent.
MarkMeisner schreef: ma 5 december 2022, 10:02Ik zie in jouw filmpje twee jongeren de weg blokkeren. Wel vreemde plek eigenlijk om een drop te bouwen precies voor een fireroad. Ook de trailbuilders zouden moeten weten dat de kans aanwezig is dat daar mensen stil kunnen staan.
Je zou denken dat je op de fireroad juist extra veel ruimte hebt om niet in de weg te gaan staan, maar dan moet je in de eerste plaats wel zelf nadenken (enige opvoeding op dat punt, of toch nog eens kritisch nadenken zou ook kunnen helpen). Maar we kunnen ook meteen weer de verantwoordelijkheid gaan afschuiven... :-{

Sowieso is daar zo gaan staan echt mega onhandig:
1) je staat midden op de rijlijn,
2) om te kijken of er niemand aankomt die er langs/tussendoor/... wilt wanneer je wegrijdt moet je je hoofd de volle 180deg draaien,
3) je hebt nauwelijks ruimte wanneer je wegrijdt om je voeten goed op de pedalen te zetten, te gaan staan, etc... voor je weer op de trail zelf zit.

Rijd nu gewoon van de trail af, stuur ~2m omhoog de fireroad op en zet je daar aan de kant onder een hoek dan sta je niet op de rijlijn, kun je met een kleine verdraaiing zien wat er aankomt en kun je op je fatsoenlijk pedalen staan wanneer je weer aan de trail begint.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

MarkMeisner schreef: ma 5 december 2022, 10:02
Ironhorse Erik schreef: ma 5 december 2022, 00:32 Haha ik dacht ik zeg niets maar het viel mij ook op.

Het is echt super irritant vanuit het oogpunt van de jeugd die achterop zo een clupje hangouderen rijden.

Houdt gewoon die ingangen volledig vrij !

De jeugd zal u erkentelijk zijn.

Deze was een close call......en deze mensen waren al meerdere keren op hun trail blokkeer talent aangesproken, door ons maar ook door anderen.

https://youtu.be/XMgMu5-k4oM?t=70
Ik zie in jouw filmpje twee jongeren de weg blokkeren. Wel vreemde plek eigenlijk om een drop te bouwen precies voor een fireroad. Ook de trailbuilders zouden moeten weten dat de kans aanwezig is dat daar mensen stil kunnen staan.
Dat zie je verkeerd. Is een vader met een jongetje van een jaar of 13.
Ik zie overigens vooral oude gasten op te dikke fietsen (en dikke gasten op oude fietsen) werkelijk overal rondhangen.
Zelf doe ik dat ook wel hoor, maar echt absoluut niet op/voor de trails.

Op Greenhill filmpjes van Yo Eddie zie je ze zelfs boven op tafels stil gaan staan waarbij het ook allemaal maar net goed gaat.
Misschien ten overvloede, als je in de lucht hangt is het lastig remmen......een schijf in je nek doet wel zeer denk ik ?
(ik begrijp het niet, echt niet, op zijn Haags: pleurt op met je stilstaan op/rond de trails)

Ik noemde de jeugd omdat ik vooral de jonge gassies (hele jonge dus) gewoon in 1 ruk omlaag blaffen.
Laatst gewijzigd door Ironhorse Erik op ma 5 december 2022, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik snap uberhaupt dat stilstaan niet in een afdaling. Ik dender altijd in 1 keer naar beneden om dan goed stuk weer in de lift bij te komen. Maar het valt mij wel op dat met name jongeren regelmatig op elkaar gaan staan wachten. Nu ben ik meestal alleen dus hoef ik op niemand te wachten :lol: beneden aan de piste wacht er wel altijd iemand op mij :winkie:
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

surfroy01 schreef: ma 5 december 2022, 11:10 Ik snap uberhaupt dat stilstaan niet in een afdaling. Ik dender altijd in 1 keer naar beneden om dan goed stuk weer in de lift bij te komen. Maar het valt mij wel op dat met name jongeren regelmatig op elkaar gaan staan wachten. Nu ben ik meestal alleen dus hoef ik op niemand te wachten :lol: beneden aan de piste wacht er wel altijd iemand op mij :winkie:
Ik heb jou meerdere keren op Winterberg zien "hangen". Makkelijk te spotten fiets ook :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

surfroy01 schreef: ma 5 december 2022, 11:10Ik snap uberhaupt dat stilstaan niet in een afdaling. Ik dender altijd in 1 keer naar beneden om dan goed stuk weer in de lift bij te komen.
In 1x naar beneden rijden - laat staan denderen - is tenminste de 1e keer niet realistisch tot suicidaal op sommige tracks en gaat je ook zelden de beste lijnen opleveren. Waarmee het praktisch onvermijdelijk is dat je af en toe naast de track moet stoppen om je een en ander te aanschouwen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

cheeta schreef: ma 5 december 2022, 11:50
surfroy01 schreef: ma 5 december 2022, 11:10Ik snap uberhaupt dat stilstaan niet in een afdaling. Ik dender altijd in 1 keer naar beneden om dan goed stuk weer in de lift bij te komen.
In 1x naar beneden rijden - laat staan denderen - is tenminste de 1e keer niet realistisch tot suicidaal op sommige tracks en gaat je ook zelden de beste lijnen opleveren. Waarmee het praktisch onvermijdelijk is dat je af en toe naast de track moet stoppen om je een en ander te aanschouwen...
Yup, eerste runs altijd verkennen en dan langzaam alles aan elkaar lussen bij de meer tricky trails. Dat houdt dus in dat je af en toe ergens stopt, ik probeer mijn kleine man te leren dat zo veilig mogelijk te doen maar soms is dat lastig. Ook begrip dat andere mensen ergens stoppen waar jij van denkt dat het simpel is. Leven en laten leven.
En inderdaad is dat stil staan redelijk leeftijds onafhankelijk (zie mijn bericht over de kleine Belgjes),
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

yo-eddy schreef: ma 5 december 2022, 12:27Ook begrip dat andere mensen ergens stoppen waar jij van denkt dat het simpel is. Leven en laten leven.
1) Dat werkt wel 2 kanten op: ook begrip dat mensen top-to-bottom runs doen en niet halverwege wachten om uit te rusten, tot de groep weer bij elkaar is, etc... en daar dus de ruimte voor laten dat diegene ook op tempo door kunnen op de ideale lijn. Overigens zou iedereen eens een training moeten gaan kijken bij een WorldCup DH want daar staan hordes om de haverklapt stil, maar reguleert het zichzelf heel aardig. Tuurlijk vergist iemand zich er wel eens in de intentie van een ander, maar je ziet wel dat men van de ideale lijn parkeert (tot buiten de tape) en moeite doet om iemand op snelheid niet te hinderen door waar men staat of door vlak voor iemand weg te rijden...
En dat is waarschijnlijk veruit het makkelijkste punt om WorldCup DH level te bereiken. :bier:

2) Een lijn proberen en jezelf min of meer vastrijden door a) op de verkeerde / onmogelijke lijn terecht te komen, b) je snelheid niet te kunnene meenemen in een voorafgaand deel om een hindernis te doen, c) etc... gebeurt allemaal wanneer je nieuwe lijnen probeert of grenzen te verleggen, en da's jammer dan... Maar da's een andere categorie dan dat je gewoon middenop gaat stilstaan om uit te rusten, je insta te checken of selfies te maken (da's gewoon alleen op de wereld en geen van alle verzonnen :-{ ).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie