Roadgap @ Winterberg is fun!

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Wicked DJ schreef:
kokopelli schreef:Daar heb ik iets te veel voor in mijn hoofd, ga ik in eens allemaal aan denken.
Daar hebben we het gisteren in Willingen nog over gehad met wat andere bikers die ook al rond de dertig jaar of hoger zaten...
Het is prachtig om zoiets te kunnen (r-e-s-p-e-c-t) , maar bepaalde mensen willen het gevaar niet zo bewust opzoeken omdat ze nu eenmaal een dosis verantwoording hebben af te leggen aan de achterban.

Er hoeft geen discussie over gestart te worden, maar je bent echt geen watje als je zo'n sprong niet doet. Dit zijn zaken van de buitencategorie, ook al is de landing nog zo "smooth" je moet wel even een aantal hoogtemeters en meters in de verte springen om die landing überhaupt te kunnen bereiken...

Maar voor diegenen die het wel gedaan hebben of willen doen: :-q
Er zijn 30ers die de roadgap springen, er is dus nog hoop voor alle "ouwe" mannen....
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

msxx schreef:
goofy_rocks schreef:
ps wordt de roadjump ook met ht gesprongen? vast wel.
Ja, ik heb het er al een paar zien doen!
Hij word idd ook met de hardtails gesprongen. Ik heb respect voor die jongens, op de DH-ert vind ik hem al heftig genoeg.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Markless schreef:
Le Mark schreef: Haha ja oke! Maar toch :)

Hoe kan je zoiets eigenlijk het beste landen? flinke drops op snelheid probeer ik altijd beetje 'manuallend' neer te komen
Dit is wel even wat anders dan de meeste dingen die je in de stad tegen komt hoor, als je er werkelijk met je fietsje staat word het al anders.

Is overigens niet kritisch bedoeld...

Hoe je moet landen hangt van de landingsplaats af. Je moet je bike gewoon ten alle tijde zoveel mogelijk ontzien, en dus niet proberen hem door de volledige veerweg heen te jagen want daar bereik je niets mee.
Nee, ik begrijp, ik probeer zowieso altijd zo zacht mogelijk te landen (vanwege mijn Warpje ja ;) )

Op vakantie had ik in de bossen toch wel knap wat dingen gedropt/gesprongen. Zal de hoogste er nu op hebben zitten van 2 meter, en dan vind ik de angst opzich nog wel meevallen.
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Tuukie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 23 maart 2005, 11:44
Mijn mountainbike: Banshee Scream
Contacteer:

Ieder z'n ding..Ik begrijp jullie volkomen,ik moest uiteraad ook behoorlijk wat moed verzamelen om de roadgap te doen.Ik heb em ook goed bekeken en nadat 2 maten van me em hadden gedaan moest ik wel,ik kan natuurlijk niet achterblijven op zo'n moment.Toch doe ik de hoogste Slopestyle drop niet omdat ik er heel erg tegenop zie..Dat lijkt me echt een te harde landing en zoveel skills om dan nog smooth te landen heb ik ook niet.Ik ben zoals het hier verwoord wordt ook lomp,maar wat wil je met 'n bike van 25 kg?Ik weet 't maar,ik hou wel van bombproof en 't oog wil ook wat :D Ik neem drops toch liever met gang i.p.v eerst omhoog te moeten ofzo want,dan laat je je letterlijk vallen en is de impact ook harder naar mijn mening..Iig thnx voor de positieve reacties en keep up the good work! :-q
Face your fears,live your dreams.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

En zo heel slecht land je hem ook niet aan de foto`s te zien, ondanks je 25 kg machine :)
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Dat soort drops zijn met je hardtail echt wel kicken, alleen moet je de extra snelheid die je krijgt door de landing niet over het hoofd zien :roll:
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Ik heb zeker respect voor kerels die dit op een HT nog soepeltjes doen. Dat heb ik ook met mijn eigen ogen gezien. Wat dat betreft heb je voor een FS gewoon echt veel minder skills nodig om hem te clearen.
Ik ga niet zeggen dat ie op een FS makkelijk is. Sterker nog, ik heb hem nog niet gedaan maar heb er wel serieus bij staan twijfelen. Ik zeg dat het bij een FS eerder een verhaal is van verstand op 0 en bij een HT ga je het enkel daarmee niet halen. Daar zijn wel wat meer skills voor nodig.

1 meter lagere maar wel verdere roadgaps heb ik wel gecleared. Ik hou niet van de hoogte vooral omdat ik een hekel heb aan het dik bottomen van mijn 'normaal gesproken' goed afgestelde DH bike. Ik vind een aantal gaps en drops in Winterberg teveel freeride en te weinig DH. Vandaar dat ik meer een fan ben van de DH in Willingen.
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Le Mark schreef:Hoe kan je zoiets eigenlijk het beste landen? flinke drops op snelheid probeer ik altijd beetje 'manuallend' neer te komen
Doe dat aub niet op zo'n drop als deze, dan ga je eronder door,
en een pijnlijk stuitje is dan niet helemaal te overzien.
Je moet de voorkant naar beneden zien te krijgen, dan maak je een smooth landing.
bestudeer die foto's nog eens goed, je zie het hem ook doen.
De landing loopt schuin naar beneden, je moet deze ook zo landen.
Al zeggen die mensen die hem wel doen, je hoeft alleen je vestand op 0 te zetten.
Maar dat betekent niet dat je het moet doen, zonder dat je weet wat je doet.
Met alle respect voor jou skills, maar onderschat het niet.

@ Sinterklaas, dus er is nog hoop, thanx ouwe :-q
team funride
YETICYCLES.NL
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Haha oke! Dan deed ik het dus telkens fout! Moet zeggen dat het wel zachter land als 2 flat ofzo
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Dat is berekend en eigenlijk niet anders dan logisch dat dat niet klopt. Het voelt misschien zo maar het IS niet zo.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Dus beter voor de fiets land ik hem gewoon op 2 wielen? Want dan is de klap ook echt veel groter
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Le Mark schreef:Dus beter voor de fiets land ik hem gewoon op 2 wielen? Want dan is de klap ook echt veel groter
Het lijkt me vrij logisch dat de krachten beter verdeeld zijn (en dus minder op 1 punt belastend) wanneer je op meer oppervlak of wielen landt.
: Suprised :
Tuup J
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 594
Lid geworden op: za 28 juni 2003, 15:38
Mijn mountainbike: Evil Uprising

Als jij met street een drop to flat doet, kun je beter eerst op je achterwiel landen om de klap op te vangen. Als jij een roadgap wil doen of drop met schuine landing, zorg dan dat je op beide wielen land, zo word de kracht die op de bike komt over de voorvering en achtervering verdeeld! land je op het achterwiel krijgt de achterkant van je bike de klap te werken.

Op beide wielen landen land je zoveel zachter als alleen achterwiel!
Life begins at the end of your comfortzone.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

:o ! Zo leer je hier nog eens wat :) Hmm oke, snap ik dat ook weer ;) Danke!
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Lynx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 mei 2005, 10:30

Persoonlijk vind ik die Winterbergse roadgap niet zo moeilijk of extreem.
Ik vind een super steil en snel technisch DH stuk met dikke stenen, wortels en diepe geulen veel moeilijker dan van een North Shore drop afketsen.
gooi je imago weg
Gesloten