Bikepark Spaarnwoude |

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Er is ook een promotiefilmpje (57s) verschenen op het YouTube kanaal van Snowplanet: [KLIK!]
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
RayB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 03:03
Mijn mountainbike: Spec. Camber Elite 2011 26"

Even voor de goede orde:

Is dit bikepark onderdeel van de XC route op Spaarnwoude of ligt het apart van de route?

Ik heb regelmatig het Spaarnwoude topic gevolgd en zag allerlei mooie TTF's gemaakt worden door jullie.
Die horen bij de XC route en dit bikepark staat daar dus los van?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

RayB schreef:Even voor de goede orde:

Is dit bikepark onderdeel van de XC route op Spaarnwoude of ligt het apart van de route?

Ik heb regelmatig het Spaarnwoude topic gevolgd en zag allerlei mooie TTF's gemaakt worden door jullie.
Die horen bij de XC route en dit bikepark staat daar dus los van?
Voor de goede orde:
1. MTB-Spaarnwoude (XC-parcours) en Snowplanet (Bikepark Spaarnwoude) zijn buren van elkaar.
2. Het bikepark is geen onderdeel van de mountainbikeroute
3. De TTF's (dank voor de complimenten) liggen dus op de XC route

Overigens kan ik de verwarring goed voorstellen; het ligt immers op dezelfde heuvel en is ook nog eens toegankelijk vanaf een plek waar ook het XC-parcours 4 paden heeft liggen.

Overigens heeft MTB-Spaarnwoude met enige regelmaat contact met de bouwers van het bikepark. Zo proberen we elkaar te versterken. De afgelopen week heb ik veel XC-ers mogen spotten die in het bikepark aan het afdalen waren. Als je de weg én je eigen beperkingen kent is dat ook goed te doen.

Vergeet aan het eind niet je verfrissing te halen bij Snowplanet (op het terras) 8)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Gister een keer naar beneden geweest maar mijn complimenten aan de bouwers. Wat ze aan variatie hebben gemaakt op zo'n klein stukje is erg knap gedaan. Er zijn lijnen in elke moeilijkheidsgraad te kiezen en te combineren. Prachtige kombochten, jumps en drops in alle maten en de meeste ook nog te rijden mocht de onzekerheid toeslaan. Het doet niet onder voor een buitenlands park maar dan op 250 meter ipv een paar kilometer. Zou er bijna een fullface helm voor gaan kopen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

The Borg Cube schreef:Zou er bijna een fullface helm voor gaan kopen.
Je schrijft het grappend, maar ik zag de afgelopen keren wel degelijk een verhoogd enthousiasme voor de meer gravity kant van de sport ontstaan bij o.a. onze trainingsgroep.
Van de gemiddeld 15 mensen die ik op zo'n avond begeleid werden er 4 zodanig enthousiast dat ik die nog wel in staat acht om de baan met geschiktere spullen te gaan bezoeken.

En zo werkt het mechanisme ook. Als het er niet is, dan wordt ook niemand er enthousiast over.
Dat zie je bijvoorbeeld gebeuren met fourcross. De UCI trekt de stekker er uit en ineens blijft alleen de toenmalige generatie over en een berg Oost-Europeanen. Nieuwe aanwas blijft een beetje uit.

Zo werkt het imho ook met bikeparks. Als je mensen dicht bij huis enthousiast kunt maken zullen ze zichzelf willen bekwamen en uiteindelijk ook naar de Europese parken uitwaaieren. Jong talent uit de regio kan zich er ook op uitleven. Ik vind het fantastisch allemaal :-q
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Helemaal eens maar ik hoor mijn vrouw al protesteren. :-D

Ik bezoek op mijn vakanties ook altijd het lokale bikepark en je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt maar er zijn weinig plekken dichtbij om het goed te oefenen. Het geeft gewoon meer vertrouwen, meer fietsbeheersing en meer lol om dit soort dingen erbij te doen. :-q
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Het programma voor de Grand Opening op zondag 1 september a.s. is bekend:

Het programma voor de opening is als volgt:
09:00 - Start inschrijvingen
10:00 - Track walk
10:30 - clinic
12:00 - Verzamelen op het terras/openingspraatje
13:00-17:00 - Wedstrijden (Up&down, Time challenge)
18:00 - BBQ, uitslag, Barbershop Rockets
22:00 - Einde.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

en het was een geslaagde opening! grote opkomst en lekker gereden (moest helaas zelf om 12 uur weer naar huis :( )
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Het was een mooie dag voor gravity minnend Nederland.
Ik heb nog een poging gedaan om de dag een beetje in beeld te brengen. Resultaat staat Hier...

Hopelijk blijft het nog een tijdje rijdbaar. Ik zit niet op langdurige regen te wachten, alhoewel het parcours best een buitje of twee kan gebruiken zo stoffig was het 8)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
vndk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 15:37
Mijn mountainbike: Deventer

Zitten mooie plaatjes tussen.
Wordt er op dit soort banen alleen met fully's gereden of ook met ht's ?
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Nee hoor ook met HT, je bent hoogstens iets langzamer maar het is goed te doen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

@ Mod

Kan dit topic anders verplaatst worden naar het 'Nederland' gedeelte in 'waar en met wie'. Het is dan makkelijker te vinden voor degene die naar dit topic op zoek is.
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Wicked DJ schreef:Het was een mooie dag voor gravity minnend Nederland.
Ik heb nog een poging gedaan om de dag een beetje in beeld te brengen. Resultaat staat Hier...

Hopelijk blijft het nog een tijdje rijdbaar. Ik zit niet op langdurige regen te wachten, alhoewel het parcours best een buitje of twee kan gebruiken zo stoffig was het 8)
Bedankt voor de foto's!! Zijn goed geslaagd! Mag ik de link ervan op de FBpagina van Bikepark Spaarnwoude zetten?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

tjitm schreef:Mag ik de link ervan op de FBpagina van Bikepark Spaarnwoude zetten?
Ja hoor.
tjitm schreef:@ Mod

Kan dit topic anders verplaatst worden naar het 'Nederland' gedeelte in 'waar en met wie'. Het is dan makkelijker te vinden voor degene die naar dit topic op zoek is.
Volgens mij past het eerder in Let's Ride (dan een nieuw topic aanmaken voor de bikeafspraken) en op basis van inhoud en ervaring eerder in Freeride en Downhill. (vooralsnog daarheen verplaatst i.v.m. de topics over Utrecht en Nijmegen)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik kwam nog een linkje tegen op fb http://updown.soulonline.nl/featured/op ... aarnwoude/" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie