de kunst van het (niet) springen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1511
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

zodan , hoe oud is die kleine man? en met bmx begonnen of eerst op de mtb mee met pa?
mijn zoontje zat echt te stuiteren van blijdschap vorige week op het parcour van hellendoorn en wilde nog een keer en nog een keer.. vond hem heel stoer met 6jaar , 20 inch en dan alles gewoon rijden en ben blij dat hij het zo leuk vind.. er zit echter hier in de buurt een bmx vereniging (oud Beijerland) en denk erover daar eens met hem te gaan kijken..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

HM'78 schreef: za 15 mei 2021, 11:26 zodan , hoe oud is die kleine man? en met bmx begonnen of eerst op de mtb mee met pa?
mijn zoontje zat echt te stuiteren van blijdschap vorige week op het parcour van hellendoorn en wilde nog een keer en nog een keer.. vond hem heel stoer met 6jaar , 20 inch en dan alles gewoon rijden en ben blij dat hij het zo leuk vind.. er zit echter hier in de buurt een bmx vereniging (oud Beijerland) en denk erover daar eens met hem te gaan kijken..
Hij is 8, (wordt 9 in November) rijdt inderdaad ook BMX, MTB, Trial en Freestyle bmx ..... alles behalve racefiets zeg maar :winkie:
Vanaf dat hij kon fietsen (2,5 jaar) is hij niet van zijn fietsjes af te slaan, heeft er echt veel lol in.
Zie de insta link in mijn signature voor meer filmpjes
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Vandaag weer eens geoefend in Holten.

Deze liep (uiteindelijk) erg lekker:
Afbeelding

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=8o9ZOzn9m8w
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De sprong op de Kneet in Schoorl is voor mij een mooie maatstaaf.
De vorige keer, en vandaag helemaal schrok ik me rot hoe hoog ik kwam.

Sinds ik motor trial ben gaan doen zit er dus duidelijke progressie in.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:D Wanneer was de keer daarvoor want ondergetekende heeft vorig jaar of zo er iets meer lip in geknutseld. (maar als je niks doet blijf je rollen)

Maar jongens wat is dit nu? Ik dacht dat ik degene was die niet kan springen. Ik ben echt een stofzuiger op de trail blijf aan de grond plakken als kougom. Probleem van kleine mannetjes is herkenbaar. Laatst met mijn neefje naar zijn clubbaan. "Gaan we de drop doen" "ja waarom niet?" Juist, zo'n ding waar je niet vanaf kan rollen. Inderdaad hij er af volgens het boekje. En de tijden dat ik hem tips moest geven zijn voorbij. Het is nu andersom. Eerst de lage drop (die je nog net kan rollen) om er in te komen. Uiteindelijk wel een paar keer de hoge gedaan. Sindsdien toch ook wat meer bezig met sprongetjes. Dom gang is alles van een drop af lukt mij wel, maar het werk wat ik hier voorbij zie komen is toch voor mij nog een ander koekje. Is er niet iemand die goede clinics daar in geeft?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Denk niet dat iemand dat nu nog aan durft :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb een paar jaar geleden een drops en rock garden clinic bij Han van Allride gedaan, dat beviel uitstekend.
De clinic is laagdrempelig, focused op de basics en techniek en niet op grote “features”
Ik ben er beter drops van gaan rijden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Het gaat steeds beter, ik probeer nu aan de techniek te werken om een goede boog te maken. Ook pas op latere leeftijd begonnen.

Tot mijn 36e heb ik alleen maar op XC fietsen gereden die op Schoorl zonder features al bijna uit elkaar rammelde. Dat is niet echt uitnodigend om te gaan springen. En heb ook geen BMX of motorcross ervaring. Behalve dan de schansjes van planken en stenen die m'n vader vroeger maakte.

Wat wel een beetje geholpen heeft is dat ik een jaar eerder met freestyle snowboarden ben begonnen. Waar mee je iets meer low consequence aan het gevoel van airtime gewend raakt. Op de fiets ging het in begin vooral als een zoutzak. Steeds een stukje verder springen en leren om goed gebalanceerd in de lucht te komen.

Inmiddels 2 jaar verder. Laatst voor het eerst naar Mook toe geweest: https://youtu.be/goptfLS5Wfs

Afgelopen jaar heeft het behoorlijk stil gelegen natuurlijk. Al probeer ik ook nog steeds op de features van Schoorl en andere trails aan mijn techniek te werken. En 1x in de week bikepark. Hoef ook niet alles in no time te kunnen, het is juist leuk als er wat uitdaging blijft.

In Spaarnwoude nu nog de braap step down en gap te tackelen. Zou mooi zijn om die voor de zomer goed onder de knie te hebben, als voorbereiding op de wat grotere parken.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Vandaag met de kids Spaarnwoude aangedaan .... voor hun blijft ook alleen de stepdown/braap combi nog op de todo list .... https://www.instagram.com/tv/CPdYQ1chfO ... =copy_link
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

yo-eddy schreef: za 29 mei 2021, 18:29 Vandaag met de kids Spaarnwoude aangedaan .... voor hun blijft ook alleen de stepdown/braap combi nog op de todo list .... https://www.instagram.com/tv/CPdYQ1chfO ... =copy_link
Op een hardtail zelfs, knap hoor!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

jorrit-dh schreef: zo 30 mei 2021, 09:49Op een hardtail zelfs, knap hoor!
Wat is daar knap aan?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zou zelfs zeggen makkelijker. Geen demper die energie op zuigt.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

cheeta schreef: zo 30 mei 2021, 16:52
jorrit-dh schreef: zo 30 mei 2021, 09:49Op een hardtail zelfs, knap hoor!
Wat is daar knap aan?
In combinatie met de leeftijd. Verder heb ik Spaarnwoude nooit op een hardtail gereden dus kan daar weinig over zeggen. Op Mook wel een rondje met die van iemand anders en dat was zelfs iets makkelijker dan met een fully.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mannetjes rijden inderdaad op 24" HT fietsjes met 80/100mm voorvering, prima voor hun gewicht en om de juiste techniek te leren.
Wellicht makkelijker (vooral anders) springen maar ook wat minder vergevingsgezind bij foutjes .... houdt ze scherp :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

vandaag dus voor het eerst "Dirts" ........ en dat durft papa niet :-{

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie