Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dice Oldskool schreef: wo 3 augustus 2022, 20:43Dit klinkt als een bikepark waar ik heen zou moeten gaan. #bucketlist
"klinkt als" #Dutch day 2023 maar misschien dat je er op wilt terugkomen ...
(video gejat van het internet, omdat het illustratiever is wanneer er iemand voor rijdt)


Maar La Thuile trekt gewoon niet de stuntpiloten aan die je wel in groepsverband in Chatel* zitten. Die pushen een week / enkele weken vol continu hun limits en wijsheid (dat iemand wat breekt, is volledig ingecalculeerd) is te stoppen voordat je niemand meer over is om het busje terug te rijden... :bier:
* Chatel freeride en DH racing in Morzine of Morgins
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

cheeta schreef: wo 3 augustus 2022, 21:15
Dice Oldskool schreef: wo 3 augustus 2022, 20:43Dit klinkt als een bikepark waar ik heen zou moeten gaan. #bucketlist
"klinkt als" #Dutch day 2023 maar misschien dat je er op wilt terugkomen ...
(video gejat van het internet, omdat het illustratiever is wanneer er iemand voor rijdt)
Dat was een hele fijne trail inderdaad :) kan het park van harte aanbevelen, maar er is precies 1 korte trail die aanzienlijk eenvoudiger is dan bovenstaande
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Aan de kant van Frankrijk vanaf La Thuile gezien zit La Rosiere, ook een aanrader als je van rijden boven de boomgrens houdt.
En als je daar dan toch bent kun je de trail naar Les Arcs pakken en daar weer omhoog met de liften
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Zou je met wat klimmen en veel liften de 3 parken aa. Elkaar kunnen knopen?

Wat voor trails liggen er zoal in la rossiere; natuurlijk of vooral machine built?

Ja, het zou zomaar kunnen dat ik nog een keer naar la Thuille ga en hierin een leuke toevoeging zie :)

(Toen ik er was waren de liften in rossiere nog dicht)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je na de 2e lift (Chalet Express) rechtdoor rijdt voor ~45min (persoonlijk zou ik een dik uur zeggen) zoals ze bij de 2016 EWS deden dan kun je vrij probleemloos en saai afdalen richting Frankrijk (petit St. Bernard overgang, waar je normaal nog een blauwe hebt terug naar La Thuile) en in ieder geval snel over de weg maar met wat planning ongetwijfeld onverhard richting Rosiere etc... Ik vrees echter dat je voor de terugweg toch een redelijk enthousiast klimmer moet zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

cheeta schreef: wo 3 augustus 2022, 21:15

"klinkt als" #Dutch day 2023 maar misschien dat je er op wilt terugkomen ...
(video gejat van het internet, omdat het illustratiever is wanneer er iemand voor rijdt)
Tja, zoiets om naartoe te werken zou ik nog wel aandurven maar als dit de opstart is dan #bucketlist

Maar een park met overwegend natuurlijke trails en geen jumplines daar gaat mijn voorkeur wel naar uit. Dus tips zijn welkom. :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dice Oldskool schreef: do 4 augustus 2022, 21:09
cheeta schreef: wo 3 augustus 2022, 21:15

"klinkt als" #Dutch day 2023 maar misschien dat je er op wilt terugkomen ...
(video gejat van het internet, omdat het illustratiever is wanneer er iemand voor rijdt)
Tja, zoiets om naartoe te werken zou ik nog wel aandurven maar als dit de opstart is dan #bucketlist

Maar een park met overwegend natuurlijke trails en geen jumplines daar gaat mijn voorkeur wel naar uit. Dus tips zijn welkom. :-q
Misschien combineren met Pila in dezelfde vallei, ik heb vernomen dat dat ook erg mooi is, iig op Trailforks zie ik daar meer blauwe lijnen… (natuurlijke trails om het bikepark maar wel met die fijne lift :))
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

cheeta schreef: do 4 augustus 2022, 18:13 Als je na de 2e lift (Chalet Express) rechtdoor rijdt voor ~45min (persoonlijk zou ik een dik uur zeggen) zoals ze bij de 2016 EWS deden dan kun je vrij probleemloos en saai afdalen richting Frankrijk (petit St. Bernard overgang, waar je normaal nog een blauwe hebt terug naar La Thuile) en in ieder geval snel over de weg maar met wat planning ongetwijfeld onverhard richting Rosiere etc... Ik vrees echter dat je voor de terugweg toch een redelijk enthousiast klimmer moet zijn.
Op de laatste rustige dag hebben we idd een stukje door geklommen vanaf de lift en dan naar de pas en met blauw terug, was erg mooi, dus supergaaf om ook te doen maar rij uitdaging technisch geen feestje :)

Ik hoopte eigenlijk dat trails en liften van la rossiere min of meer zouden aansluiten.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Echt officieel aansluiten doet het niet. Andersom (vanaf la rosiere/roche noir naar La Thuile moet wel grotendeels over wandelpaden kunnen omdat La Thuile wat lager ligt. Maar vanaf de Italiaanse kant naar roche noir klimmen zal niet heel leuk zijn.

Natural trails in dat gebied: Dream Forest vanaf La Rosiere naar Bourg-St-Maurice is een machtig mooie trail, wel vrij pittig qua ondergrond en steilheid (zwart maar neigt wel naar rood soms) en in Les Arcs liggen ook enkele niet officiële trails die heel gaaf zijn. Staan ook in het topic over les Arcs (oa Double Header / tete a deux)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

paulus1981 schreef: do 4 augustus 2022, 16:54 Zou je met wat klimmen en veel liften de 3 parken aa. Elkaar kunnen knopen?

Wat voor trails liggen er zoal in la rossiere; natuurlijk of vooral machine built?

Ja, het zou zomaar kunnen dat ik nog een keer naar la Thuille ga en hierin een leuke toevoeging zie :)

(Toen ik er was waren de liften in rossiere nog dicht)
Vanaf het dal in Bourg saint Maurice kun je met de bus naar la rosiere maar dat gaat op z’n Frans met vaag reserveren en onhandige tijden 3x per dag. Ik heb zelf vorig jaar geklommen over de D-weg (asfalt) maar dat is 1500m ploeteren, niet fijn met park-gear. Dus echt ideaal combineren is het niet…helaas is er vanuit Bourg geen lift aan die kant…

De trails in Rosiere vond ik zelf wel redelijk natural, veel losse stenen maar ze liggen vooral boven de boomgrens en door het gras dus daar moet wel een paadje getrokken worden. Voor de echte natural trails moet je echt helemaal afdalen, zie de post hierboven. Dream Forest ga je dan wel gaaf vinden!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Terug van 4 dagen PdS. Ben kapot. 2 dagen Chatel🙈😂
Wel echt serieus vooruit gegaan in bochtentechniek.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Nice, welke parken heb je de andere 2 dagen gereden?
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikermarcel schreef: zo 7 augustus 2022, 02:52 Nice, welke parken heb je de andere 2 dagen gereden?
Les Gets incl Mont Cherie en Avoriaz/Lindarettes.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

paulus1981 schreef: do 4 augustus 2022, 21:32
Dice Oldskool schreef: do 4 augustus 2022, 21:09

Tja, zoiets om naartoe te werken zou ik nog wel aandurven maar als dit de opstart is dan #bucketlist

Maar een park met overwegend natuurlijke trails en geen jumplines daar gaat mijn voorkeur wel naar uit. Dus tips zijn welkom. :-q
Misschien combineren met Pila in dezelfde vallei, ik heb vernomen dat dat ook erg mooi is, iig op Trailforks zie ik daar meer blauwe lijnen… (natuurlijke trails om het bikepark maar wel met die fijne lift :))
Ik kan me voorstellen dat Pila een mooie opwarmer is voor La Thuile. Rode en blauwe lijnen in het bikepark zijn goed te rijden en vooral steil en soort van flowy. Net buiten het bikepark (maar prima te bereiken met de lift) liggen er een paar mooie lange afdalingen die veel natuurlijker zijn/aanvoelen en die een mooie opmaat lijken naar La Thuile.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie