Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

void schreef: ma 20 september 2021, 16:12 Ik heb geen Double Headed met hem gereden, maar het ziet er niet uit als iets bijzonders, wandelpad vibe.
https://youtu.be/Zn-c6EaCFAc
Alleen de laatste minuutjes is die double header. Die werd wel echt door iedereen daar als crème de la crème aangemerkt, en kan dat zeker beamen. Van alle trails aan die kant is het sowieso de meest technische. Dream Forest Trail vanuit La Rosiere komt ook wel in de buurt.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vraagje: wat is een handige bandendruk in een bikepark? Ik ga zaterdag naar Willingen (ik denk alles te gaan fietsen, incl. de DH, jumps en drops op het niveau van de MVMVML-heren denk ik), fiets tubeless met Hans Dampf 29x2.35 voor en Nobby Nic 2.35 achter, op een Jeffsy FS 140mm. Ben 93kg. Fiets in NL op de routes (Sallandse Heuvelrug) met andere banden met 1.6-1.7 (ook tubeless). Ik heb begrepen dat je met meer bar moet rijden, maar hoeveel is verstandig? 2.5?
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

MVMVML schreef: ma 20 september 2021, 11:04 Willingen was top vh weekend! Heerlijk weertje, wel stuk drukker als meestal maar dat kwam ongetwijfeld door Dirtmasters in Winterberg.

Hier de volledige run van de Downhill-track. Volgende keer moet het in 3:05 lukken :winkie:

https://www.facebook.com/watch/?v=4654076324624864
Er zijn een paar punten waar volgens mij een kortere lijn mogelijk is. Maar op het filmpje zie je de hoogte van de drops etc eigenlijk niet. Dus kan best zijn dat je met jouw niveau van skills zo moet rijden. Rij je op een enduro (160-170mm?) of DH? Ik ga zaterdag eens kijken wat mijn Jeffsy daar kan...
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1136
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

drpaul schreef: di 21 september 2021, 14:15 Vraagje: wat is een handige bandendruk in een bikepark? Ik ga zaterdag naar Willingen (ik denk alles te gaan fietsen, incl. de DH, jumps en drops op het niveau van de MVMVML-heren denk ik), fiets tubeless met Hans Dampf 29x2.35 voor en Nobby Nic 2.35 achter, op een Jeffsy FS 140mm. Ben 93kg. Fiets in NL op de routes (Sallandse Heuvelrug) met andere banden met 1.6-1.7 (ook tubeless). Ik heb begrepen dat je met meer bar moet rijden, maar hoeveel is verstandig? 2.5?
Met binnenband adviseerden ze mij daar laatst 2,5 bar, dit om lek/snakebite te voorkomen. Ik reed er toen met ca 2.0 met binnenband (en kreeg dus wel een snakebite en reed buitenband net lek langs een scherpere steen). Tubeless (evt. met insert) zou ik gewoon op jouw gebruikelijke bandendruk blijven rijden, misschien naar 1.8-max 2.0. Op de flowtrails blijft het dan goed rollen en op de DH + Enduro genoeg voor grip en de stenen/drops. De stenen liggen in de DH niet schots en scheef.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Cubie schreef: di 21 september 2021, 16:02
drpaul schreef: di 21 september 2021, 14:15 Vraagje: wat is een handige bandendruk in een bikepark? Ik ga zaterdag naar Willingen (ik denk alles te gaan fietsen, incl. de DH, jumps en drops op het niveau van de MVMVML-heren denk ik), fiets tubeless met Hans Dampf 29x2.35 voor en Nobby Nic 2.35 achter, op een Jeffsy FS 140mm. Ben 93kg. Fiets in NL op de routes (Sallandse Heuvelrug) met andere banden met 1.6-1.7 (ook tubeless). Ik heb begrepen dat je met meer bar moet rijden, maar hoeveel is verstandig? 2.5?
Met binnenband adviseerden ze mij daar laatst 2,5 bar, dit om lek/snakebite te voorkomen. Ik reed er toen met ca 2.0 met binnenband (en kreeg dus wel een snakebite en reed buitenband net lek langs een scherpere steen). Tubeless (evt. met insert) zou ik gewoon op jouw gebruikelijke bandendruk blijven rijden, misschien naar 1.8-max 2.0. Op de flowtrails blijft het dan goed rollen en op de DH + Enduro genoeg voor grip en de stenen/drops. De stenen liggen in de DH niet schots en scheef.
Dank je. Ga er 0.2 bij doen, en dan kijken hoe het rijdt.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

drpaul schreef: di 21 september 2021, 16:14
Cubie schreef: di 21 september 2021, 16:02

Met binnenband adviseerden ze mij daar laatst 2,5 bar, dit om lek/snakebite te voorkomen. Ik reed er toen met ca 2.0 met binnenband (en kreeg dus wel een snakebite en reed buitenband net lek langs een scherpere steen). Tubeless (evt. met insert) zou ik gewoon op jouw gebruikelijke bandendruk blijven rijden, misschien naar 1.8-max 2.0. Op de flowtrails blijft het dan goed rollen en op de DH + Enduro genoeg voor grip en de stenen/drops. De stenen liggen in de DH niet schots en scheef.
Dank je. Ga er 0.2 bij doen, en dan kijken hoe het rijdt.
Ik rijd gewoon met binnenband 1.8 in Willingen en PDS ook gedaan. Ik denk dat het vooral aan jezelf ligt of je een snakebite krijgt of niet. Tenzij je vaak een dikke case hebt kan 2.5 wel verstandig zijn maar anders moet het niet uitmaken als je de landingspunten haalt.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

drpaul schreef: di 21 september 2021, 14:15 Hans Dampf 29x2.35 voor en Nobby Nic 2.35 achter
Misschien flauw, maar niet genoeg informatie eigenlijk. Welke casing variant heb je?

Het maakt nogal uit of je een oudere 700gr Liteskin Nobby Nic of een recente Supertrail van 1100 gram eronder hebt.

Veel plezier in elk geval.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik rijd met de DH zo'n 2/2.5
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Dat is echt hard.
Ik rij met DH casing 1.7 voor en 1.8 achter. Tubeless.
Met binnenband voorheen ook 1.7/1.8
Maar goed, als je dat fijn vindt fietsen is dat prima natuurlijk.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Afhankelijk van de ondergrond. In een park als winterberg is bovenstaande 1.7/1.8 prima. In bijvoorbeeld Finale Ligure (erg rots-achtig) heb ik de voorkeur voor een iets hogere druk, 1,8v & 2a. Dit om snakebites te voorkomen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

oh shit.
Iemand heeft een vraag gesteld over banden spanning.
Nu krijgen we minstens 3 pagina's bandenspanning discussies. :bier: :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niet te hard en niet te zacht.
Meer is er niet over te zeggen.
En daarmee is dus alles gezegd.

(De rest poets ik weg, er zijn genoeg banden topics waar je deze vraag kunt stellen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Donderdag ff Winterberg gepakt met Sabai samen. Geluk met het weer gehad. En pech met mijn derailleurhanger, dus uiteindelijk maar kettingloos gaan rijden:

https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 407669100/
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Voorlopig kan ik alleen maar dromen van een Bikepark, en voor het seizoen 2021 kan ik het verder wel vergeten... Mijn schouder is gebroken en ik verwacht niet dat die weer heel is voor het einde van het seizoen. Gelukkig dit jaar nog wel een aantal keer kunnen rijden, maar het is natuurlijk altijd te weinig...
Plaats reactie