Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Gister terug gekomen van 2 dagen Willingen/Winterberg. Dit was donderdag het drukste moment van de dag :tong

Afbeelding

Wat een rust, heerlijk weer en mooie trails :bier:
Vrijdag was de opening van Green Hill maar die komt een andere keer, ik verwachtte daar meer drukte op de 1e dag.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Vandaag in Winterberg geweest met mijn zoontje. Vooral de flow trails gedaan en bij alle liften steeds gewoon doorlopen. Amper hoeven wachten. Voor mij zoontje voor herhaling vatbaar, dus papa blij :D en op naar de 'dikkere' trails.
De kaalslag bij De Kappe viel natuurlijk op, maar ik vond het eigenlijk prima zo. Iets minder groen natuurlijk, maar ook meer zon/daglicht.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik vind dat de hele sfeer weg is in Winterberg door die kaal slag. Ook ligt het er een stuk minder bij . Je merkt het verschil op de loose lee waar nog wel bomen zijn.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Cubie schreef: za 2 juli 2022, 21:37 Vandaag in Winterberg geweest met mijn zoontje. Vooral de flow trails gedaan en bij alle liften steeds gewoon doorlopen. Amper hoeven wachten.
En hoe was de drukte bij de grote lift bij de rode/zwarte afdalingen?

Iemand enig idee wat de wachttijden zullen zijn komende zondag in Winterberg bij de 'grote' lift?

Mijn voorkeur zal voor zondag Willingen zijn omdat ik een beetje bang ben voor de wachttijden in Winterberg. Elke run 10 minuten afwachten is met 15 afdalingen best wel lang.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Sabai schreef: za 2 juli 2022, 08:51 Wist je dat er nu vlakbij Winterberg het greenhill bikepark is geopend. Ziet er ook erg gaaf uit.
Kan nog weinig info vinden. Ben benieuwd of ze daar ook helm/protectie verhuren.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

bjlevi schreef: zo 3 juli 2022, 22:39
Cubie schreef: za 2 juli 2022, 21:37 Vandaag in Winterberg geweest met mijn zoontje. Vooral de flow trails gedaan en bij alle liften steeds gewoon doorlopen. Amper hoeven wachten.
En hoe was de drukte bij de grote lift bij de rode/zwarte afdalingen?

Iemand enig idee wat de wachttijden zullen zijn komende zondag in Winterberg bij de 'grote' lift?

Mijn voorkeur zal voor zondag Willingen zijn omdat ik een beetje bang ben voor de wachttijden in Winterberg. Elke run 10 minuten afwachten is met 15 afdalingen best wel lang.
Amper hoeven wachten bij de Kappe-lift. Voor dit weekend is het natuurlijk weer afwachten, maar voor mij is een wat langere wachttijd geen probleem. Het kan best zo zijn dat door de opening van Green Hill het nu (tijdelijk) wat rustiger is in Winterberg.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 4 juli 2022, 08:35 Het gaat niet goed met Hurtgenwald... :-{

https://www.facebook.com/MTB.Park.Huert ... JjVDpwTaFl
Las het ook. Wilde er nog eens naartoe, maar het lijkt erop dat ze het niet (meer) rendabel krijgen/onvoldoende ondersteuning hebben (kort samengevat).
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Wilde afgelopen weekend naar het openingsweekend gaan van Green Hill maar ivm de verwachte drukte niet gegaan.

Nu staat Green Hill voor vrijdag op de planning en volgende week woensdag Winterberg! Nog forum members die er ook zijn?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cubie schreef: ma 4 juli 2022, 12:45
MVMVML schreef: ma 4 juli 2022, 08:35 Het gaat niet goed met Hurtgenwald... :-{

https://www.facebook.com/MTB.Park.Huert ... JjVDpwTaFl
Las het ook. Wilde er nog eens naartoe, maar het lijkt erop dat ze het niet (meer) rendabel krijgen/onvoldoende ondersteuning hebben (kort samengevat).
De constructie tussen gemeente, bosbeheer ed werkt niet goed, ze mogen geen geld verdienen en de brandstofprijzen zijn teveel geëxplodeerd om het rendabel te krijgen. Dat is het een beetje in een notendop.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Iemand van hier al eens in Erbeskopf geweest?
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Ik heb een vraag over de verhuur van protectie in Winterberg:
Kan je hier ter plekke protectie huren?
Ik zie namelijk op hun site het volgende staan:
"momenteel alleen mogelijk in combinatie met een online fietsreservering!"
Kan ik op twee manieren interpreteren:
1. Verhuur van protectie alleen mogelijk bij de huur van een fiets.
2. Protectie niet separaat ( zonder fiets) online te reserveren. Alleen als je een fiets reserveert kan je ook protectie reserveren.

Ik heb ze gemaild maar hun antwoord was: "Unfortunately, it is not possible to reserve protective equipment and/or helmets online without booking a bike."
Beantwoord mijn vraag helaas niet.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het antwoord is dat je alleen protectie kan huren icm een fiets.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Vandaag in Green Hill Bikepark geweest ! Wat ontzettend gaaf… :D Het is absoluut geen beginnerspark en rood is hier ook echt rood net als dat zwart echt zwart is! Mooie off camber stukken, dikke drops, grote tafels, natuurlijke trails alles zit er in. Sleep lift werkt prima, catering is goed en gewoon hele dikke trails. Dit zullen ze in Willingen en Winterberg wel gaan merken qua bezoekersaantallen denk ik…
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

bjlevi schreef: vr 8 juli 2022, 22:51 Ik heb een vraag over de verhuur van protectie in Winterberg:
Kan je hier ter plekke protectie huren?
Ik zie namelijk op hun site het volgende staan:
"momenteel alleen mogelijk in combinatie met een online fietsreservering!"
Kan ik op twee manieren interpreteren:
1. Verhuur van protectie alleen mogelijk bij de huur van een fiets.
2. Protectie niet separaat ( zonder fiets) online te reserveren. Alleen als je een fiets reserveert kan je ook protectie reserveren.

Ik heb ze gemaild maar hun antwoord was: "Unfortunately, it is not possible to reserve protective equipment and/or helmets online without booking a bike."
Beantwoord mijn vraag helaas niet.
Protectie kun je wel los huren bij Klante bij Schneewittchen-lift. Sinds kort daar ook huurbikes
Plaats reactie