Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Joepie de schreef: di 4 augustus 2020, 14:28

Échte mannen, van het kaliber staand plassen bijvoorbeeld, die zouden niet zo zeuren :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De voornaamste vraag lijkt me hoe benader je zo'n sectie want als je gewoon bovenaan gaat staan koekeloeren dan is het in de regel zo overweldigend dat lopen de enige realitische oplossing lijkt, dus je moet het anders benaderen, opdelen, etc... maar hoe?
1) Je pakt je telefoon en kijkt op Youtube of Ben er ooit een Cahtrovision van gemaakt heeft.
2) ... (?)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou ik ga dan gewoon eerst lopen en kijken of ik rijdbare lijnen zie. En als je die denkt te zien, dan kan je beslissen of je het aankan (of dat denkt igg) ja of de nee. :winkie:
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

een beetje overkill die rock garden... gelukkig ben ik een vrouw en hoef ik niet te bewijzen dat ik staand kan plassen :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Trekrules schreef: di 4 augustus 2020, 12:25 Braunlage was gaaf toen ze dag kaarten hadden een jaar of 10 geleden voor 25 euro toen reed ik daar elke dag 35 runs non stop,maar voor Braunlage moet je eigenlijk komen voor de DH Race track knap weg 15 a 20 minuten DH track voor de diehard downhillers.Ik reed toen de gewone DH track & Freeride trail
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die is dicht / weg
Waar woke is, is vuur
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

maaf2 schreef: za 1 augustus 2020, 08:27
St. Andreasberg vond ik maar saai en weinig uitdagend, maar lees nu iets over een endurolijntje.
Ik denk dat st andreasberg juist vrij recent ontwikkeld is dan. Als je geen roadgaps zoekt zit er uitdaging in.
Waar woke is, is vuur
MTBRemco
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
Mijn mountainbike: Bird Aeris 145

Deze zomer bij 3 bikepark wezen kijken:
Lenzerheide: 3 trails, druk, wel goede voorzieningen. Verschil tussen blauwe en rood is erg groot. Blauw is familie en rood is gelijk uitdagend met grote sprongen. Alle trails zijn flow en weinig technisch.

30 minuten verstop ligt bikepark Chur. Veel rustiger en langere afdalingen. Verschil is wat klarinet tussen blauw en rood en zwart is of technisch of flow.

Tijd liever door naar Livigno in Italië. Stuk of 8 tracks met opbouwende moeilijkheid. Zowel flow als technisch als mooie stukken northshore. Aanrader!
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Afgelopen dinsdag en woensdag in Winterberg geweest. Vond het erg druk, niet zo zeer op de afdalingen als wel bij de kaartverkoop en grote lift. Wat zijn die lui daar ook nog eens langzaam of onze Duits sprekende vrienden zo langdradig. Na een half uur in de rij ben ik op dinsdag om 10:30 maar paar keer naar boven gefietst en continental of sram flow gaan doen. Na de lunch was rij weg dus kaartje gekocht (stuk minder vermoeiend 😂). Woensdag was ik er om 13;00 geen rij. Met name de grote lift had wachttijd van kwartier. Overigens eerste keer bikepark en wat is het verslavend zeg. Met mijn 55 jaar voelde ik mij wel de absolute senior. Verbazingwekkend met hoe jong sommige ouders hun kinderen mee de berg afnemen, net als bij skien, kun je lopen dan ook op de mtb, ideaal om te leren uiteraard.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

julie schreef: di 4 augustus 2020, 21:19 een beetje overkill die rock garden... gelukkig ben ik een vrouw en hoef ik niet te bewijzen dat ik staand kan plassen :lol:
:D
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Uhhhhh mijn vrouw kan heel goed staand plassen (als er geen toilet pot in de buurt is). Al geeft ze de voorkeur aan zittend :D
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

begin juli ben ik twee weken in de buurt van Les Orres (bij Lac Serre Poncon) geweest. Gaaf park, 16 tracks van alle niveaus. 0 wachtenden bij de lift gezien, hoewel het dus al zomervakantie was. Zelfs op 14 juli (quatorze julliet) was het er rustig. Liftkaarten prima betaalbaar (25 euro voor een dagkaart, 21 als je online koopt). Ik had op mn beste dag 6000 negatieve hoogtemeters gefietst om een uur of 14:00, toen was ik wel op.

Er zijn twee liften die naast elkaar starten maar allebei naar een ander deel van de berg gaan, bovenaan starten bij beide liften verschillende tracks. Een van de liften heeft een middenstation vanwaar de wat makkelijkere tracks starten (groen, blauw). Alle tracks eindigen beneden bij de twee liften, je komt echt weg met mininaal trappen.

Mijn persoonlijke favorieten waren Les Vallons en La Teigneuse (rode enduro tracks) en Follow Me (blauwe jump/flowline). Hoewel ik eigenlijk altijd alles wel rijd (behalve roadgaps) vond ik de zwarte hier extreem pittig. Heb er maar 1 gedaan (Magic Woods), en die was van een dusdanig niveau dat ik de overige niet heb aangedurfd op mijn Spectral. Niet zozeer vanwege de jumps maar vanwege de extreem steile switchbacks. Ik vond het niet verantwoord (solo rijder, vrouw + kindjes op de camping :wink: ).

In Les Orres heeft m'n zoontje (5) ook z'n eerste park ervaring opgedaan op een super dikke gehuurde 20" Commencal Clash. Helaas eindige de tweede afdaling op de eerste hulp met 3 hechtingen, maar desondanks vond hij het achteraf wel leuk. Wie weet zit er meer in.

Ook buiten het park, rond Embrun, zijn op Trailforks hele mooie trails te vinden. We zijn ook nog in Reallon geweest, waar ook een bikepark lag. Daar niet gefietst, tracks zagen er ook niet heel spectaculair uit maar de omgeving + uitzicht des te meer.

Aan degene die mij heeft getipt voor deze omgeving (zal even zoeken wie dat was) : dank!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Afgelopen weekend een paar uurtjes in bad Wildbad doorgebracht...

Shuttle werkt maar meer ook niet, je moet iedere run nog zelf 60hm trappen :D

Downhill 2 em een beetje downhill 1 gedaan, ik ben nog niet eerder zoveel wortels en stenen op een track tegengekomen. Met mijn onhandige rijstijl burpte de voorband (assegai EXO +) zoveel dat ie iedere run bij gepompt moest worden :D

Ik heb er wel lol gehad dus 😋
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ben net terug van twee dagen Lac Blanc. Was pittig maar erg mooi!
Eigenlijk niet veel verder dan Winterberg (vanaf Rotterdam) maar veel mooier.
Liften zijn sneller, meer tracks en langere afdalingen. Ook minder druk.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Matn schreef: di 11 augustus 2020, 08:37 Ben net terug van twee dagen Lac Blanc. Was pittig maar erg mooi!
Eigenlijk niet veel verder dan Winterberg (vanaf Rotterdam) maar veel mooier.
Liften zijn sneller, meer tracks en langere afdalingen. Ook minder druk.
Nou ruim 600 km vs 350 km is toch wel een aardig verschil...
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

MVMVML schreef: di 11 augustus 2020, 08:49
Matn schreef: di 11 augustus 2020, 08:37 Ben net terug van twee dagen Lac Blanc. Was pittig maar erg mooi!
Eigenlijk niet veel verder dan Winterberg (vanaf Rotterdam) maar veel mooier.
Liften zijn sneller, meer tracks en langere afdalingen. Ook minder druk.
Nou ruim 600 km vs 350 km is toch wel een aardig verschil...
Ja, daar heb je een punt.
Maar in duitsland altijd druk op de weg en richting Vogezen knalden we lekker door.
En ik was vergeten dat ik altijd mijn maat op moet pikken in West Brabant.
Ok, wel veel verder dan Winterberg maar niet zo erg als we dachten :bier:
Plaats reactie