Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cubie schreef: do 21 april 2022, 12:35
Sabai schreef: wo 20 april 2022, 19:55

Het wachten is helemaal ruk. Daardoor kom je niet echt in de flow. 30 minuten wachten voor 2 minuten afdaling. Maar het zijn wel supergave afdalingen.
Hmmm, voor dat wachten krijg ik de handen niet op bij mijn bikemaatjes. Ik besef mij dat de luxe van een stoeltjeslift (met iets kortere wachtrij) ook weer de andere kant van het verhaal is, maar langer dan een kwartier wachten is niet fijn voor het gemoed. Maar eens zien of we het toch zelf gaan ervaren, want de trails zien er goed uit.
Het is ook een beetje pech hebben qua drukte. Dit was de openingsdag, dus ongetwijfeld extra druk. Vorig jaar waren we er in september en toen toch bijna iedere keer naar beneden rijden en gelijk de bus weer kunnen pakken zonder wachten.

Had ook begrepen dat ze eerst wel eens met 2 bussen reden, dat zou echt een hele hoop schelen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

mud mate schreef: di 19 april 2022, 19:39
MVMVML schreef: zo 17 april 2022, 07:12 Was weer een topdag @ Hurtgenwald
https://www.instagram.com/tv/CcafP4QFL- ... MyMTA2M2Y=
Is het nog steeds met de bus en ahw omhoog????
Deze bus en aanhangwagen: https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 875443294/
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

MVMVML schreef: do 21 april 2022, 12:44
MacReal schreef: do 21 april 2022, 12:40 Wordt het met een half uur wachten niet rendabel om dan maar zelf omhoog te fietsen?
Nou mij niet gezien... :roll:
Heb het er wel een handjevol zien doen die dag, maar dat waren er niet veel.

Duurde ongeveer 13 min voor de bus er weer was, dan nog opladen en erheen rijden en afladen. Maar in totaal ben je wel een half uurtje kwijt tussen je runs.
13 minuten op de bus wachten kan ik nog wel voor me zien. Dacht dat je 30 minuten stond te wachten voor de bus er weer is
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En dan je fiets in die aanhanger :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 april 2022, 14:58 En dan je fiets in die aanhanger :o
Dat gaat best goed hoor.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 april 2022, 14:58En dan je fiets in die aanhanger :o
Heb je het ooit geprobeerd?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Toch zou dit systeem ook kunnen werken in bv Vaals. Die is net zo hoog schat ik en daar zitten genoeg potentieel dikke afdalingen in.

Hoef je geen miljoenen kostende stoeltjeslift of brakke oude sleeplift die ze toch nooit goedkeuren te gebruiken, maar alleen een aanhanger kopen en ombouwen en een bus met chauffeur huren voor het weekend. Kostentechnisch interessant. NLs 1e echte bikepark met uplift!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

MVMVML schreef: do 21 april 2022, 15:31 NLs 1e echte bikepark met upliftride!
:winkie:

Maar dat zou ik wel zien zitten, maar snap ook wel dat er veel niet helemaal fijn omgaan met andermans fietsen en dan heb je zo een beschadiging op je MTB. Ik zou het persoonlijk ook erg zonde vinden, maar dan is het kwestie van een 2e fiets speciaal hiervoor aanschaffen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Handig, een commercieel bikepark op een toeristen trekpleister.
En de meeste leuke stukken liggen toch in B of D, dus met 3 landen en een veelvoud van organisaties rond de tafel.
Ik zie nu al dat het een succes wordt :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

In de Alpen zijn er tich (reguliere) bussen met een dergelijke trailer. Over het algemeen zijn dat prima dingen waar je fiets gewoon ongeschonden vanaf komt. Mijn ervaring is dat iedereen ook netjes met de fietsen van een ander omgaat in plaats van hem in en uit de trailer rossen.

Bovendien, als je je zorgen maakt om een krasje van de trailer dan is het soort mountainbiken waarvoor een dergelijk hulpmiddel welkom is ook niet helemaal jouw ding waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 april 2022, 16:07 Handig, een commercieel bikepark op een toeristen trekpleister.
Soort van Winterberg/Willingen/PdS/Livigno/Saalbach etc dus :winkie:

En we pakken dan alleen de NL kant natuurlijk. Was er toevallig paar maanden geleden nog en echt best brute stukken gezien tijdens omhoog rijden.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

DuReal schreef: do 21 april 2022, 16:42 In de Alpen zijn er tich (reguliere) bussen met een dergelijke trailer. Over het algemeen zijn dat prima dingen waar je fiets gewoon ongeschonden vanaf komt. Mijn ervaring is dat iedereen ook netjes met de fietsen van een ander omgaat in plaats van hem in en uit de trailer .
Finale Ligure is al net zo, alles is daar bussen/busjes met aanhanger geen liften, maar geen issue. Wel afdalingen van 1000hm en meer per keer wat dan weer heel anders aanvoelt dan Hurtgenwald. En de scars van de rotsen en stenen daar zijn echt een andere orde dan wat er op evt op de trailer gebeurt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Heckler40 schreef: do 21 april 2022, 17:06
DuReal schreef: do 21 april 2022, 16:42 In de Alpen zijn er tich (reguliere) bussen met een dergelijke trailer. Over het algemeen zijn dat prima dingen waar je fiets gewoon ongeschonden vanaf komt. Mijn ervaring is dat iedereen ook netjes met de fietsen van een ander omgaat in plaats van hem in en uit de trailer .
Finale Ligure is al net zo, alles is daar bussen/busjes met aanhanger geen liften, maar geen issue. Wel afdalingen van 1000hm en meer per keer wat dan weer heel anders aanvoelt dan Hurtgenwald. En de scars van de rotsen en stenen daar zijn echt een andere orde dan wat er op evt op de trailer gebeurt.

Enjoy!!
Maar dat is geen bikepark situatie. Daar laat je gewoon een shuttle service je bij de daar aanwezig trails brengen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MacReal schreef: do 21 april 2022, 12:40 Wordt het met een half uur wachten niet rendabel om dan maar zelf omhoog te fietsen?
Misschien met een e-bike maar met een downhill gaat het hem zeker niet worden :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MVMVML schreef: do 21 april 2022, 16:42
ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 april 2022, 16:07 Handig, een commercieel bikepark op een toeristen trekpleister.
Soort van Winterberg/Willingen/PdS/Livigno/Saalbach etc dus :winkie:

En we pakken dan alleen de NL kant natuurlijk. Was er toevallig paar maanden geleden nog en echt best brute stukken gezien tijdens omhoog rijden.
Op de een of andere manier gaat die vergelijking toch mank. :-{

En dan naar beneden langs de Lourdes grot, daar kan je rollator slalom doen. :o
Richting het Vijlenerbos is nog een paadje, komt uit naast de oude grenspost met B, dus nog net NL
Of halverwege het labyrinth naar het zuiden, maar dan sta je beneden zeker in B.

Valkenburg is beter, daar hebben ze toch al een lift?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie