Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In Chaudfontaine, zeker de DH tracks / rond de DH track, kun je nog wel flink voordeel uit een fully halen voornamelijk bij het aanremmen op los spul. Op al het geegalliserde flow spul in Winterberg (80% van de tracks?) is er veel minder verschil...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Na willingen een paar weken geleden was het gister tijd om Winterberg onveilig te maken voordat we als rood land aangemerkt worden.
Was weer lekker en de trail diversiteit is wel een grote plus ten opzichte van Willingen. Ook weer wat nieuws gedaan, ik ben normaal meer van het hard naar beneden en wat minder van het springen en drops dus dit was even slikken.

https://www.instagram.com/p/CRL9ERfJw4u

Also waren de mvmvml ook nog aanwezig? Hoorde wat haags met een Lapiere?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gaat er iemand naar WB a.s. woensdag?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

StephanS schreef: zo 11 juli 2021, 16:18 Na willingen een paar weken geleden was het gister tijd om Winterberg onveilig te maken voordat we als rood land aangemerkt worden.
Was weer lekker en de trail diversiteit is wel een grote plus ten opzichte van Willingen. Ook weer wat nieuws gedaan, ik ben normaal meer van het hard naar beneden en wat minder van het springen en drops dus dit was even slikken.

https://www.instagram.com/p/CRL9ERfJw4u

Also waren de mvmvml ook nog aanwezig? Hoorde wat haags met een Lapiere?
Die waren idd gedeeltelijk aanwezig :winkie:
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

StephanS schreef: zo 11 juli 2021, 16:18 Na willingen een paar weken geleden was het gister tijd om Winterberg onveilig te maken voordat we als rood land aangemerkt worden.
Was weer lekker en de trail diversiteit is wel een grote plus ten opzichte van Willingen. Ook weer wat nieuws gedaan, ik ben normaal meer van het hard naar beneden en wat minder van het springen en drops dus dit was even slikken.

https://www.instagram.com/p/CRL9ERfJw4u

Also waren de mvmvml ook nog aanwezig? Hoorde wat haags met een Lapiere?


Yup we waren daar. Ik vind trouwens willingen juist leuker. Lekkere lange afdalingen en je kan veel meer lijnen kiezen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: ma 12 juli 2021, 09:16
StephanS schreef: zo 11 juli 2021, 16:18 Na willingen een paar weken geleden was het gister tijd om Winterberg onveilig te maken voordat we als rood land aangemerkt worden.
Was weer lekker en de trail diversiteit is wel een grote plus ten opzichte van Willingen. Ook weer wat nieuws gedaan, ik ben normaal meer van het hard naar beneden en wat minder van het springen en drops dus dit was even slikken.

https://www.instagram.com/p/CRL9ERfJw4u

Also waren de mvmvml ook nog aanwezig? Hoorde wat haags met een Lapiere?


Yup we waren daar. Ik vind trouwens willingen juist leuker. Lekkere lange afdalingen en je kan veel meer lijnen kiezen.
Ik ben ook meer fan van Willingen nu ja. De downhill is zo'n dikke track die je op zoveel verschillende manier kan rijden (in tegenstelling tot de vaste parcours van Winterberg) dat die nooit gaat vervelen :-q
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Gisteren naar Winterberg geweest voor de eerste keer! Super veel lol gehad met de hardtail… Op de zwarte downhill gaat de lol er wel snel van af, daar rammel je echt helemaal door elkaar 😂. De Loose Line en Sram flow trail waren wel m’n favorieten
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Als Corona geen verder roet in het eten gooit, zou ik volgende week graag naar een bikepark in Frankrijk gaan. Ik zit in de buurt van Les Gets, verbier en morzine. Ik heb geen ervaring met bikeparks. Ik ben vooral benieuwd welk park het leukste is om aan te doen als je nog geen bikeparkervaring hebt? Ik wil mij vooral bezig houden met blauw en rood en eventueel vanuit daar verder kijken. Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je naar een bikepark in Frankrijk wilt dan valt Verbier af, want dat is Zwitserland.

Morzine of Les Gets maakt niet extreem veel uit, aangezien het dezelfde liftkaart is en je gewoon tussen beide kunt pendelen als je zou willen.
Eerste keer zou ik misschien eerder Les Gets pakken met de tracks onder de Chavannes. Of voor Morzine de SuperMorzine nemen en dan de tracks richting Avoriaz om te beginnen (Solyent Green, Stand High Patrol, ...), gevolgd door de tracks onder de Zore.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Haha daar heb ik dan niet lekker over nagedacht.. Bedankt voor de tip! Zoals je merkt heb ik mij niet echt verdiept vandaar de vraag!
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik heb stiekum het plan om deze zomer richting les gets te gaan paar dagen , maar ik ben bang dat het gewoon Broekpolder wordt :~
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Jurrew schreef: vr 16 juli 2021, 18:54 Als Corona geen verder roet in het eten gooit, zou ik volgende week graag naar een bikepark in Frankrijk gaan. Ik zit in de buurt van Les Gets, verbier en morzine. Ik heb geen ervaring met bikeparks. Ik ben vooral benieuwd welk park het leukste is om aan te doen als je nog geen bikeparkervaring hebt? Ik wil mij vooral bezig houden met blauw en rood en eventueel vanuit daar verder kijken. Ik hoor het graag!
Super Morzine en Avoriaz hebben fijne blauwe lijnen, Les gets ook. Blauw daar betekent wel dat er een gap in kan zitten of een drop van 1,5m maar dat staat super aangegeven en kun je met snelheid omheen.

Super Morzine en Avoriaz liggen zowat naast elkaar met een mooie groene verbindingstrail.
Les gets en Nauchets zijn boven verbonden.

Van die gebieden is Avoriaz misschien wel beste om te rollen, leuke afwisseling en rustig. Super Morzine is wat korter, tracks worden daar heel goed onderhouden en veel leuke stukken. Nauchets is wat steiler en ruwer. Les Gets is ook super leuk en heeft diverse goede blauwe lijnen zoals de Tomawak.
Mont Cheryl is aan de andere kant van Les Gets en daar ligt enkel een zwarte lijn (dans l'gas) en de World Cup lijn. Zou ik voor nu even overslaan, zeker de wc lijn is heel steil en extreem glad.

Zorg voor goede remmen, stevige banden (DH casing) en zorg dat de vering op orde is! Fiets huren kan ook fijn zijn.
Rood in die omgeving is niet te onderschatten als je niet in parken in de buurt gereden hebt. Alles is net een paar tandjes uitdagender dan bijvoorbeeld Winterberg; zwart daar is rood in omgeving Morzine.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Super bedankt JW! Hier kan ik wat mee! Ik ben drie jaar geleden in de omgeving Avoriaz geweest met de wintersport. Ik weet daarom ook dat de liften daar super zijn. Die tip van de rode pistes neem ik zeker mee en begin gewoon lekker met blauw!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Winterberg:
Donderdag vertrokken richting Winterberg en daar de liften en tracks gepakt.
Helaas niet alles open. Paar lijnen bleven dicht door de hevige regenval de dag daarvoor. Op donderdag super weer met 20 graden en blauwe lucht.
Wel goed geamuseerd op de Neuroot. Sinds vorige week vrijdag lift nr. 3 geopend met 2 lichtblauwe flowtrailtjes. (zelfs die waren leuker dan de blauwe Sram flow trail (in mijn ogen echt saai, paar haarspelden en dan een lange rechte lijn naar beneden... Hier is iets veel leukers van te maken.)
Wel lekker gereden op de downhill etc. en nog wat bekenden tegengekomen Karst van mtbclinic.)

Uiteraard een paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Willingen:
Vrijdag naar Willingen waar alles open was ( inclusief het natte hout ;) )
Voor mij de leukste van de twee (maar dat is natuurlijk smaak). De endurolijn was spekglad zo hier en daar maar de downhill was zo goed als droog. Hele dag in de mist gereden maar dat maakte het wel leuk daarentegen.

Iets rustiger daar dus meer tijd voor de zelfontspanner. Maar da's wel lastig in een park:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Waren er ook nog Duitsers in Willingen, of zaten die allemaal in Lac Blanc vandaag? Ik heb geen andere taal gehoord geloof ik. Leuk park trouwens, was er niet eerder geweest, en de drukte was gelukkig niet hinderlijk. Vooral de rode "Flow" was favoriet bij de mini (die er inmiddels grote-mensen snelheden op na houdt).

Morgen weer een dagje La Bresse. Dan in de zon als het goed is. Gisteren zijn we van rivieren af gereden. Ook wel eens apart, maar ik heb het toch liever droog.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie