Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Overnachting geboekt net buiten Winterberg.
Ga donderdag 15 juli die kant op om eens te kijken.

Dus wil donderdag de 15e Winterberg en vrijdag 16e Willingen aandoen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Houwwie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 15:31

Helaas, ik kan enkel 11 en 12 Juli. Nog iemand anders voor Winterberg?
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Welke fiets gaat er mee? Ik wil de Stoic volgende week kennis laten maken met Winterberg...
Pat. schreef: za 3 juli 2021, 12:25 Overnachting geboekt net buiten Winterberg.
Ga donderdag 15 juli die kant op om eens te kijken.

Dus wil donderdag de 15e Winterberg en vrijdag 16e Willingen aandoen.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Wie kan vertellen wat de mooiste tracks in les arcs bikepark zijn?

Voorkeur; steil, natuurlijk en wat technischer (dus NIET de brede tracks met enorme kombochten)…
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

paulus1981 schreef: do 8 juli 2021, 20:36 Wie kan vertellen wat de mooiste tracks in les arcs bikepark zijn?

Voorkeur; steil, natuurlijk en wat technischer (dus NIET de brede tracks met enorme kombochten)…
Elle Chablatte (niet steil)
Axe wound (enkele steile stukken)

Ik ben tot eind augustus in Samoens, ik kan steile en technische stukken in dit gebied laten zien als iemand geinteresseerd is.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

paulus1981 schreef: do 8 juli 2021, 20:36 Wie kan vertellen wat de mooiste tracks in les arcs bikepark zijn?

Voorkeur; steil, natuurlijk en wat technischer (dus NIET de brede tracks met enorme kombochten)…
Morzine is 60km verderop, Pléney kant is wellicht ook de moeite waard? Heb daar wat (on)officiële trails gereden en die waren echt gruwelijk steil en technisch :-q

Momenteel wel heel veel modder, streek heeft veel regen gehad.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

void schreef: do 8 juli 2021, 20:59
paulus1981 schreef: do 8 juli 2021, 20:36 Wie kan vertellen wat de mooiste tracks in les arcs bikepark zijn?

Voorkeur; steil, natuurlijk en wat technischer (dus NIET de brede tracks met enorme kombochten)…
Elle Chablatte (niet steil)
Axe wound (enkele steile stukken)

Ik ben tot eind augustus in Samoens, ik kan steile en technische stukken in dit gebied laten zien als iemand geinteresseerd is.
Dank!

Bezoekje aan Samoens krijg ik helaas niet voor elkaar icm rest van het programma..
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

JW schreef: do 8 juli 2021, 23:26
paulus1981 schreef: do 8 juli 2021, 20:36 Wie kan vertellen wat de mooiste tracks in les arcs bikepark zijn?

Voorkeur; steil, natuurlijk en wat technischer (dus NIET de brede tracks met enorme kombochten)…
Morzine is 60km verderop, Pléney kant is wellicht ook de moeite waard? Heb daar wat (on)officiële trails gereden en die waren echt gruwelijk steil en technisch :-q

Momenteel wel heel veel modder, streek heeft veel regen gehad.
Zeg je nu dat les Arcs niet de beste keuze is? Is voor mij voor 1 dagje vanaf Annecy, les Arcs uitgezocht obv YouTube materiaal, afstand en niet de grens over..
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Double Header (slow-tech start, vervolgens warp speed - moeilijk)
La Varda (slow-tech alpine avontuurtje waar je soms niet moet vallen - erg moeilijk)
Jackons (krap steil bochtenwerk)
Axe Wound (STEIL! - moeilijk)
Granny's/Secret Garden & Dutchies (smalle bospaadjes)
No Brainer/Dre dans le Pentu (uitgepijld, daardoor iets meer 'bike park' - maar nog steeds singletrack)
Elle Chablatte (uitgepijld, daardoor iets meer 'bike park' - maar nog steeds singletrack)

etc. etc. etc..... En dan heb je ook nog alle bike park trails, die absoluut geen aangelegde gladgestreken knikkerbanen zijn. En dit zijn alleen nog maar de trails die het makkelijkst te bereiken zijn - mijn 1e keus als je maar 1 dag zou hebben dus. Ik ken dit gebied als mijn broekzak (ex gids..) dus stuur maar een PB als je meer info wilt.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

paulus1981 schreef: vr 9 juli 2021, 08:30
JW schreef: do 8 juli 2021, 23:26

Morzine is 60km verderop, Pléney kant is wellicht ook de moeite waard? Heb daar wat (on)officiële trails gereden en die waren echt gruwelijk steil en technisch :-q

Momenteel wel heel veel modder, streek heeft veel regen gehad.
Zeg je nu dat les Arcs niet de beste keuze is? Is voor mij voor 1 dagje vanaf Annecy, les Arcs uitgezocht obv YouTube materiaal, afstand en niet de grens over..
Sorry, was meer als aanvulling bedoeld, mocht je in Les Arcs niet vinden wat je zoekt :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ok, das altijd goed natuurlijk👍
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

JW schreef: do 8 juli 2021, 23:26
paulus1981 schreef: do 8 juli 2021, 20:36 Wie kan vertellen wat de mooiste tracks in les arcs bikepark zijn?

Voorkeur; steil, natuurlijk en wat technischer (dus NIET de brede tracks met enorme kombochten)…
Morzine is 60km verderop, Pléney kant is wellicht ook de moeite waard? Heb daar wat (on)officiële trails gereden en die waren echt gruwelijk steil en technisch :-q

Momenteel wel heel veel modder, streek heeft veel regen gehad.
Gruwelijk steil ja, maar ik zag de trail ingangen met PPDS en het is nu echt verschrikkelijk met die modder. Tenzij je Danny Hart bent.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Les Arcs heeft genoeg te bieden aan steil en natuurlijk.
maar het ligt allemaal verspreid en zonder gids of goede gps tracks moet je voor de beste trails toch even zoeken.
en dan ben je daarna weer even bezig om terug te komen bij de funiculaire die elke 20min gaat.

dan denk ik dat je in een dagje Morzine heel veel meer afdalingen kan proppen, allemaal onder de lift. eerst even warm rijden op rood en zwart en dan zie je vanzelf overal paden en groepjes bikers in de bosjes verdwijnen.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Makkelijk schreef: vr 9 juli 2021, 22:14
JW schreef: do 8 juli 2021, 23:26

Morzine is 60km verderop, Pléney kant is wellicht ook de moeite waard? Heb daar wat (on)officiële trails gereden en die waren echt gruwelijk steil en technisch :-q

Momenteel wel heel veel modder, streek heeft veel regen gehad.
Gruwelijk steil ja, maar ik zag de trail ingangen met PPDS en het is nu echt verschrikkelijk met die modder. Tenzij je Danny Hart bent.
Enkele lokale lui wilden ons al niet volgen van super morzine naar het dal omdat het impossible was :lol:
Gewoon in bikepark is het best wel prima, de natuurlijke tracks zijn heftig maar wel te doen.

Iig is het goed rijden in deze omgeving.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mrfrank schreef: do 8 juli 2021, 17:13 Welke fiets gaat er mee? Ik wil de Stoic volgende week kennis laten maken met Winterberg...
Pat. schreef: za 3 juli 2021, 12:25 Overnachting geboekt net buiten Winterberg.
Ga donderdag 15 juli die kant op om eens te kijken.

Dus wil donderdag de 15e Winterberg en vrijdag 16e Willingen aandoen.
Ik neem voor die 2 dagen lekker de Neuron mee. Die heeft iets meer comfort voor mijn knietjes. Anders zou ik gewoon de Stoic Meenemen.
Gisteren op de Stoic een lading afdalingen rond Chaudfontaine gereden. Ging prima, nog een gesprekje gemaakt met een local en deze zou zelf eerder zijn Stoic meenemen naar Winterberg en voor de fully in Chaudfontaine gaan (mocht hij de keuzes hebben)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie