Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

TenZNL schreef: wo 31 augustus 2022, 13:25 In Solden ook hele groepen...gewoon in lycra al dan niet icm een fullface en kniebeschermers :~
Ook op de rode Olweite line maar in 99% van de gevallen staan die mensen dan ook met enige regelmaat stil staan om bij te komen van het gestuiter of zit je erachter te wachten tot je ze een keer kan passeren. Dus ja je kan bijna overal naar beneden rijden maar hoe je naar beneden rijd en de beleving word naast de rijder ook voor een deel bepaald door je fiets.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

100mm hoeft overigens het probleem niet te zijn. Ten tijde dat 4X nog een WorldCup discipline was vaak genoeg die fietsen (in de regel hardtail met 80/100mm) op bijv. de Winterberg DH gezien, tegen snelheden die de gemiddelde DH huurfiets niet bij hield. Phil Atwill heeft er zelfs ooit eentje gebruikt tijdens de training van de Leogang WorldCup...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dennis17e schreef: wo 31 augustus 2022, 13:39 Ook op de rode Olweite line maar in 99% van de gevallen staan die mensen dan ook met enige regelmaat stil staan om bij te komen van het gestuiter of zit je erachter te wachten tot je ze een keer kan passeren. Dus ja je kan bijna overal naar beneden rijden maar hoe je naar beneden rijd en de beleving word naast de rijder ook voor een deel bepaald door je fiets.
cheeta schreef: wo 31 augustus 2022, 13:50 100mm hoeft overigens het probleem niet te zijn. Ten tijde dat 4X nog een WorldCup discipline was vaak genoeg die fietsen (in de regel hardtail met 80/100mm) op bijv. de Winterberg DH gezien, tegen snelheden die de gemiddelde DH huurfiets niet bij hield. Phil Atwill heeft er zelfs ooit eentje gebruikt tijdens de training van de Leogang WorldCup...
Zeker, dat bedoelde ik ook. Rider-skills is ook een (groot) dingetje.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn recente ervaring;
In PDS een middagje op mn LTHT gereden(140mm, 66° en 29*2.6 /27.5*2.8 dus géén XC HT)
Gewoon om te proberen.
Vrienden hadden me gewaarschuwd dat PDS op de HT een zware kluif zou worden.
Laatste keer op de HT was in Saalbach, alweer een paar jaar geleden, maar dat ging goed.
.
En dat ging best hoor (Morzine Pleney)
Maar op sommige trails zijn er stukken waar je snelheid wilt/kunt/moet maken, en dan kom je wel sneller aan het eind van de mogelijkheden van de fiets.
Ik herinner me dat ik af en toe even iedereen heb laten passeren omdat ik de boel ophield.
Uiteindelijk kom je behoorlijk door elkaar geschud beneden.
Tenzij je erg rustig doet.
Maar in een bikepark ben je dan toch "de enige" die zo rustig rijdt, dus iedereen zit in je nek te hijgen.
Grotere sprongen en drops worden een probleempje, gewoon omdat je moeite hebt om de juiste snelheid te maken.
Zolang er chikenruns zijn kan je er omheen, maar die gast die achter je zit te wachten pakt die jump om jou in te halen.
Dit zal natuurlijk per park en per trail verschillen, maar af en toe is het verre van ideaal. En soms is het goed te doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik bedoelde een XC fiets (zal wel niet goed opgelet hebben met typen).

Het zal dan voornamelijk om flowtrails gaan omdat ik ook wel snap dat het grovere werk echt wel om wat anders vraagt.

Ik heb er nu flats om zitten omdat ik hem vaak als daily even meepak, maar het plan is om binnenkort eens Mook te gaan rijden met flats erop.

Voorgaande keren met spd gedaan en dan neem je toch iets minder risico.

Maar misschien is een fiets huren bij een bikepark dan sowieso een beter idee.

Die voorrem vervang ik een dezer dagen nog wel.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 31 augustus 2022, 16:32 Mijn recente ervaring;
In PDS een middagje op mn LTHT gereden(140mm, 66° en 29*2.6 /27.5*2.8 dus géén XC HT)
Gewoon om te proberen.
Vrienden hadden me gewaarschuwd dat PDS op de HT een zware kluif zou worden.
Laatste keer op de HT was in Saalbach, alweer een paar jaar geleden, maar dat ging goed.
.
En dat ging best hoor (Morzine Pleney)
Maar op sommige trails zijn er stukken waar je snelheid wilt/kunt/moet maken, en dan kom je wel sneller aan het eind van de mogelijkheden van de fiets.
Ik herinner me dat ik af en toe even iedereen heb laten passeren omdat ik de boel ophield.
Uiteindelijk kom je behoorlijk door elkaar geschud beneden.
Tenzij je erg rustig doet.
Maar in een bikepark ben je dan toch "de enige" die zo rustig rijdt, dus iedereen zit in je nek te hijgen.
Grotere sprongen en drops worden een probleempje, gewoon omdat je moeite hebt om de juiste snelheid te maken.
Zolang er chikenruns zijn kan je er omheen, maar die gast die achter je zit te wachten pakt die jump om jou in te halen.
Dit zal natuurlijk per park en per trail verschillen, maar af en toe is het verre van ideaal. En soms is het goed te doen.
Maar dat was dan wel de blauwe in Pleney neem ik aan?
De wortelpartijen op de zwarte lijken me echt een hel op een XC fiets.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Alles kan, maar of je ook lol hebt??? Daar heb ik echt sterke twijfels over, je zal behoorlijk door elkaar worden geschud op een hardtail XC fiets
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar dat was dan wel de blauwe in Pleney neem ik aan?
De wortelpartijen op de zwarte lijken me echt een hel op een XC fiets
Rood, die onder/naast de.lift en zwart.
Het was ook geen XC fiets :wink:
Maar dat was ook genoeg, terug naar het appartement en de FS opgehaald.

Op een XC fiets kan je de blauwe Familie lijn afrollen. Moet je onderweg wel opletten niet per ongeluk de zwarte op te rijden :o
Maar dat geldt voor meer plaatsen.
De layout van de blauwe trails is niet mijn ding, eindeloos draaien en keren, maar je leert wel vlot met de jumpjes omgaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da's die rode met die flinke double aan het begin zeker? Super8, meen ik?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ben de naam ff kwijt, maar klinkt wel bekend. Hij gaat zigzag langs de Pleney lift naar beneden.
Op de HT sowieso de grote sprongen via de chickenways :wink:
Aan het eind kan je een stukje zwart mee pikken.

Op de HT kan je best een afdaling maken, misschien wel een hele dag.
Ligt aan de HT, jezelf en het park.
Maar mn vrienden hadden gelijk, het is leuker op een FS en waarschijnlijk (zeker) had ik het niet een week volgehouden op de HT
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zaterdag Green Hill geweest. Echt heel tof park! Heel andere sfeer ook dan WB/Will
:-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Gopro thuis gelaten deze keer ?
Wij gaan over 2 weken Greenhill ook ff checken, op youtube zien die jumpline`s dr best stevig uit zeg maar, hoe ging dat met jullie groep ?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

marcomtb1972 schreef: di 6 september 2022, 08:33 Gopro thuis gelaten deze keer ?
Wij gaan over 2 weken Greenhill ook ff checken, op youtube zien die jumpline`s dr best stevig uit zeg maar, hoe ging dat met jullie groep ?
Nee GoProtje was mee :winkie:

Ja er zijn flinke jump lines maar je kan overal omheen hoor. Moet zeggen dat de tables mij redelijk goed afgingen, ze zijn soms wel hoog en steil maar straffeloos te doen.
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

MVMVML schreef: ma 5 september 2022, 18:56 Zaterdag Green Hill geweest. Echt heel tof park! Heel andere sfeer ook dan WB/Will
:-q
Ga de 23e die kant op, i.c.m. Winterberg. Heel veel zin in! Zijn er nog apres bikes aan te raden in Green Hill en Winterberg? :bier:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

JLWE schreef: di 6 september 2022, 11:57
MVMVML schreef: ma 5 september 2022, 18:56 Zaterdag Green Hill geweest. Echt heel tof park! Heel andere sfeer ook dan WB/Will
:-q
Ga de 23e die kant op, i.c.m. Winterberg. Heel veel zin in! Zijn er nog apres bikes aan te raden in Green Hill en Winterberg? :bier:
In het dorp van Winterberg wel het een en ander für einen herzhaften Schluck. Verwacht niet veel van de omgeving van Green Hill want dat ist ziemlich in der Mitte von Nirgendwo.

Green Hill heeft een terrasje en soort van feestruimte op het eigen terrein maar ik heb daar niet veel zien gebeuren. Zou best kunnen dat zij met het park sluiten.
Ja, doei !
Plaats reactie