Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Iemand van hier ervaring met de bikeparken in de Harz: Hahnenklee/Schulenberg/St. Andreasberg/Braunlage? Wil er een weekend aan spenderen daar.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 16:01 Iemand van hier ervaring met de bikeparken in de Harz: Hahnenklee/Schulenberg/St. Andreasberg/Braunlage? Wil er een weekend aan spenderen daar.
Vorig jaar er 2 weekenden geweest, alleen Schulenberg niet gedaan. De andere 3 wel en zijn allen erg leuk! 👌
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

azazel schreef: vr 31 juli 2020, 16:32
Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 16:01 Iemand van hier ervaring met de bikeparken in de Harz: Hahnenklee/Schulenberg/St. Andreasberg/Braunlage? Wil er een weekend aan spenderen daar.
Vorig jaar er 2 weekenden geweest, alleen Schulenberg niet gedaan. De andere 3 wel en zijn allen erg leuk! 👌
:-q

Nog tips qua overnachten?
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 16:42
azazel schreef: vr 31 juli 2020, 16:32

Vorig jaar er 2 weekenden geweest, alleen Schulenberg niet gedaan. De andere 3 wel en zijn allen erg leuk! 👌
:-q

Nog tips qua overnachten?
Toen een appartement genomen voor 3 overnachtingen in Braunlage.
Was destijds erg goedkoop en alles bij de hand. https://auszeit-im-harz.de/braunlage/
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 16:01 Iemand van hier ervaring met de bikeparken in de Harz: Hahnenklee/Schulenberg/St. Andreasberg/Braunlage? Wil er een weekend aan spenderen daar.
Zekers, paar keer geweest. Erg mooi gebied. Vond Schulenberg veruit het leukste park, meeste uitdaging en diversiteit, mooiste omgeving, dus die zou ik zeker meepakken.

Edit: wel met een vrij gare lift, neem wat binnenband en ducktape mee om je stuur en zadelpen mee in te pakken.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: vr 31 juli 2020, 14:41 Ook op de zwarte natural trails geweest? Bike Patrol, Cha-nada, Gueps etc. Da’s inderdaad andere koek.
Komatrautrail vonden we de leukste van de zwarte trails.
Vandaag in Les Gets wel, was een oude trail geloof ik. Eeerg steil en wortelachtig, met een doormidden gebroken brug ook erin.
En daarna de zwarte omlaag richting de lift. Die waren echt super.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@,DaanJ en Azazel, dank voor de tips. :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dice Oldskool schreef: vr 31 juli 2020, 16:01 Iemand van hier ervaring met de bikeparken in de Harz: Hahnenklee/Schulenberg/St. Andreasberg/Braunlage? Wil er een weekend aan spenderen daar.
MSB-X-Trail: IMO de beste, leuk speelpark, fantastische nieuwe enduroline. Wel redelijk kort.

Hahnenklee: Ruwer, Racetrack is waarschijnlijk de moeite waard als je van zwarte flowtrails houdt. Ik durf er niet af. Freeride is erg leuk, evenals Downhill. Er ligt rechts van de ingang van de racetrack nog een niet gemarkeerde enduro trail (maar wel met startbord en linten). Die is behoorlijk tof. Je vindt hem bij een rare enorme katapult waarop toeristen foto's kunnen maken alsof ze zichzelf van de berg afschieten.

Braunlage: Niet echt de moeite waard, lijkt in een tussenjaar te zitten waarin de meeste trails gesloopt zijn. Een paar weken terug was er 1,5 trail open. Die (freeride) is wel fantastisch dus voor een ochtendje de moeite waard.

Schulenberg: Van iedereen gehoord dat dit het beste bikepark is maar ik was er door de weeks en alleen in weekend open.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Thanks @Makkelijk. :-q
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Schulenberg vind ik by far het leukste park. Leukste sfeertje en gaafste trails.

St. Andreasberg vond ik maar saai en weinig uitdagend, maar lees nu iets over een endurolijntje.

Hahneklee. Redelijk oké park, met wel wat variatie. Lift was laatste keer dat ik er was wel tergend langzaam (trailrunner die de berg op rende onder de lift was sneller boven).

Braunlage is wat vergane glorie inmiddels denk ik. Lift duurt 20 minuten, trails moet je goed je best doen om met beetje vaart (zonder bijtrappen) beneden te komen. Vind de trails daarentegen wel erg leuk (veel, heel veel wortels).

Disclaimer: bovenstaande is gebaseerd op meerdere bezoeken, laatste daarvan echter 3 jaar geleden.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Braunlage was gaaf toen ze dag kaarten hadden een jaar of 10 geleden voor 25 euro toen reed ik daar elke dag 35 runs non stop,maar voor Braunlage moet je eigenlijk komen voor de DH Race track knap weg 15 a 20 minuten DH track voor de diehard downhillers.Ik reed toen de gewone DH track & Freeride trail
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik vind een rockgarden leuk maar zo'n next level rockgarden daar stap ik voor af. Jumplines heb ik ook niets mee. Ik moet het hebben van kleine sprongetjes, wortels, "normale rockgardens" en verder vooral de wielen aan de grond houden en lijnen kiezen. Van wat ik nu zo'n beetje online gezien heb zou Hahnenklee wel eens voor mij perfect zijn. Die staat iig op het lijstje, de tweede ga ik nog over nadenken.

Bedankt voor de reacties tot zover. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Trekrules schreef: di 4 augustus 2020, 12:25 Braunlage was gaaf toen ze dag kaarten hadden een jaar of 10 geleden voor 25 euro toen reed ik daar elke dag 35 runs non stop,maar voor Braunlage moet je eigenlijk komen voor de DH Race track knap weg 15 a 20 minuten DH track voor de diehard downhillers.Ik reed toen de gewone DH track & Freeride trail
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Da's een serieuze ja. Goede lijnkeuze erg belangrijk! :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Die zou bij mij in dit geval bestaan uit de fiets op de schouder nemen en te voet verder gaan geloof ik..! (qua trailkeuze sluit ik me aan bij Dice :winkie: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Dice Oldskool schreef: di 4 augustus 2020, 13:33 Ik vind een rockgarden leuk maar zo'n next level rockgarden daar stap ik voor af. Jumplines heb ik ook niets mee. Ik moet het hebben van kleine sprongetjes, wortels, "normale rockgardens" en verder vooral de wielen aan de grond houden
Échte mannen, van het kaliber staand plassen bijvoorbeeld, die zouden niet zo zeuren :bier:
Ja, doei !
Plaats reactie