Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Deze week 2x naar Willingen geweest. Persoonlijk vind ik de verbouwing van de Freeride, het tweede deel, geen verbetering. Dat stuk had juist wel iets vond ik, maar nu is het ordinaire Jumpline geworden. Tja daar word ik nu zo langzamerhand net te oud voor.... :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zag wel een hoop grote vuurkorven bij GH dus denk dat die in de avond wel aangaan. Zat 1 restaurant/terras naast de lift.
In Wberg zit zat. Big Mountain is prima lompe burgers en witbier klappen :winkie:
Jeroen90
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 28 juni 2020, 15:48

Wij gaan over 2 weken nog een weekendje naar Winterberg.
Nu twijfel ik om een dag Willingen of Green Hill te doen. Willingen en Winterberg zijn we al vaker geweest, Green HIll dus nog nooit.

Van de filmpjes die ik veel zie van Green Hill lijkt het alsof er alleen maar jump lijnen zijn. Nu is dat juist iets wat wij totaal niet zoeken en liever rotsen/wortels zien. Kunnen we dan beter naar Green Hill of Willingen gaan?

Bijvoorbeeld Lac Blanc/La Bresse afgelopen zomer was perfect.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Gewoon naar Green Hill gaan, is genoeg technisch te rijden!
Ik heb een hekel aan jumplines, doe liever zwarte tech-tracks en ik heb me er echt vermaakt. Oke, het is geen Lac Blanc of Chatel, maar ik vind het knap wat ze er van hebben kunnen maken.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Jeroen90 schreef: di 20 september 2022, 22:43 Wij gaan over 2 weken nog een weekendje naar Winterberg.
Nu twijfel ik om een dag Willingen of Green Hill te doen. Willingen en Winterberg zijn we al vaker geweest, Green HIll dus nog nooit.

Van de filmpjes die ik veel zie van Green Hill lijkt het alsof er alleen maar jump lijnen zijn. Nu is dat juist iets wat wij totaal niet zoeken en liever rotsen/wortels zien. Kunnen we dan beter naar Green Hill of Willingen gaan?

Bijvoorbeeld Lac Blanc/La Bresse afgelopen zomer was perfect.
Wij waren afgelopen vrijdag op Greenhill voor de 1e maal, het had de dagen ervoor veel geregend, daardoor waren de rots / wortel trails erg glad, de ondergrond word dan vette klei, wel goed om je spike banden uit te laten en je bochten techniek te trainen :winkie: na een paar runs zie je dr uit als een rollende modder bal :-{ Wij hebben tussen de buien door evengoed een top dagje gehad, jumpline Bounche en Flow is erg tof. Wij gaan zeker terug in 2023.

Als het erg nat is kan je volgens mij beter naar Willingen gaan, daar blijven alle trails open, in Winterberg gaan de trails met houten elementen allemaal dicht, en dan doe je wel heel veel dezelfde korte runs. Suc6 en enjoy.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 919
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Gisteren voor het eerst naar Green Hill geweest. Wat een vet park is dat. Echt een toevoeging op Winterberg en Willingen. Super gave lijnen en dikke jumps 8)
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Zaterdag ook voor het eerst naar Green Hill geweest. Kan helemaal beamen dat het een toffe aanwinst is voor zowel liefhebbers van technische trails als jumplines.

Hou zelf meer van dat laatste maar vind een beetje technische challenge wel leuk. En die krijg je als je via de rode trail naar de jumplines gaat, zeker in de regen.

Think Bold, Jukebox, Mile High Club, Bounce & Blow vond ik erg toffe lijnen. Die Jukebox wordt wel heel greasy als het nat is, op de rest had je daar minder last van.

De volgende dag twijfel. Rest van het park af maken of Winterberg. Het werd Winterberg en voor de afwisseling was dat ook weer top. Blijft er nog wat te doen voor de volgende keer :-D
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

jorrit-dh schreef: di 27 september 2022, 20:57 Zaterdag ook voor het eerst naar Green Hill geweest. Kan helemaal beamen dat het een toffe aanwinst is voor zowel liefhebbers van technische trails als jumplines.

Hou zelf meer van dat laatste maar vind een beetje technische challenge wel leuk. En die krijg je als je via de rode trail naar de jumplines gaat, zeker in de regen.

Think Bold, Jukebox, Mile High Club, Bounce & Blow vond ik erg toffe lijnen. Die Jukebox wordt wel heel greasy als het nat is, op de rest had je daar minder last van.

De volgende dag twijfel. Rest van het park af maken of Winterberg. Het werd Winterberg en voor de afwisseling was dat ook weer top. Blijft er nog wat te doen voor de volgende keer :-D
Hij was zeker fijn 👌
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Green Hill Bikepark, Daar zijn ik en een maatje vorige week zaterdag naar toe gegaan, eerste keer echt bikepark. Met frisse moed, amper ervaring gingen we op pad. Ik met een schattige LT hardtail en mijn maat met zijn volledig geveerde machine. Het leek me leuk te GoPro aan de helm te plakken, daarvan heb ik een compilatie filmpje gemaakt van de de funs & fails. Gemaakt doordat ik het leuk vind, dus leuk hier te delen en mij een keer of 9 zien om te vallen.
We zijn gestart met rustig aan de kalme lijnen te verkennen waarna het even flink is gaan regenen. Toch verder gegaan en langzaam naar de moeilijkere lijnen toegewerkt. De regenbui van eerder maakte dat extra uitdagend, ik denk dat dat wel te zien is (Overigens reed ik voor het eerst op klikpedalen -slim! Maar wel lachen). Toch maar de gewone er weer op gezet maar de vermoeidheid van de reis en al gemaakte rides/fails hakten wel aardig in mijn lijfje dus nog wat glijpartijtjes onderweg, maar we hebben werelds plezier gehad. en gaan zeker vaker. Anyway, enjoy! It's just for fun 🙂



(als het niet de bedoeling is dat ik dit post hoor ik het graag dan pas ik het aan) :-q
Shit Shed Builds 8)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 919
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

FLOiAM schreef: do 6 oktober 2022, 13:18 Green Hill Bikepark, Daar zijn ik en een maatje vorige week zaterdag naar toe gegaan, eerste keer echt bikepark. Met frisse moed, amper ervaring gingen we op pad. Ik met een schattige LT hardtail en mijn maat met zijn volledig geveerde machine. Het leek me leuk te GoPro aan de helm te plakken, daarvan heb ik een compilatie filmpje gemaakt van de de funs & fails. Gemaakt doordat ik het leuk vind, dus leuk hier te delen en mij een keer of 9 zien om te vallen.
We zijn gestart met rustig aan de kalme lijnen te verkennen waarna het even flink is gaan regenen. Toch verder gegaan en langzaam naar de moeilijkere lijnen toegewerkt. De regenbui van eerder maakte dat extra uitdagend, ik denk dat dat wel te zien is (Overigens reed ik voor het eerst op klikpedalen -slim! Maar wel lachen). Toch maar de gewone er weer op gezet maar de vermoeidheid van de reis en al gemaakte rides/fails hakten wel aardig in mijn lijfje dus nog wat glijpartijtjes onderweg, maar we hebben werelds plezier gehad. en gaan zeker vaker. Anyway, enjoy! It's just for fun 🙂

YouTube klik

(als het niet de bedoeling is dat ik dit post hoor ik het graag dan pas ik het aan) :-q
Leuk filmpje had hem ook al op mtb praat gezien :-q

Ik denk alleen dat de val partijen niet perse door je klik pedalen komen. Ik heb onder zelfde omstandigheden daar gefietst en had er geen last van. Ik denk dat het meer aan de lijnkeuze ligt. Het zijn namelijk offcamber bochten. En als je daar omhoog stuurt ga je glijden :winkie:
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Sabai schreef: do 6 oktober 2022, 17:00 Ik denk alleen dat de val partijen niet perse door je klik pedalen komen. Ik heb onder zelfde omstandigheden daar gefietst en had er geen last van. Ik denk dat het meer aan de lijnkeuze ligt. Het zijn namelijk offcamber bochten. En als je daar omhoog stuurt ga je glijden :winkie:
Goeie tip, dankjewel! Het is inderdaad dat dit soort rijden nieuw is voor me. Dikke kans dat ik de verkeerde techniek inzet.
Hopelijk gaan we meer ervaring opdoen :-q
Shit Shed Builds 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je stuur gaat constant heen en weer in de bochten. Dus in de bocht maakt je 5 zigzagjes. Dat vraagt telkens extra grip, die er soms niet is. (vooral als je misschien ook de voorrem nog een beetje gebruikt in de bocht)
Probeer vloeiender te rijden.
Waarschijnlijk heeft het met kijken te maken. Kijk verder vooruit en in de bochten kijk je de bocht in / de bocht door.
Heb je een motorrijbewijs? Dan weet je wat ik bedoel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

FLOiAM schreef: do 6 oktober 2022, 19:35
Sabai schreef: do 6 oktober 2022, 17:00 Ik denk alleen dat de val partijen niet perse door je klik pedalen komen. Ik heb onder zelfde omstandigheden daar gefietst en had er geen last van. Ik denk dat het meer aan de lijnkeuze ligt. Het zijn namelijk offcamber bochten. En als je daar omhoog stuurt ga je glijden :winkie:
Goeie tip, dankjewel! Het is inderdaad dat dit soort rijden nieuw is voor me. Dikke kans dat ik de verkeerde techniek inzet.
Hopelijk gaan we meer ervaring opdoen :-q
Yup, ontspannen rijden, goed kijken en lijnen rijden. Wij (mini-me en ik) reden vd zomer in hoosbuien daar op een zeiknatte trail, spekglad maar evengoed ook dikke pret.

https://gopro.com/v/m0l2QZpoo77qO
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Wanneer ik je echter zo bezig zie (ik ben ook niet de grootste held) dan ben ik blij dat ik flats heb, toch een stuk makkelijker weer starten na een val of oops momentje.
Pieter O
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 12 juni 2020, 11:44
Mijn mountainbike: Bird Aeris AM9

Woensdag en donderdag met mijn zoon naar Winterberg geweest. Was enorm genieten! Onze favoriet was de Freeride.

Vrijdag nog kort naar Willingen geweest. Was onze eerste keer. We hebben eigenlijk alleen de Freeride gereden en vanwege de afsluiting van het laatste stuk, Flow Country als afsluiter.

In de eerste run werd ik enorm verrast door een kombocht vlak na een sprong. Ik ben daar dus overheen gegaan en heb daar ongewild wat bosgrond gegeten...
Is anderen dit "aparte" stuk ook opgevallen, of ligt het puur aan mijn eigen capaciteiten?
Plaats reactie