Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

mud mate schreef: ma 18 oktober 2021, 19:55 Ik denk zeker een wijs besluit. Als je het gevoel hebt dat het niet gaat, dan is dat meestal ook zo en je wil de winter echt niet revalideren. Die pret heb ik al, maar het heeft mij zeker nog een hoop Bikepark dagen gekost...
Zat s ochtends al toen de gewonde eerder terugging "moet ik eigenlijk ook niet meegaan?" en waar ik normaal in de lift al voorpret heb zat ik nu alleen maar te piekeren of het wel zo verstandig was om die zwarte track te gaan rijden. Nou ja 1 rondje waar ik de dag ervoor met gemak er overheen vloog en ik nu overal zat te remmen wist ik het zeker: dit gaat fout.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ma 18 oktober 2021, 20:03
MVMVML schreef: ma 18 oktober 2021, 10:38 .

Afgelopen bikeparkseizoen hebben we echt veel gereden, vele malen Ferme Libert, Willingen, Winterberg, Hurtgenwald, Les Gets, Avoriaz, Morzine etc en als afsluiter Lac Blanc. 4 man het ziekenhuis in met breuken, vond het wel ff best om dit jaar niet in het ziekenhuis te belanden op de laatste dag :winkie:
Mooi lijstje bij elkaar gereden. Gisteren kwamen jullie nog ter sprake in de lift naar boven. Ik had op FB gezien dat er wat gebeurt was met 1 van jullie. Onze conclusie was dat jullie elkaar de kop gek maken elk weekend. :winkie:
Whaha. Nee dat valt echt wel mee. Niemand zit echt te pushen dingen te doen die je niet wilt. Alleen we rijden wel best veel en ook wel best brute dingen laatste tijden, dus ja, meer kans op den crash ook. :wink:

Plus overschatten sommigen zichzelf wel eens waaronder ikzelf, want ik ga er tegenwoordig vanuit dat zwarte trails gewoon gereden kunnen worden, ongeacht hoe bruut ze zijn, maar er zit erg veel verschil tussen zwart in bv een park als Willingen en Lac Blanc....
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ja of ik doe juist voorzichtig door de chickenrun te nemen. En dan gaat het mis :~
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Sabai schreef: zo 17 oktober 2021, 22:17
StephanS schreef: zo 17 oktober 2021, 21:50

Ik heb die regio voor volgend jaar ook op de planning. Is Lac Blanc leuk voor meerdere dagen of is 1 dag genoeg?
Je kan je er prima meerdere dagen vermaken. En er zijn ook mega veel drops en jumps. Alleen wel eerst goed kijken want bij veel zie je niet wat erna komt bij het aanrijden. Soms denk je wow en dan stelt het niks voor en soms denk je ah dat kan wel en blijkt het een drop van 1,5m te zijn.
Lac Blanc is zeker vet. Afgelopen zomer ontdekt. We gingen voor La Bresse, om Lac Blanc "er bij" te doen, maar mss vond ik laatstgenoemde wel leuker. Ik vond juist dat de drops en jumps uitstekend aangegeven stonden, met een lijntje in de kleur van de moeilijkheidsgraad voordat je erop rijdt.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

38x10 schreef: wo 20 oktober 2021, 08:06
Sabai schreef: zo 17 oktober 2021, 22:17

Je kan je er prima meerdere dagen vermaken. En er zijn ook mega veel drops en jumps. Alleen wel eerst goed kijken want bij veel zie je niet wat erna komt bij het aanrijden. Soms denk je wow en dan stelt het niks voor en soms denk je ah dat kan wel en blijkt het een drop van 1,5m te zijn.
Lac Blanc is zeker vet. Afgelopen zomer ontdekt. We gingen voor La Bresse, om Lac Blanc "er bij" te doen, maar mss vond ik laatstgenoemde wel leuker. Ik vond juist dat de drops en jumps uitstekend aangegeven stonden, met een lijntje in de kleur van de moeilijkheidsgraad voordat je erop rijdt.
Oh dat is mij niet eens opgevallen. :lol:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: wo 20 oktober 2021, 08:30
38x10 schreef: wo 20 oktober 2021, 08:06

Lac Blanc is zeker vet. Afgelopen zomer ontdekt. We gingen voor La Bresse, om Lac Blanc "er bij" te doen, maar mss vond ik laatstgenoemde wel leuker. Ik vond juist dat de drops en jumps uitstekend aangegeven stonden, met een lijntje in de kleur van de moeilijkheidsgraad voordat je erop rijdt.
Oh dat is mij niet eens opgevallen. :lol:
Hmm ja dat had jullie wellicht wat kwetsuren kunnen besparen dan. ;)

Hoe is het nu inmiddels met de geblesseerden eigenlijk?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: wo 20 oktober 2021, 09:19
MVMVML schreef: wo 20 oktober 2021, 08:30
Oh dat is mij niet eens opgevallen. :lol:
Hmm ja dat had jullie wellicht wat kwetsuren kunnen besparen dan. ;)

Hoe is het nu inmiddels met de geblesseerden eigenlijk?
Morgen pas plek bij de orthopedische afdeling vh ziekenhuis :roll: En eigenlijk pas volgende week dinsdag dat ze hem wilden laten komen...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: di 19 oktober 2021, 08:49 Plus overschatten sommigen zichzelf wel eens waaronder ikzelf, want ik ga er tegenwoordig vanuit dat zwarte trails gewoon gereden kunnen worden, ongeacht hoe bruut ze zijn, maar er zit erg veel verschil tussen zwart in bv een park als Willingen en Lac Blanc...
Ik neem aan dat je een trail begint met wat reserve ingebouwd, onafhankelijk vd kleur, dan hoef je niet gelijk op je bakkes te gaan toch?
Ik rij weinig in bikeparks dus als ik ga biken in het buitenland hou ik overal rekening mee en rij je zeker de eerste run met genoeg reserve voor een bail-out. Van het voorjaar reed ik toevallig "black line* in Winterberg na dagen van stevige regen, ik kwam op t gemakje beneden (meer Trial/Enduro style dan DH :wink: ) maar begreep van locals dat de trail er toen veel lastiger bij lag dan "normaal"
Uiteraard zitten er ook nog verschillen tussen gebieden hoe iets geclassificeerd is ...... en ook wat de consequenties van een val zijn.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 20 oktober 2021, 09:45
MVMVML schreef: di 19 oktober 2021, 08:49 Plus overschatten sommigen zichzelf wel eens waaronder ikzelf, want ik ga er tegenwoordig vanuit dat zwarte trails gewoon gereden kunnen worden, ongeacht hoe bruut ze zijn, maar er zit erg veel verschil tussen zwart in bv een park als Willingen en Lac Blanc...
Ik neem aan dat je een trail begint met wat reserve ingebouwd, onafhankelijk vd kleur, dan hoef je niet gelijk op je bakkes te gaan toch?
Ik rij weinig in bikeparks dus als ik ga biken in het buitenland hou ik overal rekening mee en rij je zeker de eerste run met genoeg reserve voor een bail-out. Van het voorjaar reed ik toevallig "black line* in Winterberg na dagen van stevige regen, ik kwam op t gemakje beneden (meer Trial/Enduro style dan DH :wink: ) maar begreep van locals dat de trail er toen veel lastiger bij lag dan "normaal"
Uiteraard zitten er ook nog verschillen tussen gebieden hoe iets geclassificeerd is ...... en ook wat de consequenties van een val zijn.
Ja meestal moet ik wel echt ff inkomen hoor, door eerst de makkelijkere tracks te nemen. Gebeurde nu hier ook, alleen het slachtoffer ging naar eigen zeggen te hard de 1e run na 2 maanden niet op zo iets gefietst te hebben... :-{
Moet wel zeggen dat groen in Lac Blanc geen groen in Winterberg is, maar het was geen moeilijke of gevaarlijke track. De val was ook niet extreem, gewoon domme pech.

De blackline in Winterberg vind ik kut als hij zeiknat is vanwege de spekgladheid vd wortels ja.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: wo 20 oktober 2021, 09:41
Wiel-Maat schreef: wo 20 oktober 2021, 09:19

Hmm ja dat had jullie wellicht wat kwetsuren kunnen besparen dan. ;)

Hoe is het nu inmiddels met de geblesseerden eigenlijk?
Morgen pas plek bij de orthopedische afdeling vh ziekenhuis :roll: En eigenlijk pas volgende week dinsdag dat ze hem wilden laten komen...
Whoa :o dat is ff een oefening in geduld dan... hopelijk daarna spoedig herstel, want het is al zuur genoeg lijkt me.
Maartenvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 augustus 2020, 20:48
Mijn mountainbike: Canyon Spectral

Willem Altes schreef: zo 17 oktober 2021, 18:22
Maartenvb schreef: vr 15 oktober 2021, 18:49 Ik was maandag in Winterberg en voor het eerst de Loose Lee gereden. Halverwege moeten stoppen omdat ik kotsmisselijk was… Iemand hier ook last van? Zou een reispilletje helpen?
Op de site van apotheek over reispilletjes:
autorijden?
Het kan gevaarlijk zijn aan het verkeer deel te nemen als u dit medicijn gebruikt. Dit komt door bijwerkingen, zoals sufheid, slaperigheid, vermoeidheid, duizeligheid, verminderde coördinatie en dubbelzien.
Volgens mij is dit soort draaierigheid deels trainbaar. Dansers die pirouettes draaien (of de Weense wals) bouwen dat ook op.
Dank voor jullie reacties! Reispilletje is dus duidelijk geen optie. Ik zal de volgende keer iig wat beter door de bocht kijken en het rustig opbouwen. bob. heeft misschien wel gelijk dat ik teveel op mijn voorwiel gefocust was en beter vooruit moet kijken. Hopelijk gaat het dan beter, baalde er namelijk wel van!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Maartenvb schreef: wo 20 oktober 2021, 10:49 . bob. heeft misschien wel gelijk dat ik teveel op mijn voorwiel gefocust was en beter vooruit moet kijken. Hopelijk gaat het dan beter, baalde er namelijk wel van!
Buiten het feit om of het helpt tegen misselijkheid moet je altijd de bocht inkijken en nooit je focus op je voorwiel hebben.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Dice Oldskool schreef: do 21 oktober 2021, 12:25
Maartenvb schreef: wo 20 oktober 2021, 10:49 . bob. heeft misschien wel gelijk dat ik teveel op mijn voorwiel gefocust was en beter vooruit moet kijken. Hopelijk gaat het dan beter, baalde er namelijk wel van!
Buiten het feit om of het helpt tegen misselijkheid moet je altijd de bocht inkijken en nooit je focus op je voorwiel hebben.
Precies dat.

Het is een van de technieken om een bocht goed te nemen. Voor bochtentechniek heb ik altijd veel gehad aan dit filmpje van Fabien Barel, een goeie uitleg waarin wat Dice noemt ook aan bod komt. :-q
Plaats reactie