Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: di 7 juli 2020, 14:26
MVMVML schreef: di 7 juli 2020, 10:03 Moet je in de rij niet? Toen wij er paar weken geleden waren moest een mondkapje nog niet maar was een full face voldoende. Maar die moest dan ook in de rij op.
Jawel, Kermit kreeg 2 weken terug op z`n flikker van de liftbediende omdattie geen kapje op had. Tegen mij werd (heel de dag) nix gezegd, mss omdat mijn FF gaas in het kinstuk heeft. In de lift zelf deden veel gasten de helm wel gewoon af, was geen probleem.
Je moet mondkapje EN full face op in de rij?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: di 7 juli 2020, 14:27
TenZNL schreef: di 7 juli 2020, 14:26
Jawel, Kermit kreeg 2 weken terug op z`n flikker van de liftbediende omdattie geen kapje op had. Tegen mij werd (heel de dag) nix gezegd, mss omdat mijn FF gaas in het kinstuk heeft. In de lift zelf deden veel gasten de helm wel gewoon af, was geen probleem.
Je moet mondkapje EN full face op in de rij?
Jep.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Ik ben van plan om aanstaande vrijdag naar Winterberg te gaan als het een beetje droog blijft. Nog meer mensen die er dan zijn?
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Tjoentje schreef: zo 5 juli 2020, 22:59 Ook verbaasde me hoe vlak en kortzichtig sommige mensen zijn. Vooral de groep Nederlanders die me probeerde belachelijk te maken, omdat ik met mijn “hardtail” na een bikepark ga...
Paar weken geleden ook voor eerste keer de agressieve HT (130mm) mee naar Willingen. (Whyte 905)
Dat beviel eigenlijk best prima t.o.v. mijn YT Capra Enduro. (180mm) En ze lachen niet als je ze gemakkelijk bijhoudt. :winkie:
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

julie schreef: do 2 juli 2020, 22:19 Persoonlijk vind ik de blauwe "Barrage" makkelijker dan de blauwe "Chitelets" in La Bresse.
full face helm is inderdaad verplicht trouwens.
1e dagje La Bresse zit erop. Leuk! Chitelet vond ik makkelijker dan Barrage (het eerste deel dan, de onderste helft was of afgezet, of slecht aangegeven??), Barrage vond ik echter leuker, ondanks (of dankzij?) het feit dat ik bovenin meerdere keren per ongeluk het zwarte lijntje pakte. Donderdag weer, maar dan met de mini-me. Ik kon een dikke (maatje 20"!!!) fully voor hem huren, alleen al daarom is het avontuur voor hem al voor de helft geslaagd.
tiewrap schreef:
Heel wijs dus van pappa om ze 1x de groene lijn af te sturen, om daarna zelf de hele dag te gaan shredden.
Zo kunnen ze nog even tegen je op kijken :bier:
Haha, vandaag was 'ie al enigszins teleurgesteld dat papa de roadgap onder de lift niet sprong, dus ik maak me geen illusies.. :oops:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

38x10 schreef: di 7 juli 2020, 20:001e dagje La Bresse zit erop.
Zijn er nog speciale regels aan te houden in La Bresse? (morgen dagje op en neer)

Onderste deel van Chitelet is de singletrack langs de rivier? Da's het moeilijke deel....
Zwart voor de eerste wegkruizing is goed te doen, zitten stukken in waar je #$$#@$ nog moet bijtrappen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mondkapje mee als je in het restaurant iets wil bestellen, verder niks eigenlijk.

Waar zit die afslag omlaag van die Chitelet dan? Ik kwam ergens halverwege terug op groen, en zag daarna geen splitsing naar blauw meer :-?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

StephanS schreef: di 7 juli 2020, 16:07 Ik ben van plan om aanstaande vrijdag naar Winterberg te gaan als het een beetje droog blijft. Nog meer mensen die er dan zijn?
Ga ook vrijdag, met 2 vriendjes. Dag op en neer. Hoop dat droog blijft
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

38x10 schreef: di 7 juli 2020, 20:14Waar zit die afslag omlaag van die Chitelet dan? Ik kwam ergens halverwege terug op groen, en zag daarna geen splitsing naar blauw meer :-?
Ik kan me dat even niet voor de geest halen waar groen en blauw samenkomen of splitsen, maar het deel naast het riviertje zie je hier in de video. Da's het mooiste deel van die trail...

Misschien dat het in een video van de trial te zien is ?
https://www.youtube.com/watch?v=jfvKW-vJjlY
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Het moeilijkste gedeelte van de Chitelet is inderdaad naast het riviertje. Het eerste gedeelte is meer klassiek bike park met kom bochten.
Je komt op een gegeven moment op een breed pad en dan is er een pijltje (normaal gesproken) voor het inslaan van een paadje naar rechts.
De Barrage is inderdaad lastiger in het begin en wordt dan makkelijker na de barrage, gedeelte groen, behalve dan weer op het einde als je dan links omhoog snelt.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

cheeta schreef: di 7 juli 2020, 20:34
38x10 schreef: di 7 juli 2020, 20:14Waar zit die afslag omlaag van die Chitelet dan? Ik kwam ergens halverwege terug op groen, en zag daarna geen splitsing naar blauw meer :-?
Ik kan me dat even niet voor de geest halen waar groen en blauw samenkomen of splitsen, maar het deel naast het riviertje zie je hier in de video. Da's het mooiste deel van die trail...

Misschien dat het in een video van de trial te zien is ?
https://www.youtube.com/watch?v=jfvKW-vJjlY
Hmmm, dat pijltje omlaag ben ik niet tegen gekomen. Stond er volgens ook niet, want ik heb juist op dat brede pad wel op zitten letten. Jij ging morgen toch? Laat je het me weten als ik toch kippig blijk te zijn? :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Ze hebben het veranderd in het begin...
2) Als je grown rijdt krikg je een splitsing.
# Rechts: blauw
# Links: groen

Als je grown volgt zit je in 100m op die opgeblazen pumptrack naast de service road, alvorens je die service road effectief 300m ofzo volgt.

Wanneer je daar blauw neemt kom je ook op de service road East je rechtsaf opdraait en de service road bijna gelijk een bocht naar links maakt (fast een stroompje onderdoor. Daar in de binnenbocht begint Weer een trail naast dat stroompje (single-track). Die moet je hebben, komt uiteindelijk bij de rotonde uit waar je de parking op kan.

Aardig wat dingen zijn overigens verdwenen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De 2 rode? Trails waren bij mij favoriet.
1tje links, en 1tje rechts van de lift.
Die zijn dus veranderd ?


Vanwege de aanbevelingen hier toch maar even naar Petzen geweest :) .
De flowcountry is niet mijn ding.
De EWS eigenlijk ook niet echt :lol:
Vooral de bochten na een steil stuk werden dan een probleem.
Op de Thriller heb ik echt genoten.
De lengte maakt het best lastig.
Het was er ook heerlijk rustig, aan de bandensporen te zien 1 andere rijder.
Ik zou meedoen aan de enduro op Petzen, maar bedenk me maar nog een keer.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ok, je kunt ook gewoon blauw van helemaal boven volgen (dan moet je na het hek de service road volgen en de verleiding weerstaan dwars door het veld te gaan... Als je blauw van bovenaf gewoon helemaal volgt dan kan het eigenlijk niet missen. In groen zit een splitsing...

Afbeelding

... als je daar blauw pakt kan het eigenlijk ook niet missen.

Dit is het deel langs het beekje (vandaag): <youtube>


Ze hebben het deel direct aan het begin wat aangepast, dan is na dat stuwmeertje de blauw (?) afdaling weg en heb je alleen de groene, het rode deel met de fameuze stenen die in de WorldCup zaten (was onderdeel van de rode route) is er ook uit, als je blauw volgt en van de kant van La Bresse het restaurant nadert, iser een drop weg. Zwart (L'Express) blijft erg chaotisch eindigen waar ze een deel van de XCO hadden tijdesn de WorldCup...

Over zwart gesproken.... # Black trails matter
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Gevonden! Vanaf groen is de splitsing niet te missen idd, vanaf het eerste deel Chitelet was ik de kruising vanaf de service road echter strak voorbij gereden bleek, en dan zit je ineens weer op groen...
Ik vond de 2e helft Chitelet niet per se lastiger, wel heel leuk. Blijkbaar ligt dit soort trails me beter. Uiteindelijk Chitelet maar één keertje gereden, want ik was de rest vd tijd met de mini-me. Met hem (op zijn 20" huur fully :D) uiteindelijk 4 runs blauw /groen gedaan. Eerste keer wel 3x gecrashed, maar de laatste 2x non-stop al jumpend en flowend omlaag. En toen was het kaarsje op. Toch niet slecht voor een 7-jarige leek me. Volgende week Les Orres in de Alpen :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie