Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ai, dat is wel echt lullig.
Leuk filmpje weer !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Afgelopen week in Oostenrijk geweest. Zaterdag was het nogal rotweer in de Alpen. Daarom gekozen om uit te wijken naar de Karawanken oftewel op naar Petzen. Stond al een tijdje op mijn lijst om heen te gaan. Is alleen een takke-eind rijden vanaf Schladming.

Nu was het dus droog in het zuiden dus hop, in de auto en gaan.

Petzen heeft een van de langste flow-lines in de EU. Het is een bijna 10 kilometer lange line van 'brechsand'. Technisch niet spannend maar de flow hebben ze hier helemaal begrepen. Alle flow-lines die ik ooit heb gereden vallen hierbij in het niet. Geweldig dit! Ondanks dat het absoluut niet technisch is kun je hier prima een dag doorbrengen en lol hebben. Doordat de flow ook goed is heb je nauwelijks last van brakebumps.

Daarnaast later in de week tijd doorgebracht in Schladming. Afgelopen jaar dicht vanwege het vernieuwen van de lift. Ze hebben meteen ook een flowline en een jumpline aangelegd. Beide erg lekker moet ik zeggen. De downhill is onveranderd en sowieso top! Helaas is de oude flowline vanaf het middelstation niet aangepakt met als gevolg dat het stikt van de brakebumps. De nieuwe flowline valt natuurlijk in het niet bij Petzen maar is vanwege veel kleine bulten erg vermakelijk om te rijden. Het is ook een flowline op natuurlijke bodem (wel geprepareerd maar geen brechsand).

Jammer dat het weer voorbij is...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KleinPalomino schreef: ma 29 juni 2020, 10:55 Afgelopen week in Oostenrijk geweest. Zaterdag was het nogal rotweer in de Alpen. Daarom gekozen om uit te wijken naar de Karawanken oftewel op naar Petzen. Stond al een tijdje op mijn lijst om heen te gaan. Is alleen een takke-eind rijden vanaf Schladming.

Nu was het dus droog in het zuiden dus hop, in de auto en gaan.

Petzen heeft een van de langste flow-lines in de EU. Het is een bijna 10 kilometer lange line van 'brechsand'. Technisch niet spannend maar de flow hebben ze hier helemaal begrepen. Alle flow-lines die ik ooit heb gereden vallen hierbij in het niet. Geweldig dit! Ondanks dat het absoluut niet technisch is kun je hier prima een dag doorbrengen en lol hebben. Doordat de flow ook goed is heb je nauwelijks last van brakebumps.

Daarnaast later in de week tijd doorgebracht in Schladming. Afgelopen jaar dicht vanwege het vernieuwen van de lift. Ze hebben meteen ook een flowline en een jumpline aangelegd. Beide erg lekker moet ik zeggen. De downhill is onveranderd en sowieso top! Helaas is de oude flowline vanaf het middelstation niet aangepakt met als gevolg dat het stikt van de brakebumps. De nieuwe flowline valt natuurlijk in het niet bij Petzen maar is vanwege veel kleine bulten erg vermakelijk om te rijden. Het is ook een flowline op natuurlijke bodem (wel geprepareerd maar geen brechsand).

Jammer dat het weer voorbij is...
10 km lang? Wauw. Hoe lang doe je wel niet erover om beneden te komen? Da's wel wat anders dan de paar honderd meter van Winterberg :lol:
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ongeveer 20/25 minuten ben je wel bezig om beneden te komen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hij staat ook op mijn bucketlist. Dit jaar komt het er niet meer van, hopelijk volgend voorjaar.

Mooi tripje iig, ook zo met die andere trails erbij. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KleinPalomino schreef: ma 29 juni 2020, 13:49 Ongeveer 20/25 minuten ben je wel bezig om beneden te komen.
Ja das wel anders dan die 2/3 minuten in Winterberg/Malmedy :lol:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

15 km in Bad Kleinkirchheim, nog een paar weekjes en dan maar eens zien of het wat is :)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Elvander schreef: ma 29 juni 2020, 14:53 15 km in Bad Kleinkirchheim, nog een paar weekjes en dan maar eens zien of het wat is :)
Portes du Soleil schijnt ook wel serieus lange afdalingen te hebben, ben benieuwd. Het lijkt erop dat het door kan gaan volgende maand.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Of alp Huez, 30km en 2400hm?
Helaas is het dan ook meestal de laatste van de dag.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Elvander schreef: ma 29 juni 2020, 14:53 15 km in Bad Kleinkirchheim, nog een paar weekjes en dan maar eens zien of het wat is :)
Die heb ik aanbouw gezien. De eerste ervaringen zijn dat het bovenste gedeelte (door oostenrijkers aangelegd) ronduit saai is en het onderste gedeelte (Door engelsen aangelegd) top is.
Petsen vonden wij ook heel erg leuk. En mocht je wat pittigers willen, die afdaling daarnaast is best stevig
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Jurf schreef: ma 29 juni 2020, 15:47
Elvander schreef: ma 29 juni 2020, 14:53 15 km in Bad Kleinkirchheim, nog een paar weekjes en dan maar eens zien of het wat is :)
Die heb ik aanbouw gezien. De eerste ervaringen zijn dat het bovenste gedeelte (door oostenrijkers aangelegd) ronduit saai is en het onderste gedeelte (Door engelsen aangelegd) top is.
Petsen vonden wij ook heel erg leuk. En mocht je wat pittigers willen, die afdaling daarnaast is best stevig
We blijven denk ik bij Bad Kleinkirchheim want er moet ook gewandeld worden, er is daar meer te doen dan die ene afdaling dus komt vast goed. Daarna door naar Tropolach daar is ook nog een bikepark: Nassfeld, ook inspecteren.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

tiewrap schreef: ma 29 juni 2020, 15:15Of alp Huez, 30km en 2400hm?
Helaas is het dan ook meestal de laatste van de dag.
22km en 2600hm (volgens mijn Strava). An sich kost het met bus, liften, etc... "maar" een halve dag, edoch maak je de fout om 's middags naar Pic Blanc te gaan maar 1x in je leven.

De lengte van de afdaling vind ik overigens tamelijk ondergeschikt: 1000 hoogtemeters in een goede 5km zweet je echt meer van...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Jurf schreef: ma 29 juni 2020, 15:47 Petsen vonden wij ook heel erg leuk. En mocht je wat pittigers willen, die afdaling daarnaast is best stevig
Jaaaaa, die EWS trail in Petzen is niet te doen! Petje af voor de rijders die dat rijden!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

driekwart gereden en vond het toen te lastig worden.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie