Mountainbike in Oostenrijk?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

TobSte schreef: wo 29 april 2020, 08:43
Old 'n' Rusty schreef: vr 24 april 2020, 19:32

Sluit ik me helemaal bij aan. 3x geweest en het is super!

Dank u zeer. Zal er zeker naar kijken. Wat was je persoonlijke ervaring daar?
Ik ben over alles zeer positief. Mooie trails met de nodige variatie en de mogelijkheid om naar Leogang te gaan. Relaxte appartementen en de Jokercard. Al geloofd ik dat dat nu anders is geregeld.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

TobSte schreef: wo 29 april 2020, 08:46 Nog een vraag aan al die regio's ... kun je een leuke plek aanbevelen om de fietsen te huren? Omdat ik niet met mijn eigen wil reizen ...
Ik raad ook Saalbach Hinterglemm aan, perfecte plek. Leogang kun je dan over de berg naartoe rijden.

In het gebied zijn 5-6 grote liften die er in de zomer allemaal op zijn ingesteld om bikes mee te nemen.
En onderaan elke lift zit wel een verhuurder, soms ook 2 . Ze zijn ook allemaal in competitie met elkaar.

Ik heb ervaring om naast mijn eigen bike incidenteel een voor mijn zoon erbij te huren, lukte ook in Augustus altijd.
Daarom zou ik het gerust aandurven op de bonnefooi heen te gaan en ter plekke een uit te zoeken, keuze genoeg.
Je kiest dan gewoon ter plekke de beste bike, de beste deal, of simpelweg die het dichtst bij is, wat je maar wilt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

Super goed. Dat is verbazingwekkend en ik zal uw mening zeker in overweging nemen. Ik heb ook wat blogs gelezen en ben op zoek geweest naar plaatsen om fietsen te huren, en ik heb gezien dat sommige skistations in de zomer meer bezig zijn met het huren van fietsen. Ik heb ontdekt dat https://www.sport2000rent.com/skiverleih/bikeverleih er een van is, maar ik wist niet dat ze ook fietsen hadden. Heb je hier ooit van gehoord en kun je me wat feedback geven?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heckler40 schreef: do 30 april 2020, 13:04 In het gebied zijn 5-6 grote liften die er in de zomer allemaal op zijn ingesteld om bikes mee te nemen.
En onderaan elke lift zit wel een verhuurder, soms ook 2 . Ze zijn ook allemaal in competitie met elkaar.
Dat. Meer dan genoeg fietsen in de verhuur aldaar. Dat zal gerust wat kosten maar er is ook serieus goed materiaal te krijgen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Sport 2000 is een grote keten met veel stations, 5-6 stuks in Saalbach-Hinterglemm-Leogang

Sport Mitterer meteen naast het dalstation van de lift in Leogang is ook Sport 2000
Ik heb daar een jaar of wat geleden gehuurd, gewoon binnengewandeld, was prima voor elkaar.
Voor een prijs natuurlijk, ik was er op het hoogtepunt van zomerseizoen.

Als het echt druk is in de weekeindes zijn de bikes weg, door de week altijd goed spul beschikbaar.
Vroeg op de dag komen of paar dagen vooruit boeken voor de weekeindes en je bent OK.

Wel goed checken wat ze doen met de Covid-19 regels? Ze verhuren bv ook helm en protectie........

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik heb destijds in Saalbach hier wat protectie gehuurd, maar ze verhuren ook fietsen: https://www.sporthagleitner.com/
Zij gidsen ook maar dat heb je in Saalbach niet direct nodig.
Verhuurprijzen liggen rond de 80 euro per dag, voor 3 dagen zul je zeker wel 200 euro kwijt zijn. Waarom wil je niet met je eigen fiets reizen? Niet geschikt oid?
Iets goedkoper alternatief is iets verder weg huren, bijvoorbeeld in Maria Alm (15min vanaf Leogang, 25 vanaf Saalbach) maar dan zul je alsnog de bike met de auto moeten vervoeren en kost meer tijd als er wat met de fiets aan de hand is: https://www.intersport-mariaalm.at/en/b ... nt/rental/

Dat joker verhaal is inderdaad heel anders geworden, details zijn al besproken in dit topic, pagina 18: viewtopic.php?f=17&t=119074&start=255
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

als je zeker weet in welk weekend/week je gaat, dan zou ik toch van te voren al wel een fiets reserveren. Ik bike jaarlijks in bikepark leogang en huur dan bij volgens mij de sport2000 een downhill fiets (beneden in het bikepark). Ik was gewend van winterberg dat je niet kon reserveren (ik weet niet of dit inmiddels veranderd is) en dus had ik dat in Leogang ook niet gedaan. Toen ik daar sochtends in leogang bij de verhuur kwam en vroeg om een downhill fiets keek de verhuurder enigzins verbaasd dat ik niet gereserveerd had en keek of er nog een fiets beschikbaar was, gelukkig voor mij was er nog 1 in mijn maat waardoor ik er niet voor niks heen was gereden haha.
Dus als tip, als je weet waar je heen gaat en je weet wat je ongeveer wilt gaan rijden, altijd even bellen/mailen om een fiets te reserveren, kan je wat ellende besparen haha.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Je hoeft echt geen fiets te reserveren daar. Het stikt er van de verhuurbedrijven in goede mtb’s. Ook E-mtb’s en goede kleding.
Ik heb alles aan mezelf maar een aantal fellowbikers huren altijd bij Bike n Soul.
Maar zowel Saalbach en Hinterglemm zitten een stuk of 4 a 5 verhuurbedrijven.

Allemaal topspul en goed onderhoudem, ze verhuren daar echt geen rommel, zoals in NL vaak.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Ik heb een lijstje met wat bestemmingen in mijn aantekeningen (Notities) staan, zoals Col de Tende en Col du Parpaillon met 4x4 voertuig, maar ook:
Oostenrijk Ötschergräben
+47° 50' 33.57", +15° 14' 14.76"
http://youtu.be/TaNBuqSuNqk
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Saalbach Hinterglemm Leogang gaat alweer open, inclusief alle zomerliften met Jokerkaart.
https://www.saalbach.com/en/summer/moun ... paign=SO20
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

aurelius schreef: vr 8 mei 2020, 19:02... met Jokerkaart.
Waar je niet veel meer aan hebt:
"From summer 2020 there will be a change in the JOKER CARD model regarding bike transport. Specifically, from 2020, two uses per day of a gondola lift in Saalbach Hinterglemm or Leogang including bike transport will be possible. Biking without limit: JOKER CARD holders enjoy a price advantage of 30% on all bike tickets of Austria's largest bike region with up to 9 gondolas in Saalbach Hinterglemm, the Epic Bikepark Leogang and in Fieberbrunn."
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Zonde dat die jokercard gewijzigd is! Ben heel benieuwd wat het gaat doen met grote aantallen fietsers daar in de omgeving.
Jokercard maakte het daar voor mij aantrekkelijk. Zou nu niet meer 'zomaar' ergens boveaan in mijn lijstje staan.
Overigens ook geen reden om niet meer te gaan, want trails zijn er prachtig.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Planning was / is om 17 juni een paar dagen naar Saalbach-Hinterglemm te gaan. Lees op hun site niet iets duidelijks over open zijn van trails en liften mbt Corona. Vooralsnog nog een paar weken wachten, en dan bekijken of het kan en verstandig is.
En wat betreft de Joker-Card. Ik vind het geen probleem om een ticket te kopen voor onbeperkte toegang. Afgelopen jaar in Livigno ook gedaan, kostte zo'n 100 euro, en vind ik geen probleem. Maar dat ligt voor iedereen anders.... Wellicht dit jaar, mocht het doorgaan, maar geen huurfiets maar eigen fiets mee (had vorig jaar nog een HT, nu een Jeffsy...)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hetzelfde als hier, spoorboekje: er zijn streefdatums, 11 juni’, alleen als de omstandigheden het toelaten. Geen garanties dus...

“OPERATING TIMES AND SINGLE TICKETS

D1 Reiterkogel lift: 11th June to 4th October 2020*
H1+H2 Kohlmais lift: 11th June to 4th October 2020*
A1+A2 Schattberg X-press: 11th June to 4th October 2020*
A3+A4 Westgipfel lift: 11th June to 4th October 2020*
A6 Schattberg Sprinter: 11th June to 4th October 2020*
B1+B2 12er KOGEL: 11th June to 4th October 2020*
* Planned opening times based on regulations announced by the Austrian health minister. Due to the COVID-19 pandemic, all summer cable cars are currently not operating”.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

vanaf 29 Mei gaan accomodaties weer open voor toerisme, maar voorlopig is de grens niet open voor toerisme.
voor essentielle reizen heb je een recente test nodig en is het alsnog mogelijk dat je 14 dagen in quarantaine moet.
ik kan zo gauw geen datum of plannen vinden om dit op te verruimen.

https://www.austria.info/en/service-and ... nformation

Duitsland staat iig tot 14 Juni geen doorreis voor toeristen toe.

mocht je nog hopen op een roadtrip dan kan je de gravity card kopen en krijg je een deel van je geld terug als 50% van de parken niet opent.
https://www.gravity-card.com/
Plaats reactie