Knee pads

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Heb IXS knee pads met van dat impact schuim. Prima. Destijds 3 merken in verschillende maten laten komen via de post. Zat echt verschil tussen. Kies niet alleen voor prijs, maar vooral die lekker zitten.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ReinierT schreef: za 13 juni 2020, 22:17 Heb IXS knee pads met van dat impact schuim. Prima. Destijds 3 merken in verschillende maten laten komen via de post. Zat echt verschil tussen. Kies niet alleen voor prijs, maar vooral die lekker zitten.
+1,
Zo heb ik destijds ook m`n keuze gemaakt en uiteindelijk voor de IXS Flow EVO+ gegaan. Als je ze gewoon een avondje in en op het huis draagt en een klein rondje door de buurt fietst, voel je vanzelf welke er het fijnst zitten en niet irriteren. De RF Ambush wilde ik bv al binnen 10min uitschoppen, en hoewel de Ion K-pact meer bescherming bood (zijkant), zat de IXS Flow gewoon het lekkerst.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik was al even van plan om IXS Carve evo+'en te bestellen. Maar al eventjes uit stock op bike-discount.de
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

hitchhikerzguide schreef: za 13 juni 2020, 22:55 Ik was al even van plan om IXS Carve evo+'en te bestellen. Maar al eventjes uit stock op bike-discount.de
Rij ook met deze. Vind vooral prettig dat je straps hebt aan boven en onderkant.

Zelf het schuim binnenin een beetje bijgeknipt omdat ze drukte op mijn scheen waar ik ooit een wond hen gehad
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

ReinierT schreef: zo 14 juni 2020, 21:57
hitchhikerzguide schreef: za 13 juni 2020, 22:55 Ik was al even van plan om IXS Carve evo+'en te bestellen. Maar al eventjes uit stock op bike-discount.de
Rij ook met deze. Vind vooral prettig dat je straps hebt aan boven en onderkant.

Zelf het schuim binnenin een beetje bijgeknipt omdat ze drukte op mijn scheen waar ik ooit een wond hen gehad
Is de maatvoering wat correct?
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

hitchhikerzguide schreef: zo 14 juni 2020, 22:07
ReinierT schreef: zo 14 juni 2020, 21:57

Rij ook met deze. Vind vooral prettig dat je straps hebt aan boven en onderkant.

Zelf het schuim binnenin een beetje bijgeknipt omdat ze drukte op mijn scheen waar ik ooit een wond hen gehad
Is de maatvoering wat correct?
Dat lijkt me wel. Ze knellen niet op de knieschijven, knellen niet bij de antislip en zakken niet af.

Gewoon vooraf je benen goed opmeten en zien welke maat je moet laten thuisbezorgen voor test. Van elk 2 maten laten komen
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Ik gebruik al langer de beschermers van POC. Ik heb hun Joint VPD Air voor meer trail-achtig ritjes (zacht beschermer), en hun Joint VPD System voor trail+, jumps, of ergens met een harde ondergrond (steen etc.). Er zijn veeeel goede beschermers tegenwoordig, alleen zorg dat je je research doet. Ik ben eerder gevallen op mijn oude beschermers met D3O, maar omdat de buitenkant van de beschermer zelf was zo "grippig", met een soort rubber coating zeg maar, ben ik niet goed gegleden en vervolgens best een klap gemaakt. Voor bikepark-achtig gebruik, of voor heavy enduro gebruik zou ik persoonlijk voor iets zoals de Fox Launch Pro D3O gaan. /IMO
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Opttopickick: heeft er hier iemand ook ervaring met grote maten kniebeschermers. Ik wil al een tijdje lichtgewicht kniebeschermers kopen maar heb altijd problemen met het vinden van de goede maat. De omtrek (10 cm boven en onder de knie gemeten, zoals de meeste merken aangeven) zijn respectievelijk voor het bovenbeen 56 cm en kuit 48 cm. Bijna geen enkele van de 'grote' merken komen zover in hun maatgevingen (gekeken naar POC, RF, Seven, TSG en Leatt). Ik gebruik Gform kniebeschermers als scheenbeschermers voor het skaten, heb deze ook al een paar keer op de fiets aangehad (als kniebeschermers) maar deze zitten daar iig niet ideaal.

Moet er wel even bij zeggen dat ik niet meer dan 100€ wil uitgeven, en zelfs dat vind ik al een beetje te gek. Iemand tips?
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Een vriend van me was ook opzoek naar knie beschermers maar stuitte op het zelfde probleem, korte maar dikke benen. Uiteindelijk is hij op de pads van IXS uitgekomen.
Ik weet zo niet of hij de Flow of de Carve heeft maar persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de Carve.

Zelf heb ik de elleboog variant van de Flow en die willen nog wel eens afzakken dus de extra band boven van de Carve is geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik vind zelf de kniebeschermers van Dakine wel van erg goede kwaliteit.
Met andere merken qua naden en dat soort dingen meer problemen dan bij Dakine.
Plaats reactie