Wat is jouw hoogste Bunny Hop?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Een beetje naar aanleiding van Maverick zijn aanstekelijke filmpjes en om iedereen een beetje te kietelen.

Wat is jouw hoogste Bunny Hop?

Voor het gemak alleen de "klassieke bunny hop" rechtdoor over een latje/boomstam etc op een vlakke ondergrond .....en niet de zijwaartse Trial Style hop ( want dit redden we toch niet :o .....https://youtu.be/a37HplH9GnA?t=25).


Om af te trappen, ik kom tegenwoordig tot 48cm https://www.pinkbike.com/video/502642/


Afbeelding


en de kleine man (6) tot 16cm https://www.pinkbike.com/video/506331/
Laatst gewijzigd door yo-eddy op zo 12 april 2020, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb zaterdag weer een clinic, wellicht wordt er dan gemeten. Zal eens kijken. Toch op zijn minst een cm of 10 :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

5cm?
Daarom zijn SPD’s handig, ‘smokkel hops’!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

aurelius schreef: ma 30 september 2019, 21:19 5cm?
Daarom zijn SPD’s handig, ‘smokkel hops’!
De toevoeging van SPD bij een American Bunny hop (eerst voor dan achter) zie ik niet echt.
Bij een english bunny hop (beiden wielen tegelijkertijd) snap ik m wel.
Maar in dat laatste geval ga je een stuk minder hoog komen als je beide technieken goed uitvoert.

Ik heb bijna geen kans meer gehad om met licht te kunnen biken, maar ik zal t s proberen zodra ik tijd heb.
Met of zonder starre bike? :)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: di 1 oktober 2019, 08:14
aurelius schreef: ma 30 september 2019, 21:19 5cm?
Daarom zijn SPD’s handig, ‘smokkel hops’!
Met of zonder starre bike? :)
Al doe je het op een stadsfiets... de hoogte telt. Al kan ik me voorstellen dat het met jouw trialsbike een stukje hoger gaat dan met die downhill bak. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cm of 15? Het wil nog niet echt lukken. :-{
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Klitse schreef: di 1 oktober 2019, 08:38
Mark-V schreef: di 1 oktober 2019, 08:14
Met of zonder starre bike? :)
Al doe je het op een stadsfiets... de hoogte telt. Al kan ik me voorstellen dat het met jouw trialsbike een stukje hoger gaat dan met die downhill bak. :lol:
Precies ;) En daarnaast, DH-bak staat stil (demper is in onderhoud) en DJ staat ook stil (achterwiel wordt verstevigd). Dus heb momenteel alleen de trials ter beschikking.
Al voelt het op de DJ wel makkelijker ;)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: di 1 oktober 2019, 08:44
Klitse schreef: di 1 oktober 2019, 08:38

Al doe je het op een stadsfiets... de hoogte telt. Al kan ik me voorstellen dat het met jouw trialsbike een stukje hoger gaat dan met die downhill bak. :lol:
Precies ;) En daarnaast, DH-bak staat stil (demper is in onderhoud) en DJ staat ook stil (achterwiel wordt verstevigd). Dus heb momenteel alleen de trials ter beschikking.
Al voelt het op de DJ wel makkelijker ;)
De DJ is wat korter dus qua timing iets lastiger, Trialbike lijkt mij meest optimaal (licht, lang en klein frame). Maar het maakt verder niet veel uit, ik doe het op mijn "do it all" LTHT omdat ik de bunny hop vooral oefen om in de praktijk (op de trails) te gebruiken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Leuk topic. Ik heb afgelopen jaar mijn bunny hop verbeterd (of eigenlijk gewoon leren bunny hoppen) maar eigenlijk nog nooit gemeten hoe hoog ik kom.
De hoogste bunny hop was denk ik over een slagboom bij de ingang van het bos. Hoogte schat ik in tussen de 30 en 40cm, maar ik zal het eens meten.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 1 oktober 2019, 09:58 De DJ is wat korter dus qua timing iets lastiger, Trialbike lijkt mij meest optimaal (licht, lang en klein frame). Maar het maakt verder niet veel uit, ik doe het op mijn "do it all" LTHT omdat ik de bunny hop vooral oefen om in de praktijk (op de trails) te gebruiken.
mijn trialbike is niet zo heel lang en zeker niet lichter dan mijn DJ. dus misschien zit daar een verschil in :)
in ieder geval gebruik ik het vooral om op muurtjes te hoppen (en soms over obstakels heen), maar ook op de DH ging het de laatste keer best redelijk, al was dat een english over een lage maar langere stoep:

laatste clip:
https://www.instagram.com/p/B2E-vajiiAs/

stoep was ongeveer 2-2,2m lang

Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

D e techniek begint te komen, maar het blijft bij 20cm.

Allang al blij dat dat lukt trouwens.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Een steigerplank op z'n kant met nog een klein latje erop. Was op de dag dat een maat me de bunnyhop ging 'leren'. Maar kort daarna blokkeerde er iets in m'n hoofd waardoor ik nu nog maar met moeite een stoeprand haal. Superfrustrerend. Ik 'kan' hem wel, gewoon rondrijden, bunnyhop, geen probleem. Niet mega hoog, maar prima verder. Maar zodra er een obstakel bijkomt sla ik helemaal dicht. Laatst zelfs een stoeprand gecased met lekke band tot gevolg... Daarna (na de walk of shame van de Schilderswijk naar Scheveningen) de DJ in de schuur gegooid en daar sta hij nu even over zijn leven na te denken :-)

Op m'n fully zondag nog een soort rotonde op gehopt met twee stoepranden achter/op elkaar, maar beetje smokkel want was meer een soort bump jump. Zag er wel profi uit op zich. Ik vind hoppen op de fully wel makkelijker omdat je zo lekker kan inveren voor je hopt. Op de een of andere manier voelt de beweging dan vloeiender en natuurlijker.

Als ik een boomstam tegenkom ergens op een trail die ik theoretisch gezien wel zou kunnen halen, ga ik toch nog voorzichtig eerst voorwiel dan achterwiel erover. Committen is echt een ding bij mij :-D
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

BrianW schreef: di 1 oktober 2019, 14:15 Een steigerplank op z'n kant met nog een klein latje erop. Was op de dag dat een maat me de bunnyhop ging 'leren'. Maar kort daarna blokkeerde er iets in m'n hoofd waardoor ik nu nog maar met moeite een stoeprand haal. Superfrustrerend. Ik 'kan' hem wel, gewoon rondrijden, bunnyhop, geen probleem. Niet mega hoog, maar prima verder. Maar zodra er een obstakel bijkomt sla ik helemaal dicht. Laatst zelfs een stoeprand gecased met lekke band tot gevolg... Daarna (na de walk of shame van de Schilderswijk naar Scheveningen) de DJ in de schuur gegooid en daar sta hij nu even over zijn leven na te denken :-)

Op m'n fully zondag nog een soort rotonde op gehopt met twee stoepranden achter/op elkaar, maar beetje smokkel want was meer een soort bump jump. Zag er wel profi uit op zich. Ik vind hoppen op de fully wel makkelijker omdat je zo lekker kan inveren voor je hopt. Op de een of andere manier voelt de beweging dan vloeiender en natuurlijker.

Als ik een boomstam tegenkom ergens op een trail die ik theoretisch gezien wel zou kunnen halen, ga ik toch nog voorzichtig eerst voorwiel dan achterwiel erover. Committen is echt een ding bij mij :-D
Dat had ik eerder ook, tot ik vorige week een clinic heb gevolgt. Vervolgens fietsen we met onze instructeurs het bos in en sprongen die 2 gasten over zo'n slagboom bij het bos (gok een cm of 40) en ik dacht niet heel lang na en sprong achter ze aan. Ja, mijn achterwiel raakte de boom, maar verder ging het eigenlijk vanzelf. Nu ik er achteraf over nadenk snap ik niet dat ik dat deed, maar ik kan het blijkbaar wel. :lol:
Maargoed, omdat ik met mijn achterwiel die boom raakte telt ie natuurlijk niet voor dit "klassement" dus blijf ik nog ff bij mijn 10cm...
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Geloof een cm of 10,hoger is nog niet gelukt maar ik moet wel zeggen dat ik dat ook niet wekelijks oefen ofzo.
Hooguit 1x per jaar ofzo :roll:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik vind een obstakel, of meer een punt om op te focussen, juist wel makkelijk. Ik krijg dan de timing wat beter voor elkaar.

Om de blokkade in je hoofd weg te krijgen kun je het beste weer klein beginnen bij een takje of desnoods een streep op de weg. Dan case je ook je achterband niet lek.
Als je langzaam steeds grotere obstakels pakt, dan hoeft commitment geen probleem te zijn.
Plaats reactie