Wat is jouw hoogste Bunny Hop?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Nog ideeën als je bunny hop steeds lager wordt? Paar jaar terug deed ik zo muurtjes van 80 cm met landing op het achterwiel, paar maanden terug lukte het heel af en toe nog wel na heel vaak proberen en op een goede dag, tegenwoordig blokkeer ik haast standaard en loop ik al enorm te kloten op muurtjes van slechts 40-50 cm. Dan is het elke keer op een muur afrijden en dan op het laatste moment in de remmen in plaats van springen. Heb een soort patroon zo gecreëerd dat ik niet goed meer lijk te kunnen doorbreken. Iemand iets van trainingstips voor het hoofd?
Modderspoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 25 september 2012, 09:26
Mijn mountainbike: GT tequesta, Wilier503Plus

Tsja, ik ben jaren aan het steggelen geweest met de spdhop.... Dan heb ik sinds een jaar die platformpedaaltjes, en ik stap nu steeds af bij die boomstam of dikke tak :cry: .... Probeer nu vaak de echte hop over kleine takjes onderweg, om de timing goed te krijgen.

Onlangs heb ik de boutjes maximaal uitgedraaid om meer kracht te zetten bij de scoop omhoog van het achterwiel. Zo blijkt de bunnyhop makkelijker te gaan.
Maar ben ik nu ook weer aan het steggelen, of moet ik die boutjes weer terugdraaien en alles op timing oefenen?

..... 5 tot 7cm, hoger nog niet voorlopig :lol: ...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Modderspoor schreef: zo 12 april 2020, 18:45 Tsja, ik ben jaren aan het steggelen geweest met de spdhop.... Dan heb ik sinds een jaar die platformpedaaltjes, en ik stap nu steeds af bij die boomstam of dikke tak :cry: .... Probeer nu vaak de echte hop over kleine takjes onderweg, om de timing goed te krijgen.

Onlangs heb ik de boutjes maximaal uitgedraaid om meer kracht te zetten bij de scoop omhoog van het achterwiel. Zo blijkt de bunnyhop makkelijker te gaan.
Maar ben ik nu ook weer aan het steggelen, of moet ik die boutjes weer terugdraaien en alles op timing oefenen?

..... 5 tot 7cm, hoger nog niet voorlopig :lol: ...
Het valt of staat met timing en techniek, ik spring nog redelijk hoog als ik even met mijn sneakers op mijn SPD pedalen rij tijdens een rondje met de hond, dan heb ik dus echt bijna nul grip op de pedalen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Modderspoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 25 september 2012, 09:26
Mijn mountainbike: GT tequesta, Wilier503Plus

Allright, timing dus.... Bedankt Eddy, ik leg de lat voorlopig op de grond :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

DaanJ schreef: zo 12 april 2020, 14:27 Nog ideeën als je bunny hop steeds lager wordt? Paar jaar terug deed ik zo muurtjes van 80 cm met landing op het achterwiel, paar maanden terug lukte het heel af en toe nog wel na heel vaak proberen en op een goede dag, tegenwoordig blokkeer ik haast standaard en loop ik al enorm te kloten op muurtjes van slechts 40-50 cm. Dan is het elke keer op een muur afrijden en dan op het laatste moment in de remmen in plaats van springen. Heb een soort patroon zo gecreëerd dat ik niet goed meer lijk te kunnen doorbreken. Iemand iets van trainingstips voor het hoofd?
Ik zou weer vanaf het begin beginnen.
Lage hops waar je je wel goed bij voelt en dan langzaam weer opbouwen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

DaanJ schreef: zo 12 april 2020, 14:27 Nog ideeën als je bunny hop steeds lager wordt? Paar jaar terug deed ik zo muurtjes van 80 cm met landing op het achterwiel, :D paar maanden terug lukte het heel af en toe nog wel na heel vaak proberen en op een goede dag, tegenwoordig blokkeer ik haast standaard en loop ik al enorm te kloten op muurtjes van slechts 40-50 cm. Dan is het elke keer op een muur afrijden en dan op het laatste moment in de remmen in plaats van springen. Heb een soort patroon zo gecreëerd dat ik niet goed meer lijk te kunnen doorbreken. Iemand iets van trainingstips voor het hoofd?
Ik zou god op mijn blote knietjes al bedanken als ik op een muurtje spring van 50 cm :D .

Maargoed, beetje herkenbaar dit verhaal. Het is waarschijnlijk een (paar) keer fout/niet lekker gegaan in het recente verleden waardoor je de “fear” in jezelf hebt wakker gemaakt. Wat Jamis ook zegt, rustig weer gecontroleerd beginnen met lagere dingen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: ma 13 april 2020, 09:29
DaanJ schreef: zo 12 april 2020, 14:27 Nog ideeën als je bunny hop steeds lager wordt? Paar jaar terug deed ik zo muurtjes van 80 cm met landing op het achterwiel, :D paar maanden terug lukte het heel af en toe nog wel na heel vaak proberen en op een goede dag, tegenwoordig blokkeer ik haast standaard en loop ik al enorm te kloten op muurtjes van slechts 40-50 cm. Dan is het elke keer op een muur afrijden en dan op het laatste moment in de remmen in plaats van springen. Heb een soort patroon zo gecreëerd dat ik niet goed meer lijk te kunnen doorbreken. Iemand iets van trainingstips voor het hoofd?
Ik zou god op mijn blote knietjes al bedanken als ik op een muurtje spring van 50 cm :D .

Maargoed, beetje herkenbaar dit verhaal. Het is waarschijnlijk een (paar) keer fout/niet lekker gegaan in het recente verleden waardoor je de “fear” in jezelf hebt wakker gemaakt. Wat Jamis ook zegt, rustig weer gecontroleerd beginnen met lagere dingen.
Gewoon ff één biertje voordat je begint :winkie: ...... maar inderdaad, lekker de dingen doen die wel lukken en dan langzaam weer in je flow komen. Het zit ergens in je spiergeheugen dus je krijgt 't heus wel terug :-q
En zeker herkenbaar dat dingen "plots" niet meer lekker lukken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Haha, biertje altijd goed voor de coordinatie :winkie:
Heb inderdaad een paar jaar terug de punt van mijn zadel afgebroken, recht in de kont, toen ik een muurtje net niet haalde en achteruit weer naar beneden knalde :o Wel goed te weten dat ik niet de enige ben waarbij dingen opeens niet meer willen. En helemaal gelijk, gewoon laag weer puur automatisch weten te springen en zo alles wat minder groot in de bol maken en ego aan de kant. Die corona helpt ook niet mee, gewoon te veel tijd om te oefenen en gefrustreerd te raken :D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Klinkt freaking naar.

Ik ben laatst ook keihard op mijn bovenbuis geknald nadat ik van de natte pedalen af gleed na een bunnyhop over een stam.

Sindsdien heb ik ook “the fear”. En nog sterker, ik ga niet eens meer oefenen om weer hoger te kunnen, ik ben 44 godverdomme. Ik vind het wel best zo. :bier:

Zolang ik in Nederland nergens hoef af te stappen en mijn kettingblad heel houd ben ik tevreden. Dat streberige heb ik toch achter me gelaten merk ik.

Ik doe elke 30 cm stam clean en ben tevreden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Je bent klaar voor het bikepark, welkom bij de club. :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: di 14 april 2020, 20:24 Sindsdien heb ik ook “the fear”. En nog sterker, ik ga niet eens meer oefenen om weer hoger te kunnen, ik ben 44 godverdomme. Ik vind het wel best zo. :bier:
Het gaat vooral om "blijven doen", dus om niet slechter te worden zeg maar ....... opa :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nee slechter lijk ik nog niet te worden wel stijver en niet op de gewenste plekken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: wo 15 april 2020, 07:39 Nee slechter lijk ik nog niet te worden wel stijver en niet op de gewenste plekken.
:winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

DaanJ schreef: zo 12 april 2020, 14:27 Nog ideeën als je bunny hop steeds lager wordt? Paar jaar terug deed ik zo muurtjes van 80 cm met landing op het achterwiel, paar maanden terug lukte het heel af en toe nog wel na heel vaak proberen en op een goede dag, tegenwoordig blokkeer ik haast standaard en loop ik al enorm te kloten op muurtjes van slechts 40-50 cm. Dan is het elke keer op een muur afrijden en dan op het laatste moment in de remmen in plaats van springen. Heb een soort patroon zo gecreëerd dat ik niet goed meer lijk te kunnen doorbreken. Iemand iets van trainingstips voor het hoofd?
Jij bent er zondag ook bij?
Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat, misschien kan ik je wel meenemen met mijn gerommel aangezien ik daar net mee bezig ben en voor mij vandaag "het licht" gezien heb :)

Sessie van vandaag:
https://www.instagram.com/p/B_A0xKQHW1R/

Die betonnen bakken niet gemeten qua hoogte, maar de 2 treden zijn 41cm. De betonnen bakken hadden een schuine kant en waren geverfd, dus met 35psi in de achterband viel het tegen om er op te landen en niet door te glijden (techniek waarschijnlijk).


@yo-eddy: Leuke video! Goed bezig, die 180 op het achterwiel moet ik ook nog even onder de knie krijgen :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: wo 15 april 2020, 21:20 Sessie van vandaag:
https://www.instagram.com/p/B_A0xKQHW1R/

Die betonnen bakken niet gemeten qua hoogte, maar de 2 treden zijn 41cm. De betonnen bakken hadden een schuine kant en waren geverfd, dus met 35psi in de achterband viel het tegen om er op te landen en niet door te glijden (techniek waarschijnlijk).
Hoogte is niet zo belangrijk want je "bumped" als het goed is met je achtwiel tegen het object om jezelf wat af te remmen, zet je filmpje maar op "still" op het moment dat je het muurtje of de betonbak raakt. Je achterwiel zit dan nog zo'n 10cm onder de top.
Wel lekker bezig, ik heb dit nooit gekund, kom wel op een 70cm muurtje of bak maar dan op mijn "luie" manier (voorwiel eerst ;) ).
Blijft ook een tricky dingetje om achterover door te schieten (2e keer muurtje op bij jouw filmpje), die precisie komt alleen bij heel veel herhaling (of heel veel talent :wink: ).
Die gasten die van 2 meter hoog op de rand van een stalen hek landen, respect! ..... maar dat ga ik echt niet (lees nooit) meer ambiëren.
Je ziet ook dat gasten als Wibmer* en Macaskill extreem goed kunnen "vallen" , die missen zo'n railing en weten zich vaak nog te "redden" ..... mensen met minder skills hebben dan alleen baat bij puur geluk (en dat komt niet in grootverpakkingen dus wees er zuinig op) ...... https://www.instagram.com/p/Bu-9uJqn7nt ... ifb3hnbica (heb ik al eerder gedeeld)


* en ook die zit weleens dichtbij een dwarslaesie a la Martin Ashton. https://youtu.be/ZDbNe3mS0aw?t=420

#besafe
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie