Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

MVMVML schreef: do 27 juni 2019, 16:06
MetaMan schreef: wo 26 juni 2019, 23:04

Hoe druk is het dan wel niet eind juli in het weekend? :lol:
Dat vraag ik me ook af aangezien wij er zitten 27 en 28 juli. Als je dan een uur moet wachten voor de lift drukt dat de pret wel enorm :o
precies daar zit ik ook aan te denken. :~
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

ak-77 schreef: wo 26 juni 2019, 23:38 ... sommigen hebben driekwart van de route gelopen. Aangezien ik training geef bij ons op de club zat ik me af te vragen waar je zoiets nou een beetje fatsoenlijk kunt oefenen. Hier in Zuid-Holland zijn de steile bergen en de bossen met dikke wortels allebei niet heel dik gezaaid dus suggesties voor andere features waar je vergelijkbare techniek op kan oefenen? Ik kwam niet veel verder dan een stukje parcours opzoeken met 1 of 2 drops erin en daar dan een korte slalom op uitleggen ...
Goeie vraag !
Kwam er zelf laatst achter dat ik moeite had met het sturen op een helling.
Da’s nog te doen nl een helling opzoeken en kijken hoe makkelijk je naar beneden bocht omhoog enzo kan doen. Of om een boom/pilon, hellingen zijn wel te vinden.
Wortelvelden met zand er tussen klinkt meer als de mul zand oefening, gang houden, drop goed afrijden en dingen als kombochten spotten en trappetjes afrijden combineren. Hoe oefen je dat?
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

MetaMan schreef: do 27 juni 2019, 19:32
MVMVML schreef: do 27 juni 2019, 16:06

Dat vraag ik me ook af aangezien wij er zitten 27 en 28 juli. Als je dan een uur moet wachten voor de lift drukt dat de pret wel enorm :o
precies daar zit ik ook aan te denken. :~
Ik was er 1 mei en was even vergeten dat de duitsers allemaal vrij zijn dan. Het was toen net zo druk als op de foto. Maar het valt wel mee, ik denk dat je dan 20-25 minuten in de rij staat. En het mooie, op de tracks merk je niet echt dat het zo druk. Er rijden er zoveel als de lift omhoog brengt de rest staat in de rij. :-D
Maar voor het mooie ga je op een zondag en op een maandag bijvoorbeeld. Dan kan je elke keer zo door lopen en de lift in.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Je moet een weekend uitzoeken dat er slecht weer is voorspeld maar dat het eigenlijk wel meevalt. Beviel ons uitstekend. Misschien maximaal 5 min op de lift gewacht, meestal iets van een minuut.
Give me little bits of / more than I can take
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ak-77 schreef: do 27 juni 2019, 01:36
paulus1981 schreef: do 27 juni 2019, 00:00 Blackline achtig oefenen gaat in NL niet lukken?! (Tenzij de routebouwers op de heuvelrug de vrije hand zouden krijgen :-)

Mbt slalom op trap, kunst op blackline is denk ik juist om er een beetje gang in te houden, dat matcht niet zo?
Als je het kunt en durft gaat het zeker soepeler met snelheid. Maar als ik niet goed weet wat er volgt, of met drops vlak voor en in korte (haarspeld) bochten durf ik niet de fiets te laten lopen. De manier waarop ik dit soort stukken neem, vooral als ik ze voor het eerst rij, is juist op lage snelheid. Natuurlijk wel even de remmen los op het moment dat je voorwiel een drop over gaat maar zodra het kan weer even bijremmen zodat je tijd hebt om te corrigeren en/of je lijn uit te zoeken voor het volgende stuk.
Zeker op een hardtail is dat (voor mij) nodig want dan heb je maar heel weinig marge voor fouten. Niet dat ik op mijn hardtail was op blackline maar ik heb daarmee wel stukken van vergelijkbare moeilijkheid in Oostenrijk en Corsica gereden. Pijn in je onderarmen krijg je ervan maar ik vind het wel wat hebben, dat trials-achtige. De timing van wanneer voor en achter te remmen en hoe de fiets onder je door te bewegen vergt wel wat oefening.
Gewoon op lage snelheid oefenen. Daar wordt je techniek en lijnkeus juist beter van. Alles is in de juiste lijn wel rolbaar op de blackline. Op lage snelheid een bochtje niet halen of je pedaal tegen een wortel zetten lijdt ook eigenlijk nooit tot meer dan een kleine deuk in je ego
Waar woke is, is vuur
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dat 'enige snelheid' was bedoeld irt slalom op een trap, in mijn beleving is dat bijna stilstaand, daarmee worden die drops echt wel lastiger. Het lijkt me een uitstekend idee om deze lijn rustig aan te doen de eerste keer(en)
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

Vraagje,

Binnenkort wil ik weer richting Winterberg gaan maar ben nog aan het rondkijken voor een leuk appartement.
Nu vraag ik me af wat jullie allemaal met jullie fiets doen. Nemen jullie deze mee naar de kamer/balkon of stallen jullie deze gewoon in de vaak aangegeven (ski)stalling?

Gewoon even mijn fiets ergens zetten waar iedere willekeurige gast op zijn dooie gemakkie bij kan geeft mij toch best wel de zenuwen. De waarde van een mtb is toch iets te groot om zo maar ergens neer te zetten en het beste te hopen. :~

Hebben jullie nog tips of appartementen in Winterberg die aan te raden zijn voor dit dillema? :-q
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

MetaMan schreef: do 4 juli 2019, 21:43 Vraagje,

Binnenkort wil ik weer richting Winterberg gaan maar ben nog aan het rondkijken voor een leuk appartement.
Nu vraag ik me af wat jullie allemaal met jullie fiets doen. Nemen jullie deze mee naar de kamer/balkon of stallen jullie deze gewoon in de vaak aangegeven (ski)stalling?

Gewoon even mijn fiets ergens zetten waar iedere willekeurige gast op zijn dooie gemakkie bij kan geeft mij toch best wel de zenuwen. De waarde van een mtb is toch iets te groot om zo maar ergens neer te zetten en het beste te hopen. :~

Hebben jullie nog tips of appartementen in Winterberg die aan te raden zijn voor dit dillema? :-q
meestal is er een ski berging/schuur, ook vaak inpandig. ik zet me bike altijd daar neer.
bij gebrek hier aan rol ik m het balkon op, of in de woonkamer. alleen laatste neemt altijd zoveel plek in :roll:

ik heb het idee dat je je niet heel veel zorgen hoeft te maken om diefstal uit de stalling. het gehele seizoen is het een komen en gaan van fiesters. en dan ook XC en racefietsers. het is er gebruikelijk ze zo op te slaan. ik hoor iig nooit over diefstal bij appartamenten.
tenslotte in de winterperiode is het zelfs nog drukker daar, en staan de schuren vol met dure ski's en schischoenen....


ik weet trouwens wel van 1 diefstal af daar. Een stel polen hadden 2 fietsen hadden gejat van het bikepark, die hadden hun huurfietsen niet terug gebracht... en stonden daarna met foto van hun ID op het internet :tong

ik kom al een 12 jaar geregeld in winterberg en er is nog nooit wat van me gestolen... uit stalling of uit de auto... :-q
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wij laten ze bij dergelijke trips laten in de auto liggen met een hoeslaken erover en parkeren de achterkant vd auto zo dat, dat je de achterklep niet goed open krijgt. bijv tegen een muur, paaltje, boom.
Werkt tot nu toe overal prima.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

dope-on-wheels schreef: vr 5 juli 2019, 07:42
MetaMan schreef: do 4 juli 2019, 21:43 Vraagje,

Binnenkort wil ik weer richting Winterberg gaan maar ben nog aan het rondkijken voor een leuk appartement.
Nu vraag ik me af wat jullie allemaal met jullie fiets doen. Nemen jullie deze mee naar de kamer/balkon of stallen jullie deze gewoon in de vaak aangegeven (ski)stalling?

Gewoon even mijn fiets ergens zetten waar iedere willekeurige gast op zijn dooie gemakkie bij kan geeft mij toch best wel de zenuwen. De waarde van een mtb is toch iets te groot om zo maar ergens neer te zetten en het beste te hopen. :~

Hebben jullie nog tips of appartementen in Winterberg die aan te raden zijn voor dit dillema? :-q
meestal is er een ski berging/schuur, ook vaak inpandig. ik zet me bike altijd daar neer.
bij gebrek hier aan rol ik m het balkon op, of in de woonkamer. alleen laatste neemt altijd zoveel plek in :roll:

ik heb het idee dat je je niet heel veel zorgen hoeft te maken om diefstal uit de stalling. het gehele seizoen is het een komen en gaan van fiesters. en dan ook XC en racefietsers. het is er gebruikelijk ze zo op te slaan. ik hoor iig nooit over diefstal bij appartamenten.
tenslotte in de winterperiode is het zelfs nog drukker daar, en staan de schuren vol met dure ski's en schischoenen....


ik weet trouwens wel van 1 diefstal af daar. Een stel polen hadden 2 fietsen hadden gejat van het bikepark, die hadden hun huurfietsen niet terug gebracht... en stonden daarna met foto van hun ID op het internet :tong

ik kom al een 12 jaar geregeld in winterberg en er is nog nooit wat van me gestolen... uit stalling of uit de auto... :-q
Nou wij waren in april in Winterberg en zaten in het Landal park. Daar zijn meerdere MTB's gestolen 's nachts die gewoon op slot stonden aan een paal. Het slot was doorgeknipt en de locals wisten ons te vertellen dat er vaak rooftochten zijn omdat ze weten dat er een hoop dure fietsen overal staan.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

landal heb ik zelf nooit gestaan.
zou ze zelf noooooooooooit buiten laten staan. ook niet aan een paal met een slot.
ik zorg er altijd voor dat men niet ziet dat ik me fiets ergens gezet heb. leek mij wel vanzelfsprekend.

gelegenheid maakt de dief. helemaal een met een betonschaar wel of niet "toevallig".
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
MetaMan
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 00:10
Mijn mountainbike: Commencal Furious 2021

Dank je voor jullie reacties, Het liefste neem ik mijn fiets gewoon mee het appartement in maar ik weet niet of dit geapprecieerd wordt door de beheerders.
Heeft iemand hier ooit reacties op gehad?

Of zijn er appartementen aan te raden waar de eigenaar geen probleem ermee heeft als je je fiets mee naar het appartement neemt?
Ook appartementen waar het echt een probleem en zeker niet mag is is natuurlijk ook handig om te weten. :-q
New Commencal Furious Ride 2021 Medium (for Sale) :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zelfs op het balkon zou ik geen fietsen neer zetten en wanneer toch, dan ook met zeer dik slot. Ze klimmen rustig een paar verdiepingen omhoog. In het verleden bij evenementen al regelmatig gehoord.

Altijd fiets mee appartement in genomen. Als de fiets niet al te vies is dan zal het niet snel een probleem zijn.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik ben er maandag nog weer een dagje
Bird Aeris 9 blurple
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

paulus1981 schreef: do 27 juni 2019, 00:00 Blackline achtig oefenen gaat in NL niet lukken?! (Tenzij de routebouwers op de heuvelrug de vrije hand zouden krijgen :-)
Er zijn meer plekken in NL waar je "blackline" achtige stukjes zou kunnen bouwen als optie in een MTB route, dat gebeurd alleen nog steeds veel te weinig helaas. In elke XCO worldcup wedstrijd zitten wel van dat soort stukjes trouwens :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie