Megavalance 2019 -> 2020 -> 2021

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik ga poging 4 doen om met de fiets vanaf Pic Blanc te vertrekken :)

Vroeg inschrijven doe ik dan weer niet, paar maanden tevoren lijkt me voldoende.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

tiewrap schreef: vr 16 oktober 2020, 15:12 Ik ga poging 4 doen om met de fiets vanaf Pic Blanc te vertrekken :)

Vroeg inschrijven doe ik dan weer niet, paar maanden tevoren lijkt me voldoende.
Waarom zijn poging 1, 2 en 3 niet geslaagd?
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

1 ging de gondel stuk, en lieten ze hem naar beneden zakken.
2 was er een hardloopwedstrijd of zoiets, in ieder geval geen toegang met de fiets.
3 afgelast door Corona.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

tiewrap schreef: vr 16 oktober 2020, 16:31 1 ging de gondel stuk, en lieten ze hem naar beneden zakken.
2 was er een hardloopwedstrijd of zoiets, in ieder geval geen toegang met de fiets.
3 afgelast door Corona.
Maar dat is buiten het evenement en dat mist toch de charme van over een een rand te gaan een piste op zodra het lint omhoog gaat met circa 300 man - overwegend half-suicidale Engelsen - achter je.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

cheeta schreef: vr 16 oktober 2020, 17:40
tiewrap schreef: vr 16 oktober 2020, 16:31 1 ging de gondel stuk, en lieten ze hem naar beneden zakken.
2 was er een hardloopwedstrijd of zoiets, in ieder geval geen toegang met de fiets.
3 afgelast door Corona.
Maar dat is buiten het evenement en dat mist toch de charme van over een een rand te gaan een piste op zodra het lint omhoog gaat met circa 300 man - overwegend half-suicidale Engelsen - achter je.
T is maar wat je charme noemt :-)

Maar snap wat je zegt..
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

Ik kwam deze tegen tijdens het youtuben en heb toen eens op de site van ucc sport events gekeken. Het lijkt mij wel erg leuk om eens mee te doen met zo'n event en heb em dan ook maar in de agenda gezet voor 2022/23. Eerst maar eens wat ervaring op doen als MTBér in een bikepark of 2, gezien ik pas dit jaar begonnen ben. Denk ook niet dat mijn XC orbea hardtail hiervoor geschikt is, dus moet eerst maar eens sparen voor een fully :).
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

JongdR schreef: wo 23 december 2020, 18:26 Ik kwam deze tegen tijdens het youtuben en heb toen eens op de site van ucc sport events gekeken. Het lijkt mij wel erg leuk om eens mee te doen met zo'n event en heb em dan ook maar in de agenda gezet voor 2022/23. Eerst maar eens wat ervaring op doen als MTBér in een bikepark of 2, gezien ik pas dit jaar begonnen ben. Denk ook niet dat mijn XC orbea hardtail hiervoor geschikt is, dus moet eerst maar eens sparen voor een fully :).
Megavalanche is een serieuze armagadon van een race. Geen instap event. Inderdaad eerst aan je skills werken en andere events meedoen
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

cheeta schreef: vr 16 oktober 2020, 17:40 piste op zodra het lint omhoog gaat met circa 300 man - overwegend half-suicidale Engelsen - achter je.
Klinkt als rond sluitingstijd in Val Thorens vanaf de 360 Bar op je snowboard de laatste piste afknallen. :winkie: :D

Vind net een YT filmpje: https://youtu.be/uTTwWbD7HzE
Principe op het eerste stuk is hetzelfde!
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

ReinierT schreef: wo 23 december 2020, 20:10
JongdR schreef: wo 23 december 2020, 18:26 Ik kwam deze tegen tijdens het youtuben en heb toen eens op de site van ucc sport events gekeken. Het lijkt mij wel erg leuk om eens mee te doen met zo'n event en heb em dan ook maar in de agenda gezet voor 2022/23. Eerst maar eens wat ervaring op doen als MTBér in een bikepark of 2, gezien ik pas dit jaar begonnen ben. Denk ook niet dat mijn XC orbea hardtail hiervoor geschikt is, dus moet eerst maar eens sparen voor een fully :).
Megavalanche is een serieuze armagadon van een race. Geen instap event. Inderdaad eerst aan je skills werken en andere events meedoen
Ik zie het inderdaad ook niet als een instap event, al zal ik niet snel mee doen aan events in het algemeen tenzij ze mij echt aanspreken, zoals in dit geval met dit event. Voor het klassement doe ik het sowieso niet. Ben ook alweer bijna 35 dus zeker niet de jongste meer dus werken aan de "skills" is echt wel nodig. Er staan dan ook wat clinics op de planning dit jaar en volgend jaar.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

JongdR schreef: wo 23 december 2020, 21:09
ReinierT schreef: wo 23 december 2020, 20:10

Megavalanche is een serieuze armagadon van een race. Geen instap event. Inderdaad eerst aan je skills werken en andere events meedoen
Ik zie het inderdaad ook niet als een instap event, al zal ik niet snel mee doen aan events in het algemeen tenzij ze mij echt aanspreken, zoals in dit geval met dit event. Voor het klassement doe ik het sowieso niet. Ben ook alweer bijna 35 dus zeker niet de jongste meer dus werken aan de "skills" is echt wel nodig. Er staan dan ook wat clinics op de planning dit jaar en volgend jaar.
Ik zou toch maar eerst wat bikeparks incl zwaardere doen voordat je echt serieus de Megavalanche wil doen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ach, als je door de qualifier komt kan je starten. Dus het regelt zichzelf.

Misschien ook iets voor psychonaut ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

MVMVML schreef: wo 23 december 2020, 21:29
JongdR schreef: wo 23 december 2020, 21:09

Ik zie het inderdaad ook niet als een instap event, al zal ik niet snel mee doen aan events in het algemeen tenzij ze mij echt aanspreken, zoals in dit geval met dit event. Voor het klassement doe ik het sowieso niet. Ben ook alweer bijna 35 dus zeker niet de jongste meer dus werken aan de "skills" is echt wel nodig. Er staan dan ook wat clinics op de planning dit jaar en volgend jaar.
Ik zou toch maar eerst wat bikeparks incl zwaardere doen voordat je echt serieus de Megavalanche wil doen...
Die staan zeker op de planning, zoals wales bijvoorbeeld. Mocht ik er nog niet klaar voor zijn, dan stel ik het gewoon uit naar '24 of zelfs '25.
Nogmaals ik ga niet voor het klassement(dus geen single / double digit placements) maar voor de experience en om te kunnen zeggen dat het me gelukt is. Er is dus zeker geen haast bij wat dat betreft.
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 23 december 2020, 21:48 Ach, als je door de qualifier komt kan je starten. Dus het regelt zichzelf.

Misschien ook iets voor psychonaut ?
Ik had iets gelezen over dat iedereen sowieso mag starten, maar dat kan ik uiteraard mis hebben.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik zou hem ook heel graag willen doen, maar betwijfel of ik het tot een goed einde kan brengen. Vooral na deze video, ze gaan echt wel massaal echt hard op hun bek, ook op rotsen: https://www.youtube.com/watch?v=8vQcWH-OvKk
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

Komt er ook nog eens bij dat dat soort stenen kei en kei scherp kunnen zijn. Dus zeker niet fijn nee.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Mooi doel en als je er voor gaat ook haalbaar, wel wat ver weg, maar goed...

Als je het bikepark Huez bezoekt weet je precies hoe of wat.

http://marklubberts.nl/megavalanche-1/
Leuk leesvoer !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie