Downhill / enduro broek

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik wil graag een andere broek open. Ik gebruik nu trail broeken en deze hebben een paar nadelen nl,
Zakken op verkeerde plaats voor de liftpas (rechterbeen ipv linker)
Te weinig zakken om tel, autosleutel en liftpas in kwijt te kunnen
Zachte flexibele stof die niet val bestendig is.

Iemand tips welke broek geschikt is en eventueel waar te kopen?
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Troy lee design moto shorts voldoet aan al je eisen.
En nu in de aanbieding bij chainreaction.
Ik heb er dit seizoen mee gereden en ben nog steeds blij mee.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Nadeel van de TLD Moto vind ik persoonlijk de siliconen band aan de binnenkant rondom de heup. Handig als je je shirt in je broek wilt houden, maar als je liever met je shirt buiten je broek rijdt en zonder ondershirt, dan zit dat nogal irritant op de blote huid. Hij is wel vrij onverwoestbaar inderdaad.

Pak daarom toch meestal mijn oude Endura Hummvee voor het DH werk. Ook niet zo'n lelijke neon kleur, maar dat is persoonlijk :) Vaak mee op mn muil gegaan, ook vrijwel onverwoestbaar, zakken met rits, 4-dubbel stikwerk, nu pas na 10 jaar vallen er wat gaten in de zakken, maar de stof zelf is nog altijd top :D Zie alleen dat ze die niet meer maken, maar wel de Hummvee 2, en als je meer van de moto look houdt de MT500 Burner.
Plaats reactie