Patric Maes Superplastic EnduroCup 2018

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik vond er echt helemaal niks aan zo, niet te rijden, echt alleen maar glijden. Moest me bij een helling via een boom optrekken en mijn fiets letterlijk gooien om boven te komen. Had beter wandelschoenen ipv 5.10 kunnen meenemen.

Ben blij dat het maar een uurtje rijden was voor ons :) Denk wel dat ik zeker een keer bij droog weer terug ga. Je kunt daar leuk spelen en oefenen.

@tie-wrap insgelijks, altijd leuk mensen ook een keer in het echt te leren kennen. Waren zeker veel Santa Cruz` op pad, is echt het nieuwe Cube geworden :lol:

Iemand al iets gehoord hoe het met die gene gaat die door die tak geraakt is? Hoorde alleen dat de ambulance er was.
Thova
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 mei 2018, 11:30

Ja, je moest een paar keer met volle overuiging een put in duiken om voldoende snelheid te maken als je boven wilde geraken.
Ik ben blij dat we de let's ride Amay gedaan hebben want dat heeft mijn vel gered. :-D

Op naar Spa. Is er interesse om daar een verkennings ritje te doen?
Salsa Fargo, NS Metropolis, Dartmoor Hornet, YT Capra
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik lees dat jullie je goed vermaakt hebben... wel balen zeg, dat-ie werd stilgezet. Ik was de dag ervoor in Duitsland zonder ook maar een vuiltje aan de lucht. Ik vond Amay wel makkelijker dan Esneux, vorig jaar, maar die zit er geloof ik niet in he?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Thova
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 mei 2018, 11:30

Geen Esneux dit jaar.
Salsa Fargo, NS Metropolis, Dartmoor Hornet, YT Capra
Thova
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 mei 2018, 11:30

Wat maakte Esneux moeilijker?
Salsa Fargo, NS Metropolis, Dartmoor Hornet, YT Capra
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Collegas vonden Esneux makkelijker, ook onafhankelijk van het weer.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Echt? Dan vond ik Esneux waarschijnlijk moeilijker omdat dat mijn eerste keer was, en omdat ik daar ook meteen een derailleur aan gort reed. Misschien was dat het. Ik zat in Amay in een betere flow, en voor wat ik me kan herinneren, was dat ook minder klimmen naar de specials.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Dat minder klimmen zal wel kloppen, Esneux was wat dat betreft vermoeiender volgens mijn collegas.

De moeilijkheid is altijd subjectief natuurlijk. We hadden gisteren ook een paar collegas die het leuk vonden in die modder :winkie:

Er plofte trouwens ook nog een flinke tak 1m naast een van mijn collegas neer toen ie aan de start van een stage stond. Had net de helm afgedaan en was modder van de fiets aant halen. Had flink mis kunnen gaan :-{
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

odp schreef: ma 11 maart 2019, 15:20 Er plofte trouwens ook nog een flinke tak 1m naast een van mijn collegas neer toen ie aan de start van een stage stond. Had net de helm afgedaan en was modder van de fiets aant halen. Had flink mis kunnen gaan :-{
Die omvallende bomen waren niet niks inderdaad. Wij hadden nog nèt stage 4 mogen doen, en tijdens omhoog klimmen langs dat weggetje viel er op 2 meter afstand ineens een boom om. Gelukkig in de andere richting, maar dus wel bovenop stage 5/6. Er zal maar net iemand rijden 🤪

Al met al een goede allereerste enduro-race ervaring voor mij 🤣
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Elle schreef: ma 11 maart 2019, 22:18
odp schreef: ma 11 maart 2019, 15:20 Er plofte trouwens ook nog een flinke tak 1m naast een van mijn collegas neer toen ie aan de start van een stage stond. Had net de helm afgedaan en was modder van de fiets aant halen. Had flink mis kunnen gaan :-{
Die omvallende bomen waren niet niks inderdaad. Wij hadden nog nèt stage 4 mogen doen, en tijdens omhoog klimmen langs dat weggetje viel er op 2 meter afstand ineens een boom om. Gelukkig in de andere richting, maar dus wel bovenop stage 5/6. Er zal maar net iemand rijden 🤪

Al met al een goede allereerste enduro-race ervaring voor mij 🤣
Heftig, kan zo maar anders aflopen inderdaad.
Thova
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 mei 2018, 11:30

Het classement staat online.

https://vtt-patricmaes.be/vtt/competitions/
Salsa Fargo, NS Metropolis, Dartmoor Hornet, YT Capra
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

Weet iemand of er ook nog foto's gemaakt zijn daar, en zo ja, waar je die kunt vinden?
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Elle schreef: di 12 maart 2019, 19:28 Weet iemand of er ook nog foto's gemaakt zijn daar, en zo ja, waar je die kunt vinden?
Ik heb niet echt fotografen gezien volgens mij.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

cheeta schreef: za 23 februari 2019, 21:30 Daverdisse is BEC, da's van een andere orde dan Patric Maes Superplastic...
Vandaag een rondje in Daverdisse gedaan... Zijn wat interessante stukken aangelegd voor volgende week lijkt het.
Hoe je ze alleen "blind' (zonder voorkennis) zou kunnen rijden op snelheid is me eerlijk gezegd een raadsel.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

cheeta schreef: zo 21 april 2019, 00:50
cheeta schreef: za 23 februari 2019, 21:30 Daverdisse is BEC, da's van een andere orde dan Patric Maes Superplastic...
Vandaag een rondje in Daverdisse gedaan... Zijn wat interessante stukken aangelegd voor volgende week lijkt het.
Hoe je ze alleen "blind' (zonder voorkennis) zou kunnen rijden op snelheid is me eerlijk gezegd een raadsel.
Daarom rijden ze er al weken van tevoren om de tracks te verkennen... maar goed, laat het duidelijk zijn, diegenen die niet die tracks van tevoren hebben kunnen rijden om wat voor reden dan ook, zijn behoorlijk in het nadeel.
Ik heb begrepen dat er een paar ook echt een beetje te over zijn (tenzij ze graag de plaatselijke ambulance broeders/artsen/verpleegsters extra werk willen geven).
Plaats reactie