Winterberg '17

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Je krijgt gewoon een fiets en that's it, je bent wel vrij om terug naar de technieker te rijden voor afstelling etc maar dat heb ik eerlijk gezegd niet gedaan. Verstand op nul en gaan ;-p. Maar ze lopen de fiets technisch wel na voor ze hem meegeven.

Alleen had hij qua vering idd beter afgesteld kunnen zijn.
jbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 30 oktober 2017, 14:24

Met een vriend gepland om aankomend weekend (3,4,5 november) naar Bikepark Winterberg te gaan.
Ik heb zelf jaren xc ervaring in Nederland, mijn maatje amper. Daar houden we rekening mee.

Vanwege de verkoop van hun huidige fietsen heb ik me laten wijsmaken dat er geen reserveringen aangenomen worden op dit moment, klopt dat?
Heeft iemand verder nog tips voor ons?
Eventueel alternatieven, mocht het Bikepark dicht zijn door storm (zoals afgelopen weekend) of te druk.

Ik denk dat ik zelf al snel tevreden ben in een ander bikepark (bv Warsteiner), of wellicht het Trailpark. Mijn maatje heb ik echter meegekregen onder het mom 'je moet het wel durven - maar je hoeft niet een berg op te trappen'. ;)
Graag jullie suggesties!
TinaV
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 16:59
Contacteer:

jbr schreef:
Vanwege de verkoop van hun huidige fietsen heb ik me laten wijsmaken dat er geen reserveringen aangenomen worden op dit moment, klopt dat?
Ja dat klopt. Daarbij zijn er ook niet enorm veel huurfietsen meer beschikbaar vanwege die verkoop. 2 weken geleden waren het er nog 13. Ik stond om 8.10 in de rij en had de laatste fietsen.
jbr schreef: Heeft iemand verder nog tips voor ons?
Eventueel alternatieven, mocht het Bikepark dicht zijn door storm (zoals afgelopen weekend) of te druk.
Je kan ook naar Willingen gaan. Daar kan je volgens mij wel gewoon fietsen reserveren en er is ook een lift. :) Wel iets minder keuze qua trails, 2 trails, waarvan 1 flowy freeride en 1 vrij heftige downhill.
jbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 30 oktober 2017, 14:24

TinaV schreef: Je kan ook naar Willingen gaan. Daar kan je volgens mij wel gewoon fietsen reserveren en er is ook een lift. :) Wel iets minder keuze qua trails, 2 trails, waarvan 1 flowy freeride en 1 vrij heftige downhill.
Willingen? Weleens eerder van gehoord.
Bikepark Warstein zag ik ook. Welke zou je aanraden van deze twee (als alternatief)?
Van Willingen kon ik zo snel geen e-mailadres/website vinden waar ik kan reserveren, heb je die voor me?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Heftige downhill is er in Willingen al een tijdje niet meer. Allemaal goed te berijden voor beginners tegenwoordig.
Warstein is leuk, maar vind het zelf niet de moeite om voor een dag naar toe te gaan.
TinaV
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 16:59
Contacteer:

Willingen ligt in de buurt van Winterberg, ongeveer even lang rijden maar een andere afslag. ;)

Bij http://www.snow-bike-willingen.de/sommer/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; kan je fietsen huren/reserveren, zit naast de gondel.

Warsteiner ken ik niet, ziet er uit als een klein (familie)parkje.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Hurtgenwald is ook een aanrader al ligt het wel een stuk zuidelijker. Beste jumplijn die ik ooit gereden heb en die twee DH lijntjes zijn ook erg tof, technisch en flowy tegelijk. Uplift duurt wel een stuk langer dan in Winterberg of Malmedy omdat ze met bussen rijden.
jbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 30 oktober 2017, 14:24

Jullie berichten geven me de indruk dat Winterberg leuker is dan Willingen.
Dank voor de info.

Ik heb echter ook sterk de indruk gekregen dat het erg druk kan zijn in Winterberg, en met de verkoop van hun fietsen en geen mogelijkheid tot reserveren op dit moment ben ik bang dat we voor niets erheen rijden.

Daarom bij Willingen twee fietsen gereserveerd.
Ik krijg nu een mail dat deze 'verbindlich reserviert' zijn.

Hoe verbindlich is dit? Kunnen ze me verplichten te betalen als ik om onbekende redenen (bv dat het in Winterberg leuker is en niet druk) niet op kom dagen?
Ik wil uiteraard niet vervelend zijn, maar ik wil graag alle opties open houden om een leuke dag of dagen te rijden. Het is immers vrij duur.

graag jullie tips!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Op welke dagen wil je gaan rijden?
Ik ben 1x op zondag in Winterberg geweest, toen was het weer niet al te best dus super rustig. Ik ga altijd op maandag en dinsdag. 2 weken terug ben ik dus op maandag en dinsdag geweest, met heel fijn weer: gezellig druk, nooit hoeven wachten. Op zondag was het echt niet normaal druk hoorde ik van iemand in de lift: een rij tot aan einde freeride naar lift. Da's niet te doen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Super goed weer in...
a) het weekend, en
b) het voor- of naseizoen...
... is een giga wachtrij in Winterberg.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
jbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 30 oktober 2017, 14:24

We willen zaterdag (en misschien zondag) gaan rijden.
De weersvoorspelling was eerst niet al te best, maar het begint te veranderen naar wat beter weer.
Ik weet dus niet wat ik kan verwachten aankomende zaterdag.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

cheeta schreef:Super goed weer in...
a) het weekend, en
b) het voor- of naseizoen...
... is een giga wachtrij in Winterberg.
Super goed weer op zondag 15 juli = nauwelijks een rij. In 5,5uur tijd (excl. currywurst-pauze) 35 runs gemaakt..... Max 5 minuten wachttijd bij de lift, was extreem rustig.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ja, ja, ik weet het :evil:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Vrijdag de 13de was het ook erg rustig
Met voldoende pauze en techniek afkijken :)
Volgens mij niet langer dan enkele minuten wachten (meestal bijna gelijk weer instappen)
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

En op maandag 23 juli ook geen wachttijden,heerlijk 5 uur gespeeld daar, echt mooi park vind ik
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie