KNWU

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

Jass schreef:Ik zou graag het volgende zien:

-dat ze meer aandacht aan de sport besteden op hun site!
-dat ze het NK iig op hun site vermelden, dat ze als het even kan ook wat aan promotie doen richting bijvoorbeeld DP en mountainbike.nl
-dat als ik ze mail namens mountainbike.nl ze me meer informatie geven over het downhill (en me niet alleen de datum en locatie kunnen geven en dat ik voor meer informatie naar de site van rittershausen moet)
- dat ze proberen downhillers te stimuleren om mee te doen aan het NK door middel van een stuk waardering! De beste oplossing is iedere klasse zijn eigen NL podium, dus ook de funklasses en dat dit van te voren ook duidelijk wordt gecommuniceerd, blijft toch een gigantische magneet voor een biker om echt Nederlands kampioen te kunnen worden in bijvoorbeeld de "hobby hardtail heren"
-dat ze Bas de Bever vragen of hij zich binnen de KNWU ook meer met Downhill wil bemoeien en dat ze ook veel naar hem luisteren, gezien zijn ervaring, staat van dienst en huidige activiteiten
-dat ze net als met BMX, ook vanuit de bond 4X en downhill een selectie maken en trainingen verzorgen
-misschien een idee om alle 'extremere' bikedisciplinen onder 1 kopje te scharen, dus BMX, DH en 4X.
-scouten van talent! En stimuleren van talent!
Nou ik wens je veel succes bij de KNWU, denk als je dit voorelkaar krijgt dat je 8 jr verder bent. Maar suc6, als er nix gevraagd word gebeurd er ook nix.
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

Feanbiker schreef: Nou ik wens je veel succes bij de KNWU, denk als je dit voorelkaar krijgt dat je 8 jr verder bent. Maar suc6, als er nix gevraagd word gebeurd er ook nix.
Hoi Feanbiker
Ik heb nu een paar posts van je gelezen en op mij komen die negatief kritisch over. Misschien is dit je bedoeling niet. Als dat wel het geval is, dan zou ik je willen adviseren zaken eens van uit een positieve instelling te benaderen.

De KNWU is een grote organisatie en verandering kun je niet zo snel door voeren dat klopt. Ik vind het daar en tegen zeer positief als mensen hier wel aandacht voor blijven vragen bij deze organisatie.
Mijn verwachting is dat het niet 8 jaar wordt, maar eerder dat het resultaat op kortere termijn te zien zal zijn.
Greetz,
Jeroen
Yeah baby yeah
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

Pizzaboy schreef:
Feanbiker schreef: Nou ik wens je veel succes bij de KNWU, denk als je dit voorelkaar krijgt dat je 8 jr verder bent. Maar suc6, als er nix gevraagd word gebeurd er ook nix.
Hoi Feanbiker
Ik heb nu een paar posts van je gelezen en op mij komen die negatief kritisch over. Misschien is dit je bedoeling niet. Als dat wel het geval is, dan zou ik je willen adviseren zaken eens van uit een positieve instelling te benaderen.

De KNWU is een grote organisatie en verandering kun je niet zo snel door voeren dat klopt. Ik vind het daar en tegen zeer positief als mensen hier wel aandacht voor blijven vragen bij deze organisatie.
Mijn verwachting is dat het niet 8 jaar wordt, maar eerder dat het resultaat op kortere termijn te zien zal zijn.
Greetz,
Jeroen

Ik neem aan dat we kritisch mogen zijn, anders kun je dit forum wel opdoeken.

En tsja is maar net hoe je het leest, alle het negatieve heeft weer wat positieve.
Statisch gezien, zijn vrouwen minder voorspelbaar dan een mountainbike op semi-slicks in de modder.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Feanbiker schreef:Nou ik wens je veel succes bij de KNWU, denk als je dit voorelkaar krijgt dat je 8 jr verder bent. Maar suc6, als er nix gevraagd word gebeurd er ook nix.
Begrijp je sceptische houding Fean en al het negatieve heeft idd ook een positieve kant, kijk maar.

De positieve benadering:
Als het pas na 8jr zover is, wat maakt het uit? Dan hebben we het toch maar bereikt :-q


Hoop alleen dat er naar aanleiding van Koenie's gesprek met de KNWU een opening ontstaat om op regelmatige basis een dialoog met de KNWU aan te gaan over deze varianten van het mountainbiken. Dat is het belangrijkste streven. Als dat wordt bereikt, volgt er vanzelf meer.
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Nosi
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 15 april 2010, 10:58
Mijn mountainbike: Giant XTC en Glory

Bijna 8 jaar later lijkt het alsof we er nog slechter aan toe zijn. Ik was er toen niet bij, maar het feit dat er een NK bestond zegt al heel wat.

Weet iemand wat er in de tussentijd is gebeurt?

De mini downhill cup lijkt erg populair en gezond, voor zover ik het als rijder kan zien is dat niet dankzij de KNWU. Zou de KNWU onze sport niet beter moeten ondersteunen aangezien hun ons representeren bij de UCI?
The purposes of the UCI are:
a) to direct, develop, regulate, control and discipline cycling under all forms worldwide;
b) to promote cycling in all the countries of the world and at all level
Het doel van de UCI is dus om alle vormen van fietsen te ontwikkelen in alle landen. Dit lijkt niet het geval met Downhill en Fourcross in Nederland. Zouden we hier iets aan kunen doen?
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ik heb afgelopen jaar bij IXS wedstrijd in Ilmenau een Nederlandse man van de UCI gesproken over downhill in Nederland. Hij kwam na mijn race naar me toe met de vraag of ik nu echt de enige Nederlandse dame ben die meedoet aan wedstrijden. Even een babbeltje gemaakt met die man. Kwam erop neer dat hij verbaasd was over matige opkomst van Nederlanders bij downhillwedstrijden.

Later dat weekend hoorde ik van iemand anders, die ook met diezelfde man aan de praat was geraakt, dat de UCI weinig wil doen, omdat er te weinig Nederlanders meedoen aan wedstrijden. Wedstrijden rijden is volgens de UCI de manier om te laten zien dat je serieus bezig bent met de sport.

In Ilmenau waren op dat moment geloof ik 5 of 6 Nederlanders die meededen met de wedstrijd. Daar draait de UCI niet voor warm. Deze wedstrijd was volgens mij ook wel het dieptepunt qua Nederlandse opkomst, maar verder dan 20 Nederlandse deelnemers (IXS Winterberg?) komen 'we' niet. En dat is volgens UCI dus blijkbaar te weinig.

Als er vanuit de UCI al geen animo is om downhill in Nederland te supporten, dan lijkt me stug dat de KNWU uit zichzelf heel hard zijn best ervoor gaat doen. Als er een 'goeie' (hart voor downhill) bij de KNWU zit zal het allicht nog iets kunnen worden. Maar ik denk/vrees dat het initiatief vanuit de sporter zelf moet komen.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Ach ja, ik was topicstarter. We hebben toch echt een paar NK's gehad. In Rittershausen.
Tanja was in , ik denk 2007 nog nederlands kampioen.
Ik heb alleen in 2004 meegedaan.
In 2006 was ik ook de enige Nederlandse vrouw in Ilmenau, meer dan 10 Nederlandse deelnemers waren er niet.

We zijn wel gegroeid op het gebied van fourcross in Nederland, dat was 8 jaar geleden ook nog heel beperkt.
Plaats reactie