Megavalanche 2017

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

CarlosG schreef:
The Funk Soul Brother schreef:Dit staat al jaren hoog op mijn bucketlist. Tijd om er in 2017 werkelijkheid van te gaan maken. Gaan er mensen vanuit omgeving Amsterdam?

Ik ben nieuw op dit forum en ook in dit prachtige land. Ik ben geïnteresseerd in deelname aan een groep gaat mega17, ik ben al geregistreerd en wonen in schiedam, maar nog niet bedacht hoe om te reizen naar Alpe d'huez. Ik zou het leuk vinden om mee te doen uit amsterdam. Wil je reiskosten te delen? Google vertaler moet me helpen, sorry voor mijn slechte nederlandse taal.

Just sent you a private message (prive bericht). Sadly our car is full, but in case one of us would have to cancel I will let you know.
karl2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 18:54

Vanuit mtb Lichtverzet in Nijmegen gaat er ook een forse groep dit jaar, nu een man of 10 die zich al aangemeld hebben. Na het geslaagde avontuur van vorig jaar(1ste deelname, top 25 kwali) heb ik de smaak te pakken! dit jaar weer..
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

Ik ben er ook weer bij dit jaar. Nu al zin in!
Mbos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Strive (AL Race)

karl2 schreef:Vanuit mtb Lichtverzet in Nijmegen gaat er ook een forse groep dit jaar, nu een man of 10 die zich al aangemeld hebben. Na het geslaagde avontuur van vorig jaar(1ste deelname, top 25 kwali) heb ik de smaak te pakken! dit jaar weer..
Nice! Ik kom uit Arnhem, wordt derde deelname. Waar overnachten jullie? Ik op camping in Allemond.
Skenkz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 19:42

Ook aanwezig dit jaar stokeddd zo gezegd
Wild enough to break it - Smart enough to make it!
Arno@MTBArnhem
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 november 2015, 15:02

Klinkt mooi, is 1 van de langer bestaande mega downhills. Ik heb gehoord dat die andere aan de andere kant vd berg (les2alpes) ook een mooie is!

Voor 2020 ben ik er bij ;-) Maar ga er niet voor trainen hoor!
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

Arno@MTBArnhem schreef: Voor 2020 ben ik er bij ;-) Maar ga er niet voor trainen hoor!
thats the spirit.. gewoon vol gas die berg af bleren! Braaaaaaaaaaaaaaap :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Vraagje... (klinkt misschien ontzettend dom)... maar is de track na te rijden? :winkie:
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ja, staan gewoon bordjes... Alleen starten op 3300m kan niet echt lollig zijn wanneer het niet geprepareerd is.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Heeft iemand ervaring met het verkijgen van dat medische certificaat?
http://www.ucc-sportevent.com/wp-conten ... -UCC-1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het invullen van dit papiertje door je dokter voldoende? of kan het nog makkelijker?

Groeten
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

Is niet verplicht.. afkopen met verzekering meen ik... maar dokters verklaring is voldoende idd (heb met evenementen mee gedaan waar het wel verplicht was en daar was dat voldoende)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Let wel op dat die verzekering geen bal voorstelt.... wilde vorig jaar mn x-ray rekening claimen, maar kreeg het niet voor elkaar.
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

maaf2 schreef:Let wel op dat die verzekering geen bal voorstelt.... wilde vorig jaar mn x-ray rekening claimen, maar kreeg het niet voor elkaar.
Klopt, is mij in 2015 ook niet gelukt helaas! :-?
Op zich heel vreemd, waarom sluit je anders die verzekering af toch, behalve om onder die doktersverklaring uit te komen.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
fredorico
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 22:46
Mijn mountainbike: Orbea Rallon & Schwarzrot Bass
Contacteer:

Ik ben eens rustig door de Megavalanche topics aan het lezen. Er is eens sprake van een local, en dat ben ik dus :)

Een paar jaar geleden ben ik verhuisd naar het gebied, natuurlijk om veel te gaan biken. De track van de Megavalanche is natuurlijk mega leuk, maar er is echt veeeeel meer te doen dan de bikepark trails van Alpe d'Huez en Les 2 Alpes! Sommige local trails zijn bereikbaar met de skiliften, voor andere is een shuttlebus (of een goede conditie) nodig.

Sinds vorig jaar ben ik ook officieel Frans mtb gids & leraar, en kan/mag jullie dus rondgidsen op de local trails. Vanaf volgend weekend openen we ons shuttle seizoen, dus altijd welkom om eens van de local trails te komen proeven.

Wie nog info wilt over materiaal, liften, het gebied.... google is youre friend.
Legenduro, legendary mountainbiking
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Zijn er toevallig nog mensen die op RCN-camping Belledonne staan? Het is de eerste keer dat ik de Megavalanche ga fietsen en het zou wel handig zijn als ik af en toe met iemand op kan trekken die het al een keer eerder heeft gefietst en weet hoe alles een beetje gaat de hele week, of dingen weet waar je even op moet letten.
Heb er wel al heel veel zin in. Nog maar anderhalf weekje! :-D
Groetjes Mark
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Plaats reactie