Megavalanche 2016

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ik ben de maand ervoor er al (een weekje) om de Alpe d' HuZes te fietsen... op een downhill bak voor de verandering dus dat zal wel weer huilen worden.. :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

36T en 11-23 achter?
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

jups.. zal geen 6x redden vrees ik.. vorig jaar op een BMX met 44-16 was ik het na 2x aardig zat :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
LaurentS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 20 december 2015, 12:16

Ik doe ook mee! Voor de eerste keer, dus alle tips zijn welkom.
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

LaurentS schreef:Ik doe ook mee! Voor de eerste keer, dus alle tips zijn welkom.
Enjoy :-q http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=115879" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Fishb8 schreef:@mori
Gewoon gaan joh, word sowieso een fantastische week!

Ga overigens heel de week, wie gaan er nog meer 6/7 dagen?
Same here, de hele week! Super om daar alles te rijden.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

als ik een boek tip mag geven voor een slaap plekje. Ga naar "Le cristal de l'alpe".. deze is kwa prijs niet veel anders dan de andere maar tis wel verrekte lekker om je fiets kleding uit te doen en hierin te ploffen:

Afbeelding

Afbeelding

en je zit midden in het centrum.. dus s'avonds kan je gewoon naar je kamer kruipen :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
LaurentS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 20 december 2015, 12:16

R00kie schreef:
LaurentS schreef:Ik doe ook mee! Voor de eerste keer, dus alle tips zijn welkom.
Enjoy :-q http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 7&t=115879" onclick="window.open(this.href);return false;
Helemaal uitgelezen, ik ben Rookie v2016 ;)

Ik ben al zo'n 2 jaar bezig met MTB, eerst met een Canyon Nerve AL 7.0, maar die heb ik vervangen in september door een Canyon Strive CF 8.0 Race. Mijn enduro/downhill ervaring is nog vrij beperkt:
- Beklimming en afdaling Pic du Midi (Franse Pyreneeën, 2800m hoog)
- 1x Malmedy bikepark Ferme Libert (kon alles rijden na een paar runs, maar snelheid en flow kan stuk beter)
- Vogezen 5 dagen
- Bikepark Bad Wildbad (Zwarte Woud)

Ik heb een aantal vragen aan jullie Megavalanche veteranen:

1. Ik heb een Canyon Strive CF 8.0 Race 2015, die lijkt mij geschikt voor de Mega, 160mm Pike en 163mm Monarch Plus. Echter twijfel ik nog een beetje aan de banden, Maxxis HighRoller II TR EXO Front // Minion DHR II MaxxPro Rear beide in 2.3 versie. Ik zou deze tubeless opstellen. Is dat voldoende of moet ik echt nieuwe DH banden gaan aanschaffen?

2. Ik denk dat ik best mijn 34t erop zet vanvoor, vanwege de hoge snelheden, dan maar wat afzien tijdens de klim. Of is het toch beter om mijn 30t voorblad te monteren?

3. Qua bescherming: ik heb een Fox Rampage Comp fullface helm, Fox Titan beschermvest en Fox Launch Pro kniebeschermers. Is dit voldoende of is een nekbescherming en scheenbeschermers echt aan te raden?

4. Flats of clips? Ik ben het gewoon om met clips te rijden (XT trail pedalen) maar ik heb ook goede flats liggen (Crankbrothers 5050 3). Voor beide moet ik eigenlijk nieuwe schoenen kopen. Voor clips heb ik namelijk Sidi schoenen, maar die zijn te XC gericht, lopen op rotsen is zo goed als onmogelijk ermee (gemerkt in de Pyreneeën). Met clips voel ik mij meer op mijn gemak op snelheid, flats heb ik dan weer liever als het stapvoets gaat omdat je jezelf dan gemakkelijker kan redden bij het verliezen van je evenwicht.

5. Als er mensen zin hebben om af te spreken om samen te gaan trainen, ik ben zeker geïnteresseerd! Ik woon in België, dicht bij Leuven. Filthy Trails, Ferme Libert Malmedy of natuurlijke trails, I'm in!

Mijn trainingsplan om mij voor te bereiden op de Mega:
-Malmedy
-Filthy Trails
-Belgische enduro comps (ES1, Patrick Maes, Gravity bike development etc)
-Paasvakantie 1 week in Castelane (Alpes-Maritimes)
-eind juni 2 dagen in bikepark Lac Blanc in de Elzas

Ik ben er voor de Mega vanaf 2 juli en en blijf tot 16 juli. Samen trainen voor de Mega (en mss nadien in Les 2 Alpes of andere trails) zou leuk zijn!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Here's my two cents.....

1. Bandenkeuze is heel persoonlijk natuurlijk. Maxxis, Schwalbe, keuze genoeg :-). Persoonlijk zou ik kiezen voor Minions of Magic Mary's. Ik zou in ieder geval iets kiezen met een goede zijwand bescherming (Maxxis exxo of Schwalbe snakeskin).
2. Ik ga zelf voor de 30T. Op die tracks is bijtrappen op de afdaling niet nodig in veel gevallen. Als je dan moet klimmen, dan liefst (voor mij) met 30T.
3. Tja, dit soort zaken hoop je eigenlijk nooit nodig te hebben. Better safe than sorry. Ik rij wel met nek brace en scheen beschermers. Als je daar onderuit gaat is het vaak rots en die doen au.
4. Flats voor mij, ik rij met E*thirteen LG1+ pedalen en Vans. Die Sidi schoenen zou ik thuis laten, op de Alp inderdaad niet op hun plaats.
5. Filthy of zo altijd leuk! Laatst ook een dagje met r00kie daar, was leuk!

Mijn voorbereiding zal ook zeker bestaan uit een weekend LacBlanc (goed voor roots en rocks) maar ben ook van plan de Ardennen in te gaan op zoek naar technische trails.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

kingjoop schreef:als ik een boek tip mag geven voor een slaap plekje. Ga naar "Le cristal de l'alpe".. deze is kwa prijs niet veel anders dan de andere maar tis wel verrekte lekker om je fiets kleding uit te doen en hierin te ploffen:

Afbeelding

Afbeelding

en je zit midden in het centrum.. dus s'avonds kan je gewoon naar je kamer kruipen :lol:
Ja, nu snap ik jouw nickname ook; je voelt je daar gewoon een king, Joop! :lol:
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

maaf2 schreef:2015 loopt nog, maar het gaat inmiddels over 2016 natuurlijk!

(Uiteraard is 2015 bron voor informatie)

Dus, wie gaan er?
ROOKie
Twijg
Fishb8
Maaf2
Update :D word nog druk daar op de berg,

Maaf2
Fishb8
R00kie
Twijg (+ 3)
Gewoonmark
Kingjoop
LaurentS

Memento-mori (?)
Ride it like you stole it!
LaurentS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 20 december 2015, 12:16

twijg schreef:Here's my two cents.....

1. Bandenkeuze is heel persoonlijk natuurlijk. Maxxis, Schwalbe, keuze genoeg :-). Persoonlijk zou ik kiezen voor Minions of Magic Mary's. Ik zou in ieder geval iets kiezen met een goede zijwand bescherming (Maxxis exxo of Schwalbe snakeskin).
2. Ik ga zelf voor de 30T. Op die tracks is bijtrappen op de afdaling niet nodig in veel gevallen. Als je dan moet klimmen, dan liefst (voor mij) met 30T.
3. Tja, dit soort zaken hoop je eigenlijk nooit nodig te hebben. Better safe than sorry. Ik rij wel met nek brace en scheen beschermers. Als je daar onderuit gaat is het vaak rots en die doen au.
4. Flats voor mij, ik rij met E*thirteen LG1+ pedalen en Vans. Die Sidi schoenen zou ik thuis laten, op de Alp inderdaad niet op hun plaats.
5. Filthy of zo altijd leuk! Laatst ook een dagje met r00kie daar, was leuk!

Mijn voorbereiding zal ook zeker bestaan uit een weekend LacBlanc (goed voor roots en rocks) maar ben ook van plan de Ardennen in te gaan op zoek naar technische trails.
Thanks voor je antwoord Twijg!

1. Dus de bandencombi die er nu op zitten zou je afraden?
Als ik mij niet vergis zijn die ook Exo en tubeless ready, nog nooit last gehad van te weinig grip. Ook nog nooit een flat gehad ermee, maar heb dan ook nog niet zo veel km ermee gedaan en nog niks in rotsen (Pyreneeën was nog met de Nerve en Conti Mountainkings, 2 maal plat gereden, pinch flats op square edged rocks).
Dit is mijn fiets: https://www.canyon.com/nl-be/mtb/strive ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb wel de 2015 versie, dus voorband is hetzelfde, maar achterband is een gewone Minion, geen semi-slick versie.

2. Hmm eens over nadenken, als ik de 30t monteer, heb ik ook nog een nieuwe kettinggeleider nodig, de bijgeleverde heeft een min. van 34t. Kettinggeleider lijkt mij een noodzaak met alle valpartijen. Het zal afhangen hoe goed de conditie is tegen dan.

3. Hmm een neck brace is wel erg duur, buiten als jij een betaalbare tip hebt? Scheenbeschermers komen er wss nog wel bij.

4. Ja denk eerder aan 5 tens of Shimano DH schoenen, maar twijfel dus tussen de versie voor clips en de versie voor flats. Ik denk dat ik de komende tijd eens met flats terug ga rijden om te kunnen vergelijken wat voor mij het gemakkelijkste is. Het blijft een compromis, ofwel meer controle op hoge, ofwel meer controle op lage snelheid.

De Ardennen ga ik ook zeker opzoeken, heb een paar leuke .gpx routes liggen daarvoor. Het lijkt mij leuk om samen te gaan, de Megavalanche crew! Vanaf 4 feb (tot dan examens, student) ben ik beschikbaar voornamelijk tijdens de weekends en feestdagen.
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

twijg schreef:
maaf2 schreef:2015 loopt nog, maar het gaat inmiddels over 2016 natuurlijk!

(Uiteraard is 2015 bron voor informatie)

Dus, wie gaan er?
ROOKie
Twijg
Fishb8
Maaf2
Update :D word nog druk daar op de berg,

Maaf2
Fishb8
R00kie
Twijg (+ 3)
Gewoonmark
Kingjoop
LaurentS

Memento-mori (?)
Maaf2
Fishb8
R00kie
Twijg (+ 3)
Gewoonmark
Kingjoop
LaurentS
Memento-mori!
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Iemand tips voor een camping in de buurt? Ik ga waarschijnlijk met mijn broer richting de Alpen, koersfiets gaat ook mee namelijk.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

memento-mori schreef:koersfiets gaat ook mee namelijk.
En daar kun je alleen rondjes mee op een camping rijden????
:lol:
Plaats reactie