Downhill Bike kopen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hier staan nog een paar "nieuwe" in de verkoop binnen jouw budget. http://alutech-cycles.com/lagerverkauf" onclick="window.open(this.href);return false;

En laat ze maar lekker lullen :tong . Als ik 3000 sponsor geld kon verwerven via SPONSOREN zou ik er ook lekker van genieten :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

De YT is al fiets erg goed (meeste testers zijn er wel happy mee, maar wacht even de nieuwe test op Dirt Magazine af anders)

Wat ik wel lijk te horen is wat meer brekende/scheurende frames (maar dat hoor ik van de Capra meer dan van de Tues) Al had de Tues het vroeger ook (de 1.0 Alu versie)
Wat dat betreft vertrouw ik de oudere merken dan wat meer (bijvoorbeeld Specialized Demo, Trek Session) Maar ja, daar hangt wel een prijskaartje aan...
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Propain Rage misschien iets voor je?
Ride a bike!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoyalAce schreef:En hoe kan je het beste je bike onderhouden bv welke olie ect
Tof dat je gaat downhillen :-q

Misschien in ieder geval even een winter de tijd nemen om je te oriënteren. Je bent blijkbaar helemaal nieuw met het fenomeen mountainbiken en dan valt er heel veel te leren.

Misschien is het aan de ene kant niet handig nu meteen dik te investeren in een nieuwe bike. Met iets meer ervaring heb je misschien bepaalde wensen en wil je na 1 seizoen eigenlijk een geschiktere fiets kopen. Er is best nog wat leuks gebruikt te koop en op die manier kun je onder de € 2000,- een heel gave fiets scoren (waarschijnlijk in onderdelen).

Aan de andere kant: slechte fietsen worden nauwelijks meer gemaakt, dus echt fout kan het nauwelijks gaan en als je nu een nieuwe koopt dan heb je in ieder geval een goede bike waar je meerdere jaren plezier van kunt hebben.

DH is behoorlijk extreem voor het materiaal en ga je nu aan de goedkope kant van de leverbare modellen zitten, dan loop je in sommige opzichten het risico op meer problemen. Hier en daar zijn de remmen op het randje, de schakeling is niet heel hoogwaardig. De vering is zeer beperkt in te stellen. En de wielen zijn soms wat eenvoudig. Je hoeft niet meteen naar een carbon bike van € 6000,- met allemaal top componenten, maar het ene product is wat beter dan het andere. Kijk hier wat rond, lees andere forums en koop eens wat DH gerichte bladen (of lees de websites).

Wat onderhoud betreft doet een emmertje sop wonderen. De enige plek waar olie zou moeten komen is de ketting en daar gebruik je gewoon teflon olie voor. Maar daarover staan ook veel topics hier.


En je kunt natuurlijk op zo een hyper DH-bak alles zelf gaan ontdekken, maar met weinig ervaring is zelfs de goedkoopste fiets 2x beter dan jij (ik heb dat probleem zelfs met vele jaren ervaring...). Een cursus rijtechniek is een heel goede investering!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoyalAce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 20 oktober 2015, 20:41

Dankje lars
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Niftiest waar je nu gelijk wat aan hebt maar er zit wel wat in Lars zijn opmerkingen.

Voor ik een DH bak kocht heb ik het geluk gehad om in Les Gets wat fietsen te kunnen testen (dit kan altijd tijdens de Pass'Portes du Soleil) Daar heb ik wat verschillende fietsen gereden en ja, dan ontdek je verschillen. Niet beter of slechter. Maar wel karakter trekken die wel of niet bij je passen (geometrie, rijgedrag) De Lapierre lag mij wat minder, De Scott Gambler vond ik wat 'lui' de Demo speels, de GT Fury lekker lang enz... Maar nee, echt slechte fietsen zijn zeldzaam. Mindere componenten komt wel vaak voor. Remmen en wielen wordt het meest op bezuinigd vaak.Ook vering. En goede remmen is wel heel fijn (niet alleen maar vanwege het betere stoppen, maar ze kosten ook minder inspanning en juist de handen en onderarmen hebben het vaak zwaar)

Lees recensies, daar leer je veel van! Succes, Vragen? Stel ze!
Plaats reactie