FOX rebound

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
16610
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 00:09
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Hallo mensen

Sinds kort rij ik met FOX ipv Rock Shox. Op de FOX vork staat een stickertje "Rebound Adjust << - + >>>

Je zou toch verwachten dat wanneer je volledig naar plus draait je maximale
Rebound hebt? Het tegendeel is het geval.

Bij Rock Shox is maximale rebound het haasje en minimaal het schildpadje. Bij FOX is maximale rebound dus volledig naar min.

Kwestie van interpretatie?

Afbeelding
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

16610 schreef: Kwestie van interpretatie?
Yep :-{
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
16610
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 00:09
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Haha ok. Kan iemand mij deze interpratie uitleggen?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... eplica.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Je voelt toch vanzelf wat de rebound doet als je m naar de ene of andere kant draait?!
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Rebound demping beinvloed de snelheid van de uitgaande slag.

Dus bij rock shox max rebound demping is de schilpad (max demping dus een langzame uitgaande slag). Min rebound demping is de haas (dus een snelle uitgaande slag).

Bij Fox. + is meer!! rebound demping dus langzamer en - is minder!! rebound dus sneller uitgaande slag
Gebruikersavatar
16610
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 00:09
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Heren bedankt voor jullie antwoorden.

Inderdaad een kwestie van interpretatie uitgaande van de technische werking van een vork. Een leek, zoals ik, interpreteert het eerder praktisch waarbij + meer rebound betekent.

Uiteraard voelde ik het tijdens het biken. Rij zelf het liefst met bijna maximale rebound op de trails.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Naast dat dit soort indicaties zonder grootheid al sowieso gewoon neerkomen op a) de gebruikshandleiding lezen en/of b) draai en kijk wat er gebeurt, wat heeft dit met Freeride/Downhill te maken?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie