Big 5 bike challenge Oostenrijk

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
wendy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 30 juli 2015, 09:05

Interessant!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

ga je mee dan?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Van de week nog in Saalbach geweest. De Milka-line maar helemaal overgeslagen vanwege de al eerder genoemde drukte daar. In Hinterglemm de Blue-line gedaan. Nou, dat was geen pretje. Echt compleet naar z'n grootje geremd. Dus meteen door naar de Z-line. Die was wel erg leuk en daar was het trailteam ook bezig met het herstellen van de line. Hackelbergtrail 1&2 is altijd een aanrader!

Een line wordt eigenlijk pas leuk als je weet hoe deze loopt. Dus als eerste (zonder vooraf de losse lines te hebben gereden) een big-5 rijden zou ik niet doen. Dan ben je m.i. teveel bezig met verkennen.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

KleinPalomino schreef:
Een line wordt eigenlijk pas leuk als je weet hoe deze loopt. Dus als eerste (zonder vooraf de losse lines te hebben gereden) een big-5 rijden zou ik niet doen. Dan ben je m.i. teveel bezig met verkennen.
Helemaal mee eens. Ikzelf merkte ook een groot verschil tussen de eerste en tweede keer op een track.
Wel jammer van de blue line, want die vond ik ook erg gaaf.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Waarom wordt een lijn pas leuk als je weet hoe deze loopt? Ik vind het juist altijd wel een uitdaging, waarbij je moet anticiperen op wat je ziet.

Als je weet hoe een lijn loopt kan je makkelijker harder... Het is maar net waar je uitdaging ligt...
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Je hebt gelijkt. Het niet "pas leuk" als je de track kent, want de eerste keer is ook zeker leuk. Precies om de reden die je zegt.
Maar na meerdere keren ken ik de track beter en heb ik meer vertrouwen, kan ik harder (ook de bochten), durf ik meer te springen (omdat ik nu weet wat er achter de sprong ligt :-D ) en daar geniet ook erg van.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zo zie je maar weer, ieder zijn meug :wink:
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Ik ben er van het weekend geweest, die Hackelberg is inderdaad erg tof, jammer van die enorme wandeling daarvoor maar dat is het wel waard. De X-Line is wel heel erg gaaf, supergroffe downhill en niet voor beginners.
Wel me favoriet denk ik daar.
Wil je het nog groffer dan is Leogang wel de shit hoor, die Hangman1 is een sloper en die Flying Ganster is zooo snel man ik moet daar vaker heen... :evil:


Afbeelding


Links moet je die berg dus omhoog tot aan die lift gebouw lopen voor die Hackelbergtrail dus......
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Flink vaart maken naar beneden, dan heb je al een stuk naar boven gewonnen :lol:
Dat gaat alleen in de vakantie bijna niet vanwege de wandelaars... :(
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

snaggletooth schreef:Ik ben er van het weekend geweest, die Hackelberg is inderdaad erg tof, jammer van die enorme wandeling daarvoor maar dat is het wel waard. De X-Line is wel heel erg gaaf, supergroffe downhill en niet voor beginners.
Wel me favoriet denk ik daar.
Wil je het nog groffer dan is Leogang wel de shit hoor, die Hangman1 is een sloper en die Flying Ganster is zooo snel man ik moet daar vaker heen... :evil:


Afbeelding


Links moet je die berg dus omhoog tot aan die lift gebouw lopen voor die Hackelbergtrail dus......
Mee eens, maar die Flying Gangster ken ik niet. Voor de volgende keer :D
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Old 'n' Rusty schreef:
Mee eens, maar die Flying Gangster ken ik niet. Voor de volgende keer :D

Das een hele dikke supersnelle bijna eindeloze freeride track die vraagt om meer.....
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Hoi, een vraagje over de Big 5.
Is deze ook aangegeven met bordjes of moet je persé GPS hebben?

Alvast bedankt!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Alles staat met bordjes aangegeven.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

KleinPalomino schreef:Alles staat met bordjes aangegeven.
Klopt, maar ik vond het niet heel duidelijk. Toch een paar keer moeten zoeken. We hadden een papieren (jaja) kaart en die hebben de avond ervoor bestudeerd.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
jump2limits
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 9 februari 2011, 23:41

Heyy allemaal,

Na al 4 jaar lang de complete winter in leogang gewoond te hebben (snowboardschool) ga ik dit seizoen ook maar eens in de zomer kijken wat er te beleven valt.

Ik ben nog geen expert downhill biker dus hoop dat leogangsterland niet te heavy is :)
Na het kijken van een paar filmpjes ben ik helemaal "stoked". 2 weken geleden een downhill bestendige bike (Rona Bass) gekocht en nu beetje trainen in Spaarnwoude en wat info verzamelen via internet

iemand anders tips om me voor te bereiden? :)
ingraalhelm, goggles, knie+scheenguards is geregeld
en om onderkomen hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken.
Plaats reactie