Big 5 bike challenge Oostenrijk

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Kom op gasten, niet zo angstig over het weer, mud tyres en waterdichte handschoenen mee en ride your fucking bike :wink: .
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

marcomtb1972 schreef:Kom op gasten, niet zo angstig over het weer, mud tyres en waterdichte handschoenen mee en ride your fucking bike :wink: .
Gewoon de feiten. Heeft niets met angst te maken maar vooral met het plezier.

Ik ben al vaak (>10x) daar geweest en meestal was het weer goed.
Met heel veel neerslag kun (en mag) je er niet fietsen. Alle trails incl. de liften gaan dan simpelweg dicht.... Zo blijven alle trails heel. Daarnaast is de lol er snel af met heel slecht weer en een paar graden boven nul.

Lekker weer heeft iig toch echt wel mijn voorkeur. Misschien gaan we dit jaar ook een middag het klimpark in (talschluss). Is erg leuk maar ook dat is alleen open met fatsoenlijk weer. Ook een keertje zwemmen (na 's ochtends gefietst te hebben) is geen straf ;-)
StAlTiCa
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

owwwwk schreef:Ook een keertje zwemmen (na 's ochtends gefietst te hebben) is geen straf ;-)
Nouja, met slecht weer kun je dat efficiënt aanpakken. Dan fiets en zwem je tegelijk :bier:

Zoals altijd plannen wij onze vakantie een beetje om het weer heen. We hebben een sleurhut, dus kunnen gaan en staan waar we willen.
Het voordeel van buiten het hoogseizoen op vakantie gaan, is dat we niets hoeven te reserveren :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mijn voorkeur gaat ook uit naar droge zonnige trails, maar het is even goed tof in de blubber.
Impressie van de Panorama trail, Z-Line, Milka-Line, Blue-Line en Pro-Line in de regen en de drek.

https://www.youtube.com/watch?v=CoSWPT_dlo8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

marcomtb1972 schreef:Mijn voorkeur gaat ook uit naar droge zonnige trails, maar het is even goed tof in de blubber.
Impressie van de Panorama trail, Z-Line, Milka-Line, Blue-Line en Pro-Line in de regen en de drek.

https://www.youtube.com/watch?v=CoSWPT_dlo8" onclick="window.open(this.href);return false;
Cool hoor, zo zag het er bij ons ook uit :D
Toch is de X-Line het gaafst daar, effe Leogang uitgezonderd, dat is de shit 8)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Op bezoek bij een oude vriend.

X-Line.
https://www.youtube.com/watch?v=_xfP4uIXyks" onclick="window.open(this.href);return false;

Have fun.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Pas geleden een Big 10 gedaan, mijn eigen versie.
Hieronder een verslagje van de route die ik gereden heb.
Dag 1:
Gestart om 09.00 uur met 1e uplift vanuit Saalbach met de Kohlmaisbahn naar start Panoramatrail.

Afbeelding
1e lift om 09.00 uur.

Gestart met biken richting Leogang via Panoramatrail, Wurzeltrail en Asitztrail en uitkomend bij topstation
AsitzBahn Leogang om 10.00 uur.

Afbeelding
Om 10.00 uur bij start Hotshots trail.

1e afdaling naar Leogang via Hotshottrail en Flying Ganster trail en +/- 10.30 uur in leogang.
1e uplift vanuit Leogang en daarna afdaling via Hangman 1 en Hangman 2 en +/- 11.15 uur terug in leogang.
2e uplift vanuit Leogang en daarna terug naar Saalbach via Asitztrail, Wurtzeltrail, Panoramatrail en Milkatrail 12.30 uur terug in Saalbach.
2e uplift vanuit Saalbach, met de Schattbergbahn en een lunch gedaan in restaurant op top van Schattberg.

Afbeelding
Lunchtime.
Afbeelding
Tussenstand bij de lunch.

Na de lunch, een afdaling naar Saalbach via de X-Line.
3e uplift vanuit Saalbach, met de Schattbergbahn, dan een kort stukje afdalen via X-Line en doorgaand met een klim naar de start van de Hackelbergtrail.
Afdaling via Hackelbergtrail en Bucheggtrail naar Hinterglemm.
In Hinterglemm 2x een uplift met de Reiterkogelbahn voor de afdalingen van de Blue-Line en de Pro-Line, daarna weer retour via fietspad naar startplaats Saalbach.

Afbeelding
Eindstand dag 1.
Afbeelding
Bij gebrek aan een herstelfrikandel, dan maar aan de cake met pils.

Dag 2:
Gestart om 09.15 uur vanuit Saalbach via fietspad naar Hinterglemm.
1e uplift in Hinterglemm met Reiterkogelbahn naar startplek Blue-Line en vanaf daar de klim gereden naar de start van de Hochalmtrail.

Afbeelding
Afbeelding

Afdaling via Hochalmtrail en een hikingtrail terug naar het dal Hinterglemm en retour naar Saalbach voor lunch.
( Ik zou in Hinterglemm de Z-Line afdaling doen, maar door een mega line-up voor de lift de Z-Line overgeslagen .)
Na de lunch 2e uplift, met de Schattbergbahn naar top Schattberg en doorgeklommen naar start van Hackelbergtrail.
Hackelbergtrail 1 afgedaald en halverwege de afslag genomen bij de Hackelbergalm en doorgebiked naar de Huberalmtrail.
Afdaling Huberalmtrail en schotterpad naar Hinterglemm.
In hinterglemm een uplift met Reiterkogelbahn naar start Bleu-Line.
Afdaling Blue-Line gedaan en daarna terug naar Saalbach via fietspad.
In Saalbach een uplift met Kohlmaisbahn naar start Panoramatrail.
Afdaling Panoramatrail en Milkatrail.
Opnieuw een uplift met Kohlmaisbahn naar start Panoramatrail.
Afdaling Panoramatrail en daarna een stuk shotterpad tot 1e U bocht en daar de Eggertrail opgepakt en deze afgemaakt tot aan shotterpad.
Via shotterpad en 2 stukjes singletrail afgedaald naar spielberghaus.
Bij spielberghaus 2x de Hollentrail gedaan ( onder + boven trail ) en daarna via shotter afgedaald naar Saalbch.

Afbeelding
Eindstand dag 2.

Have fun.
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Wowww..
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

en alles op eem HT?!
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

en alles op een HT?!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Dag 1 gereden met 130mm fully 29er.
Ik had de middag voor dag 1 van de big 10 ook al 4000 daalmeters gemaakt en wist dat Dag 1 van de big 10 een stevige dag op de bike zou worden, dus gekozen voor wat comfort en de "roll over " capaciteit van de grote wielen.
Was van plan om op dag 1 ook de Z-Line nog te doen, maar was net een paar minuten te laat bij de laatste uplift, dus de 6000 daalmeters net niet gehaald.

Even goed in die 1,5 dag bijna 10.000 daalmeters, was pittig naar de klote na dag 1.

Dag 2 gereden met 130 mm HT 27.5+, waren die dag ook niet de ruigste trails en wat meer klimwerk op eigen kracht, en de nieuwe bike getest :-q .
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Hoe mooi is dit. Met je elfjarige de Hackleberg en daaropaansluitend de Buchegg trail..beetje mistig maar ach

Afbeelding
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

:-q .
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Wij vertrekken vannacht naar saalbach.. weersvoorspelling is erg goed! 24 tot 31 graden en zon!
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Een goede reis!
Wij gaan maandag aanstaande.
Plaats reactie