Goed zo ! Ik heb het niet gehaald wel met de helicopter van de berg gehaald tijdens training, slagader gescheurd hechtingen
Filmpje van helicopter vlucht volgt
Megavalanche 2015; training en materiaaltips
-
- All rounder
- Berichten: 111
- Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
- Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
- Contacteer:
Bike the Power
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Gaaf man! En altijd mooi als mensen boven zichzelf uitstijgen.R00kie schreef:2:03:42.000 is mijn tijd. Daarmee ben ik 167ste van de 179 in de amateurklasse. Niet echt een sterk resultaat maar gezien de drie crashes en reparatietijd die daarbij kwam ben ik zelf erg tevreden. Volgend jaar ga ik voor de combi Mega en MOH
-
- All rounder
- Berichten: 111
- Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
- Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
- Contacteer:
Gevallen op de top na de derde bocht en op een van de weinige plekken waar ik geen bescherming droeg het stukje tussen schoen en knie/scheen beschermers een slagader geraakt een open gereten snee van paar cm.
dicht geknepen met handen. Hopend dat het nog vanzelf overging. Maar na een paar minuten toch maar snelverband en tape erover en 112 gebeld en wachten op de helicopter.
30 minuten later lag ik op tafel dokter in alp dhues
dicht geknepen met handen. Hopend dat het nog vanzelf overging. Maar na een paar minuten toch maar snelverband en tape erover en 112 gebeld en wachten op de helicopter.
30 minuten later lag ik op tafel dokter in alp dhues
Bike the Power
- twijg
- Mountainbike Junk
- Berichten: 340
- Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
- Mijn mountainbike: Trek Slash Project One
Inderdaad een heel mooi resultaat! Super man, wat een evenement is het toch!
Helaas heb ik ook de strijd moeten staken na twee dagen. Na een ongelukkige val op einde kwalificatie route mijn pink gebroken. Dacht eerst alleen uit de kom maar bleek op de medische post in Allemont toch een breuk. Dus de aftocht geblazen nadat we het startnummer wel even hadden opgehaald. Stond ik naast Pierre C Georges, de winnaar van vorig jaar. Enfin, 2016 it will be! Volgend jaar ben ik er zeker bij.
Helaas heb ik ook de strijd moeten staken na twee dagen. Na een ongelukkige val op einde kwalificatie route mijn pink gebroken. Dacht eerst alleen uit de kom maar bleek op de medische post in Allemont toch een breuk. Dus de aftocht geblazen nadat we het startnummer wel even hadden opgehaald. Stond ik naast Pierre C Georges, de winnaar van vorig jaar. Enfin, 2016 it will be! Volgend jaar ben ik er zeker bij.
Ride it like you stole it!
- twijg
- Mountainbike Junk
- Berichten: 340
- Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
- Mijn mountainbike: Trek Slash Project One
Zo, dat is niet mis! Alles goed nu? Doe mij an maar een gebroken pink
Superjeepee schreef:Gevallen op de top na de derde bocht en op een van de weinige plekken waar ik geen bescherming droeg het stukje tussen schoen en knie/scheen beschermers een slagader geraakt een open gereten snee van paar cm.
dicht geknepen met handen. Hopend dat het nog vanzelf overging. Maar na een paar minuten toch maar snelverband en tape erover en 112 gebeld en wachten op de helicopter.
30 minuten later lag ik op tafel dokter in alp dhues
Ride it like you stole it!
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Nee joh, alleen de deelnemers zijn gevaarlijk .
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- kusanagi
- Extreme Biker
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1
Goed man!!! Wat een goed einde aan dit project. Je bent niet eens laatste
Kom je nu naar Finale Ligure dan? Zon, zee, strand en wellicht de beste Enduro Trails van Europa.
Kom je nu naar Finale Ligure dan? Zon, zee, strand en wellicht de beste Enduro Trails van Europa.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 606
- Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
- Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007
Je hebt de finish gehaald in elk geval.... gefeliciteerd! beterschap aan de gewonden!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 10:58
- Mijn mountainbike: Canyon Strive (AL Race)
Ik heb af en toe mee zitten lezen, tof dat je gefinished bent! Ik heb hem ook voor het eerst gereden en mijn grootste vijand waren lekke banden.... Welke banden en bandenspanning hebben jullie gebruikt of hebben jullie tips hiervoor? Ik heb nu onderstaande banden gebruikt tijdens de Mega:
Maxxis HIGHROLLER II 2.3 (2.1 bar)
Maxxis MINION DHR II 2.3 (2.1 bar)
TR EXO 3C MAXXTERRA
Tubeless Ready
Ik heb veel Maxxis banden gezien met gele letters, mijn banden zijn met witte letters, zit hier verschil in sterkte in?
Mijn ervaring:
Woensdagavond gearriveerd in Allemont op de camping, donderdagochtend fiets en uitrusting geprepareerd en smiddags met de shuttle naar Oz en in de lift naar boven om de kwalificatie te verkennen (voor het eerst in de Alpen met de fiets, vorig jaar wel in de Vogezen geweest). Binnen de eerste kilometer na het startgedeelte, net na de sneeuwsecties, al 2 lekke achterbanden dus helaas was de training al gauw voorbij. Vrijdags de kwalificatie gereden in startgroep 6, met 25 minuten en een 28e plek was de doelstelling om in de Megavalanche groep te starten behaald ondanks het gebrek aan parcourskennis. Op zaterdag mijn kameraad aangemoedigd die helaas gecrashed was en niet verder kon. Zondagochtend vroeg naar Pic Blanc om achter de snelle mannen een plaats in te nemen en wederom zonder enige parcourskennis te starten... De start was kippenvel en echt ABSURD hoe snel de voorste rij al uit het zicht waren verdwenen, waar "wij" harkend en glijdend door de sneeuw gingen trapten zij bij.. Toen we eenmaal de sneeuw voorbij waren begon het feest met lekke banden, totaal 3x (!) de achterband lek gereden in de stenen. Vervolgens voorzichtig afgedaald tot aan de klim bij Alpe d'Huez om mn laatste binnenbanden te sparen. Vanaf de klim weer in één teug af kunnen dalen naar Allemont om uiteindelijk nog wel te finishen. De eindtijd van 1:57u incl. 3x een lekke band en geen parcourskennis hoop ik volgend jaar aan te scherpen naar onder de 1:15u.
Kortom: als iemand nog bandentips heeft hoor ik deze graag, dit heeft me veel roet in het eten gegooid.
Maxxis HIGHROLLER II 2.3 (2.1 bar)
Maxxis MINION DHR II 2.3 (2.1 bar)
TR EXO 3C MAXXTERRA
Tubeless Ready
Ik heb veel Maxxis banden gezien met gele letters, mijn banden zijn met witte letters, zit hier verschil in sterkte in?
Mijn ervaring:
Woensdagavond gearriveerd in Allemont op de camping, donderdagochtend fiets en uitrusting geprepareerd en smiddags met de shuttle naar Oz en in de lift naar boven om de kwalificatie te verkennen (voor het eerst in de Alpen met de fiets, vorig jaar wel in de Vogezen geweest). Binnen de eerste kilometer na het startgedeelte, net na de sneeuwsecties, al 2 lekke achterbanden dus helaas was de training al gauw voorbij. Vrijdags de kwalificatie gereden in startgroep 6, met 25 minuten en een 28e plek was de doelstelling om in de Megavalanche groep te starten behaald ondanks het gebrek aan parcourskennis. Op zaterdag mijn kameraad aangemoedigd die helaas gecrashed was en niet verder kon. Zondagochtend vroeg naar Pic Blanc om achter de snelle mannen een plaats in te nemen en wederom zonder enige parcourskennis te starten... De start was kippenvel en echt ABSURD hoe snel de voorste rij al uit het zicht waren verdwenen, waar "wij" harkend en glijdend door de sneeuw gingen trapten zij bij.. Toen we eenmaal de sneeuw voorbij waren begon het feest met lekke banden, totaal 3x (!) de achterband lek gereden in de stenen. Vervolgens voorzichtig afgedaald tot aan de klim bij Alpe d'Huez om mn laatste binnenbanden te sparen. Vanaf de klim weer in één teug af kunnen dalen naar Allemont om uiteindelijk nog wel te finishen. De eindtijd van 1:57u incl. 3x een lekke band en geen parcourskennis hoop ik volgend jaar aan te scherpen naar onder de 1:15u.
Kortom: als iemand nog bandentips heeft hoor ik deze graag, dit heeft me veel roet in het eten gegooid.
- twijg
- Mountainbike Junk
- Berichten: 340
- Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
- Mijn mountainbike: Trek Slash Project One
Best mooie tijd gezien je lekke banden/parcourskennis! Ik heb er twee dagen gereden op Schwalbe Magic Mary's (EVO, Vertstar) en 0 keer lek. Ik rijd ze gewoon met binnenband. Veel rotsen/stenen gezien. Spanning inderdaad op 2.0/2.1 bar.
Mbos schreef:Ik heb af en toe mee zitten lezen, tof dat je gefinished bent! Ik heb hem ook voor het eerst gereden en mijn grootste vijand waren lekke banden.... Welke banden en bandenspanning hebben jullie gebruikt of hebben jullie tips hiervoor? Ik heb nu onderstaande banden gebruikt tijdens de Mega:
Maxxis HIGHROLLER II 2.3 (2.1 bar)
Maxxis MINION DHR II 2.3 (2.1 bar)
TR EXO 3C MAXXTERRA
Tubeless Ready
Ik heb veel Maxxis banden gezien met gele letters, mijn banden zijn met witte letters, zit hier verschil in sterkte in?
Mijn ervaring:
Woensdagavond gearriveerd in Allemont op de camping, donderdagochtend fiets en uitrusting geprepareerd en smiddags met de shuttle naar Oz en in de lift naar boven om de kwalificatie te verkennen (voor het eerst in de Alpen met de fiets, vorig jaar wel in de Vogezen geweest). Binnen de eerste kilometer na het startgedeelte, net na de sneeuwsecties, al 2 lekke achterbanden dus helaas was de training al gauw voorbij. Vrijdags de kwalificatie gereden in startgroep 6, met 25 minuten en een 28e plek was de doelstelling om in de Megavalanche groep te starten behaald ondanks het gebrek aan parcourskennis. Op zaterdag mijn kameraad aangemoedigd die helaas gecrashed was en niet verder kon. Zondagochtend vroeg naar Pic Blanc om achter de snelle mannen een plaats in te nemen en wederom zonder enige parcourskennis te starten... De start was kippenvel en echt ABSURD hoe snel de voorste rij al uit het zicht waren verdwenen, waar "wij" harkend en glijdend door de sneeuw gingen trapten zij bij.. Toen we eenmaal de sneeuw voorbij waren begon het feest met lekke banden, totaal 3x (!) de achterband lek gereden in de stenen. Vervolgens voorzichtig afgedaald tot aan de klim bij Alpe d'Huez om mn laatste binnenbanden te sparen. Vanaf de klim weer in één teug af kunnen dalen naar Allemont om uiteindelijk nog wel te finishen. De eindtijd van 1:57u incl. 3x een lekke band en geen parcourskennis hoop ik volgend jaar aan te scherpen naar onder de 1:15u.
Kortom: als iemand nog bandentips heeft hoor ik deze graag, dit heeft me veel roet in het eten gegooid.
Ride it like you stole it!
- kusanagi
- Extreme Biker
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1
Weet het niet zeker. Maar ik heb hier Maxxis met witte letters, die zijn gewoon. En die met gele letters heeft een DH casing. Kan toeval zijn. Ben geen kenner, rij zelf Magic Mary's (standaard, SuperGravity en DH)
- twijg
- Mountainbike Junk
- Berichten: 340
- Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
- Mijn mountainbike: Trek Slash Project One
Ik heb een setje met geel logo en dat is een gewone (single) compound met EXO. Misschien heeft het te maken met verschil DHR/DHF?
kusanagi schreef:Weet het niet zeker. Maar ik heb hier Maxxis met witte letters, die zijn gewoon. En die met gele letters heeft een DH casing. Kan toeval zijn. Ben geen kenner, rij zelf Magic Mary's (standaard, SuperGravity en DH)
Ride it like you stole it!