Megavalanche 2015; training en materiaaltips

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

Goed zo ! Ik heb het niet gehaald wel met de helicopter van de berg gehaald tijdens training, slagader gescheurd hechtingen
Filmpje van helicopter vlucht volgt
Bike the Power
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

R00kie schreef:2:03:42.000 is mijn tijd. Daarmee ben ik 167ste van de 179 in de amateurklasse. Niet echt een sterk resultaat maar gezien de drie crashes en reparatietijd die daarbij kwam ben ik zelf erg tevreden. Volgend jaar ga ik voor de combi Mega en MOH :D
Gaaf man! En altijd mooi als mensen boven zichzelf uitstijgen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Superjeepee schreef:Goed zo ! Ik heb het niet gehaald wel met de helicopter van de berg gehaald tijdens training, slagader gescheurd hechtingen
Filmpje van helicopter vlucht volgt
Pfoe, wat heb jij gedaan dan?
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

Gevallen op de top na de derde bocht en op een van de weinige plekken waar ik geen bescherming droeg het stukje tussen schoen en knie/scheen beschermers een slagader geraakt een open gereten snee van paar cm.
dicht geknepen met handen. Hopend dat het nog vanzelf overging. Maar na een paar minuten toch maar snelverband en tape erover en 112 gebeld en wachten op de helicopter.
30 minuten later lag ik op tafel dokter in alp dhues
Bike the Power
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Jakkie bah! Sterkte met je herstel!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Inderdaad een heel mooi resultaat! Super man, wat een evenement is het toch!

Helaas heb ik ook de strijd moeten staken na twee dagen. Na een ongelukkige val op einde kwalificatie route mijn pink gebroken. Dacht eerst alleen uit de kom maar bleek op de medische post in Allemont toch een breuk. Dus de aftocht geblazen nadat we het startnummer wel even hadden opgehaald. Stond ik naast Pierre C Georges, de winnaar van vorig jaar. Enfin, 2016 it will be! Volgend jaar ben ik er zeker bij.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Zo, dat is niet mis! Alles goed nu? Doe mij an maar een gebroken pink :wink:
Superjeepee schreef:Gevallen op de top na de derde bocht en op een van de weinige plekken waar ik geen bescherming droeg het stukje tussen schoen en knie/scheen beschermers een slagader geraakt een open gereten snee van paar cm.
dicht geknepen met handen. Hopend dat het nog vanzelf overging. Maar na een paar minuten toch maar snelverband en tape erover en 112 gebeld en wachten op de helicopter.
30 minuten later lag ik op tafel dokter in alp dhues
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je zou bijna gaan denken dat het gevaarlijk is. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee joh, alleen de deelnemers zijn gevaarlijk :D.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Goed man!!! Wat een goed einde aan dit project. Je bent niet eens laatste :D

Kom je nu naar Finale Ligure dan? Zon, zee, strand en wellicht de beste Enduro Trails van Europa.
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Je hebt de finish gehaald in elk geval.... gefeliciteerd! beterschap aan de gewonden!
Mbos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Strive (AL Race)

Ik heb af en toe mee zitten lezen, tof dat je gefinished bent! Ik heb hem ook voor het eerst gereden en mijn grootste vijand waren lekke banden.... Welke banden en bandenspanning hebben jullie gebruikt of hebben jullie tips hiervoor? Ik heb nu onderstaande banden gebruikt tijdens de Mega:

Maxxis HIGHROLLER II 2.3 (2.1 bar)
Maxxis MINION DHR II 2.3 (2.1 bar)
TR EXO 3C MAXXTERRA
Tubeless Ready

Ik heb veel Maxxis banden gezien met gele letters, mijn banden zijn met witte letters, zit hier verschil in sterkte in?

Mijn ervaring:
Woensdagavond gearriveerd in Allemont op de camping, donderdagochtend fiets en uitrusting geprepareerd en smiddags met de shuttle naar Oz en in de lift naar boven om de kwalificatie te verkennen (voor het eerst in de Alpen met de fiets, vorig jaar wel in de Vogezen geweest). Binnen de eerste kilometer na het startgedeelte, net na de sneeuwsecties, al 2 lekke achterbanden dus helaas was de training al gauw voorbij. Vrijdags de kwalificatie gereden in startgroep 6, met 25 minuten en een 28e plek was de doelstelling om in de Megavalanche groep te starten behaald ondanks het gebrek aan parcourskennis. Op zaterdag mijn kameraad aangemoedigd die helaas gecrashed was en niet verder kon. Zondagochtend vroeg naar Pic Blanc om achter de snelle mannen een plaats in te nemen en wederom zonder enige parcourskennis te starten... De start was kippenvel en echt ABSURD hoe snel de voorste rij al uit het zicht waren verdwenen, waar "wij" harkend en glijdend door de sneeuw gingen trapten zij bij.. Toen we eenmaal de sneeuw voorbij waren begon het feest met lekke banden, totaal 3x (!) de achterband lek gereden in de stenen. Vervolgens voorzichtig afgedaald tot aan de klim bij Alpe d'Huez om mn laatste binnenbanden te sparen. Vanaf de klim weer in één teug af kunnen dalen naar Allemont om uiteindelijk nog wel te finishen. De eindtijd van 1:57u incl. 3x een lekke band en geen parcourskennis hoop ik volgend jaar aan te scherpen naar onder de 1:15u. :P

Kortom: als iemand nog bandentips heeft hoor ik deze graag, dit heeft me veel roet in het eten gegooid.
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Best mooie tijd gezien je lekke banden/parcourskennis! Ik heb er twee dagen gereden op Schwalbe Magic Mary's (EVO, Vertstar) en 0 keer lek. Ik rijd ze gewoon met binnenband. Veel rotsen/stenen gezien. Spanning inderdaad op 2.0/2.1 bar.
Mbos schreef:Ik heb af en toe mee zitten lezen, tof dat je gefinished bent! Ik heb hem ook voor het eerst gereden en mijn grootste vijand waren lekke banden.... Welke banden en bandenspanning hebben jullie gebruikt of hebben jullie tips hiervoor? Ik heb nu onderstaande banden gebruikt tijdens de Mega:

Maxxis HIGHROLLER II 2.3 (2.1 bar)
Maxxis MINION DHR II 2.3 (2.1 bar)
TR EXO 3C MAXXTERRA
Tubeless Ready

Ik heb veel Maxxis banden gezien met gele letters, mijn banden zijn met witte letters, zit hier verschil in sterkte in?

Mijn ervaring:
Woensdagavond gearriveerd in Allemont op de camping, donderdagochtend fiets en uitrusting geprepareerd en smiddags met de shuttle naar Oz en in de lift naar boven om de kwalificatie te verkennen (voor het eerst in de Alpen met de fiets, vorig jaar wel in de Vogezen geweest). Binnen de eerste kilometer na het startgedeelte, net na de sneeuwsecties, al 2 lekke achterbanden dus helaas was de training al gauw voorbij. Vrijdags de kwalificatie gereden in startgroep 6, met 25 minuten en een 28e plek was de doelstelling om in de Megavalanche groep te starten behaald ondanks het gebrek aan parcourskennis. Op zaterdag mijn kameraad aangemoedigd die helaas gecrashed was en niet verder kon. Zondagochtend vroeg naar Pic Blanc om achter de snelle mannen een plaats in te nemen en wederom zonder enige parcourskennis te starten... De start was kippenvel en echt ABSURD hoe snel de voorste rij al uit het zicht waren verdwenen, waar "wij" harkend en glijdend door de sneeuw gingen trapten zij bij.. Toen we eenmaal de sneeuw voorbij waren begon het feest met lekke banden, totaal 3x (!) de achterband lek gereden in de stenen. Vervolgens voorzichtig afgedaald tot aan de klim bij Alpe d'Huez om mn laatste binnenbanden te sparen. Vanaf de klim weer in één teug af kunnen dalen naar Allemont om uiteindelijk nog wel te finishen. De eindtijd van 1:57u incl. 3x een lekke band en geen parcourskennis hoop ik volgend jaar aan te scherpen naar onder de 1:15u. :P

Kortom: als iemand nog bandentips heeft hoor ik deze graag, dit heeft me veel roet in het eten gegooid.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Weet het niet zeker. Maar ik heb hier Maxxis met witte letters, die zijn gewoon. En die met gele letters heeft een DH casing. Kan toeval zijn. Ben geen kenner, rij zelf Magic Mary's (standaard, SuperGravity en DH)
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Ik heb een setje met geel logo en dat is een gewone (single) compound met EXO. Misschien heeft het te maken met verschil DHR/DHF?
kusanagi schreef:Weet het niet zeker. Maar ik heb hier Maxxis met witte letters, die zijn gewoon. En die met gele letters heeft een DH casing. Kan toeval zijn. Ben geen kenner, rij zelf Magic Mary's (standaard, SuperGravity en DH)
Ride it like you stole it!
Plaats reactie