Pass'Portes du Soleil MTB 2016

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
sweppes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 20:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson C & chameleon

Yess morgen vertrekken naar les gets.
Heb tevens nog een startbewijs voor de zondag te koop. Als iemand interesse heeft?
CdaleTaurine
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 14:10

Jaaaa, denk ik zeg het maar even want je kan je 10 februari alweer inschrijven! Heb er nu alweer zin in en ik hoop dat het net zo zomers wordt als vorig jaar!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Bedankt voor de tip. Zit alleen te denken of ik hem wel ja rijden... Zal eens kijken waar het meisje zin in heeft. Rondje rijden of die dag ook gewoon ook Bikepark knallen ;)
roy-w
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 26 november 2015, 23:54

Hey,
Wie heeft deze al gereden?
Op de filmpjes ziet het er niet erg technisch uit, vooral snel.
Is dit zo of lijkt dit alleen maar zo?

Roy
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

IMHO is de standaard route niet echt technisch - afgezien van de liason zijn het voornamelijk groen en blauwe tracks met rood als DH optie - maar dat zal ook van referentiekader en fiets waarmee je onderweg bent afhangen. Edoch wanneer je 50+ op losse stenen doet en/of met die snelheid afwateringsgeulen diagonaal over het pad wilt nemen dan hoef je je ook niet echt te vervelen...

Een crazy DH evenement is het in ieder geval niet; meer een lift-assisted toertocht die meer om de gehele atmosfeer draait dan de meest krankzinnige tracks. Als je die wilt staat er je natuurlijk niets in de weg - wanneer je het gebied kent of je huiswerkt doet - om je eigen versie samen te stellen die groen en blauw inruilt voor zwart of gewoon de voormalige WorldCup track neemt om in Champery te komen. Bijzonder moeilijk is het niet om die route te maken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
roy-w
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 26 november 2015, 23:54

ok, dat ziet er goed uit. en dan kunnen we nog zien wat we doen. alvast bedankt voor de info!

roy
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

En de inschrijving is weer geopend.

Wees snel want het loopt al goed vol op de meeste plekken!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

roy-w schreef:ok, dat ziet er goed uit. en dan kunnen we nog zien wat we doen. alvast bedankt voor de info!

roy
Ik zag vorig jaar letterlijk niets meer door de modder..
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Modder? Afgelopen jaar was het warm en stoffig (een maand lang)
Bedoel je niet het jaar daarvoor?
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

kusanagi schreef:Modder? Afgelopen jaar was het warm en stoffig (een maand lang)
Bedoel je niet het jaar daarvoor?
Wow ja, je hebt gelijk.
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

:D
Gebruikersavatar
PixlPushr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 juni 2014, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Remedy 9, Kona Bass '08

Dit wordt mijn eerste jaar PPDS met een aantal vrienden... We gaan ook nog met een gids daar in de buurt 2 dagen rijden.. Kijk er echt enorm naar uit! Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Enjoy!

Maar wat voor tips zoek je? Het gebied en de diversiteit is enorm (mijn inziens wel meer bikepark gericht) Dus de mogelijkheden voor rijden, eten en drinken zijn 'eindeloos'.
Gebruikersavatar
PixlPushr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 juni 2014, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Remedy 9, Kona Bass '08

De meeste zaken hebben we wel goed op orde denk ik, hebben een goede plek om te slapen (alp adventures) en rijden met hun ook de PPDS. en 2 dagen crossen door het gebied. Training is al begonnen ;) Nu alle onderdelen etc etc nog even aanvullen... ;)
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

PixlPushr schreef:De meeste zaken hebben we wel goed op orde denk ik, hebben een goede plek om te slapen (alp adventures) en rijden met hun ook de PPDS. en 2 dagen crossen door het gebied. Training is al begonnen ;) Nu alle onderdelen etc etc nog even aanvullen... ;)
Als je geboekt hebt bij AlpAdventures hoef je je verder nergens druk om te maken. Bij AlpAdventures is alles echt perfect geregeld, van eten/slapen tot aan trails/gidsen. Nu paar keer bij hun geweest en een echte aanrader wat mij betreft.
Plaats reactie