Pass'Portes du Soleil MTB 2016

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Oh ja. Tip: Als je in het Les Gets bikepark gaat rijden, doe dan wat extra loctite op je boutjes ;)

(Niet dat de rest van het gebied brakebump vrij is. Maar ik vind de rode onder de lift van Les Gets altijd wel het ergste ;) )
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Volgens mij is die loctite, banden, uitrusting, ... in ieder geval iets waar je je zelf nog druk om moet maken.

De rode onder Les Chavannes is tegen het einde van augustus gewoon een aaneenschakeling van brakebumps, kan me eigenlijk niets herinneren dat daarmee de competitie kan aangaan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
PixlPushr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 juni 2014, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Remedy 9, Kona Bass '08

kusanagi schreef:Oh ja. Tip: Als je in het Les Gets bikepark gaat rijden, doe dan wat extra loctite op je boutjes ;)

(Niet dat de rest van het gebied brakebump vrij is. Maar ik vind de rode onder de lift van Les Gets altijd wel het ergste ;) )
Loctite op de boutjes... Kijk dat zijn tips... Daar zou ik niet meer aan gedacht hebben... Al gaat de monster truck wel helemaal uit en in elkaar voor we erheen gaan... Just to be shure...
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Niet teveel hé ;) En het goede type (loctite 243). Anders gaan ze nooit meer los hahaha ;)
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

de trails tegenover lets gets zijn minder bekend en daarom ook beter te rijden. Die trails zijn ook echt heel vet <3
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Mont Chery bedoel je. Goede tip, had Les Gets eigenlijk al van het lijstje gehaald dit jaar. Maar wellicht leuk om daar nog eens een dagje te kijken ja.
Gebruikersavatar
PixlPushr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 juni 2014, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Remedy 9, Kona Bass '08

Hopelijk neemt de gids ons mee naar wat pareltjes daar in de buurt! Altijd lekker om die fiets te gebruiken waar hij echt voor gemaakt is... 8) :lol:
Jeromski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 23:43
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger 29 Carbon 2

Oproep: zijn er nog meer mensen die interesse hebben om via AlpAdventures de PPDS te gaan rijden. Ben zelf wel enthousiast geworden maar ben (voorlopig) nog in mijn eentje. Heb niet zoveel zin om helemaal in mijn eentje die kant op te knallen. Wellicht is er iemand die tegen hetzelfde aanhikt. Heb zelf een auto beschikbaar. Niet allemaal tegelijkertijd ;-)
Cube Reaction GTC Pro - Retired
Cannondale Trigger 29 Carbon 2
Jeromski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 23:43
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger 29 Carbon 2

Gisteren ook geboekt bij Alp Adventures samen met een maatje. Ben benieuwd maar wel veel zin in.

Iemand nog tips hoe je hier nu het beste (qua conditie) voor traint hier in NL?
Cube Reaction GTC Pro - Retired
Cannondale Trigger 29 Carbon 2
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Kijk eens bij BikeJames. Voor een paar tientjes doe je de beste investering die je ooit in je hobby gedaan hebt. Kunnen geen carbon wieltjes of nieuw frame tegen op ;)
http://www.bikejames.com

Zelf wat programma's aangeschaft. Aanrader is het MTB Kettlebell Conditioning Program. De tekst op de site is een beetje Amerikaans (ahum) maar hij heeft er wel echt verstand van. De opbouw is goed, de combinatie van oefeningen per sessie is goed en voor een paar tientjes heb je de instructies een kettlebell (koop eerst een lichtere dan hij aanraad was mijn ervaring)

Voordeel: Je kunt trainen als je weinig tijd hebt (1 sessie duurt ongeveer een uur) Als het slecht weer is, als het al donker is buiten en het is echt specifiek gericht op MTB. Dat specifieke stukje krijgen ze in een sportschool niet voor elkaar gok ik.

Na het (DH) fiets seizoen eindigt eind oktober, begin november neem ik een maandje afstand van fietsen. En dan in december begin ik met de kettlebell. Twee rondjes van 3 maanden en je kunt knallen in de Alpen :) (let op dat je in je tweede rondje oplet niet te zwaar te gaan als je al veel en zwaar fietst.)

Succes :)
Jeromski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 23:43
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger 29 Carbon 2

thanks Kusanagi interessante website
Cube Reaction GTC Pro - Retired
Cannondale Trigger 29 Carbon 2
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Zo, de caravan staat weer onderaan de lift in Chatel bikepark. Het Alpen seizoen gaat NU van start!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

En zoals elk jaar. De vrijdag was droog en zonnig! (Vandaag, zaterdag, regen)
Plaats reactie